D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Først lidt info: Jeg har en datter på 13½ mdr, som har gået i vuggestue siden hun var 9 mdr. Da hun blev 10 mdr valgte vi at skære ned til 1 lur om dagen, fordi hun kun sov 30 minutter til hver lur. Det gik rigtig godt, og hun begyndte at sove 2-3 timer midt på dagen. Sådan har det egentlig været siden.
Lige indtil vi startede igen her efter ferien. Hun har kun sovet 1-1½ time hver dag og har været ultra træt når hun blev hentet. Mange dage så træt at hun har været nødt til at blive lagt i seng en time før normal sengetid og uden nogen særlig aftensmad fordi hun simpelthen har været for træt til at spise. Pædagogerne i vs fortæller også at hun når hun vågner efter sådan en lur har haft brug for at sidde og putte i MINDST ½ time før hun var klar til noget som helst.
Jeg synes virkelig ikke at det er holdbart... Så i denne weekend har jeg prøvet at lade hende sove 2 gange igen. Med det resultat at hun har sovet ca 9-12 og 14-15:30/16 stykker..
Andre der har prøvet noget lignende? Er det normalt at hun pludselig har brug for så meget mere søvn?
I skrivende stund har hun sovet ca 1 time af lur nr 2
Anmeld
Citér