ung mor på 18

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.183 visninger
9 svar
6 synes godt om
24. august 2015

debattør-34487

jeg tænkte på om der var en ung mor her inde på 18 år som kunne fortælle hvordan kommunen tog det :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg var 18 med min den store pige og jeg har aldrig nogensinde hørt noget fra kommunen 

Anmeld Citér

24. august 2015

kkl

Rikke _ Mor til Ida <3 skriver:

Jeg var 18 med min den store pige og jeg har aldrig nogensinde hørt noget fra kommunen 

Okay det er jeg glad for at høre ��

har bare hørt så meget om at kommunen overvåger de unge rigtig meget ��

Anmeld Citér

24. august 2015

Louisejulia

debattør-34487 skriver:

jeg tænkte på om der var en ung mor her inde på 18 år som kunne fortælle hvordan kommunen tog det :-)

Jeg blev mor som 17 årig og kommunen har aldrig været inden over os

Anmeld Citér

24. august 2015

Tiggi

Afhænger vel af om de mener at de bør være bekymrede :-) Eneste grund til at den større del af de unge bliver holdt øje med er vel at de ikke lige så ofte har et langt fasttømret forhold og fået styr på deres liv 

Lægen skriver nogle papirer ved første lægebesøg hvor de blandt andet skriver noget med om de mener at man er ressourcestærk eller har brug for støtte og tror da at det er noget af det kommunen tager udgangspunkt i, mere end morens og farens alder :-)

Anmeld Citér

24. august 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Tiggi skriver:

Afhænger vel af om de mener at de bør være bekymrede :-) Eneste grund til at den større del af de unge bliver holdt øje med er vel at de ikke lige så ofte har et langt fasttømret forhold og fået styr på deres liv 

Lægen skriver nogle papirer ved første lægebesøg hvor de blandt andet skriver noget med om de mener at man er ressourcestærk eller har brug for støtte og tror da at det er noget af det kommunen tager udgangspunkt i, mere end morens og farens alder :-)

Præcis  den samtale kommer alle vidst igennem (med mindre ens læge kender en godt i forvejen) eller samtale og samtale, ved os var det et par enkelte spørgsmål om job/studie og familie  

Anmeld Citér

24. august 2015

Tiggi

Mor11 skriver:

Præcis  den samtale kommer alle vidst igennem (med mindre ens læge kender en godt i forvejen) eller samtale og samtale, ved os var det et par enkelte spørgsmål om job/studie og familie  

Også her :-) 

Men fik ved en fejl udleverer et af papirerne fra sygehuset som lægen havde sendt den vej og var netop 3 valgmuligheder som lægen ku vælge for om man havde brug for ekstra støtte eller ej :-) 

Ellers ku jeg forestille mig at de sundhedsplejersker og læger man møder i forløbet kan gøre kommunen opmærksom hvis de er bekymret, men igen ikke aldersrelateret 

Anmeld Citér

24. august 2015

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Jeg fødte min store pige 4 dage før jeg blev 19, jeg har aldrig hørt fra kommunen, jeg fik dog tilbudt ekstra besøg af sundhedsplejersken, hvilket var et tilbud til alle førstegangsfødende under 25 i den kommune jeg boede i dengang, jeg tog imod besøgene med kyshånd, syntes det var så hyggeligt at få hende målt og vejet, og så var jeg glad for alle de råd sundhedsplejersken kom med, jeg vidste nemlig ikke ret meget om babyer inden jeg stod med hende i armene 

Anmeld Citér

24. august 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
debattør-34487 skriver:

Jeg var godt nok ikke 18, men 19 da jeg blev mor. Men det var der ikke nogen fra kommunen der blandede sig i.

På sygehuset blev jeg tilbudt at komme i et "særligt sårbar"-forløb. Det gik ud på at der var flere jordemoder samtaler, lidt flere kontroller af baby og at man generelt blev fulgt lidt tættere. Det takkede jeg nej til, og så var der ikke mere om det. Til gengæld fik jeg tilbudt at komme i kendt jordemoder-ordning hvilket jeg takkede ja til, og var meget glad for. 

Den eneste grund til at jeg havde nogen som helst kontakt til kommunen var at jeg var nødt til at blive sygemeldt fra mit studie i uge 24 og derfor skulle på kontanthjælp.

Anmeld Citér

24. august 2015

ung-mor-2014

Vores vil hellere end gerne hjælpe hvis man vil have det

ellers kommer du til samtale med dem hvis nogle laver en underretning, det kan sagtens være små ting, vi fik desværre et par stykker da vi ramte ind i fagpersoner som ikke brød sig om unge forældre, hvilket var tydeligt i underretningen, men ellers har vi ikke hørt fra dem da de droppede det da de sagtens kunne se der ikke var de problemer, også var min mor med for at understøtte alt vi sagde (var 17)

også kom vi i et team, hvor vi vidste hvilke jm vi næsten med sikkerhed fik under fødsel

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.