1 lur hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

506 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. august 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Hvor gamle var jeres børn, da de gik fra to til en lur? Og hvordan vidste I,at de var klar til det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Morogbarn skriver:

Hvor gamle var jeres børn, da de gik fra to til en lur? Og hvordan vidste I,at de var klar til det?

Min datter var 10 mdr da hun gik fra 2 til 1 lur. Hun var begyndt kun at sove 30 minutter til hver lur og være træt og uoplagt hele eftermiddagen. Da hun kom ned på 1 lur tog hun 2-3 timer i streg, så det var det helt rigtige.

Anmeld Citér

23. august 2015

A-1995

Min søn var 12 mdr. Han var svær at få til at sove om formiddagen og tog ofte en alt for kort middagslur. 

da vi så fjernede den tog han 2-3 timer til middag ☺️

nu er han 15 mdr men får dog en sjælden gang imellem en halv time om formiddagen i dagplejen ☺️

Anmeld Citér

23. august 2015

FruStolpe

Morogbarn skriver:

Vores datter er 15 måneder og vi er lige startet en overgangs periode fra 2 til 1 lur... simpelthen fordi hun ikke var træt til formiddags luren mere... men det er stadig en overgang synes jeg 

Anmeld Citér

23. august 2015

Lukas&Liam<3

Liam er 1,5 nu og er først begyndt at sove 1 lur nu.. Det er noget de bare hr styret nede i vs, og det er gået fint

Anmeld Citér

23. august 2015

Emisoph

Her gik hun ned til 1 lur for godt og vel to uger siden, der var hun lige blevet 11 måneder.

Hun var træt ved 10 tiden som sædvanlig, men når hun så kom i seng fjollede hun rundt og var ikke til at lægge, det kunne sagtens tage en time.

Det samme skete ved eftermiddagsluren, som hun desuden rykkede længere og længere så hun til sidst først fandt ro 16.30, og det er simpelthen for sent at tage halvanden times lur! :p

Stoppede med at forsøge at putte kl 10 og efter 4 dages tid var hun tilfreds med 1 lur og havde øget længden på den.

Første dag halvanden time, anden dag 1 time og 45 min, tredje dag 2 timer og 15 min og fjerde dagen 2 timer og 45 min. Hun tager nu knapt 3 timer fra 12 til 15 nu

Står op kl 7 og går til nat ca 19. Det fungerer fantastisk nu og hun lægger sig til at sove uden problemer

Anmeld Citér

23. august 2015

Frk.S

Begge to har været 12 mdr. Dvs vores yngste, Sofie på 13 mdr, er nu lige ved at være igennem overgangsperioden. 

Hun var begyndt på, hvis hun fik bare en kort formiddagslur fx fra 8.30 til 9, så sov hun ikke mere den dag.... nægtede simpelthen at sove til middag. Og så var hun jo ved at falde fra hinanden til aften. Nu kører det fint, hvor hun gerne tager en 2-3 timer til middag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.