Tilbage til 2x lur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

494 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. august 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Først lidt info: Jeg har en datter på 13½ mdr, som har gået i vuggestue siden hun var 9 mdr. Da hun blev 10 mdr valgte vi at skære ned til 1 lur om dagen, fordi hun kun sov 30 minutter til hver lur. Det gik rigtig godt, og hun begyndte at sove 2-3 timer midt på dagen. Sådan har det egentlig været siden.

Lige indtil vi startede igen her efter ferien. Hun har kun sovet 1-1½ time hver dag og har været ultra træt når hun blev hentet. Mange dage så træt at hun har været nødt til at blive lagt i seng en time før normal sengetid og uden nogen særlig aftensmad fordi hun simpelthen har været for træt til at spise. Pædagogerne i vs fortæller også at hun når hun vågner efter sådan en lur har haft brug for at sidde og putte i MINDST ½ time før hun var klar til noget som helst. 

Jeg synes virkelig ikke at det er holdbart... Så i denne weekend har jeg prøvet at lade hende sove 2 gange igen. Med det resultat at hun har sovet ca 9-12 og 14-15:30/16 stykker..

Andre der har prøvet noget lignende? Er det normalt at hun pludselig har brug for så meget mere søvn?

I skrivende stund har hun sovet ca 1 time af lur nr 2

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2015

MamaGulloev

Det skal lige siges at hun ikke rigtig viser når hun er træt nede i vs, fordi der sker så meget og hun aller helst vil være over det hele på en gang så hun ikke går glip af noget. Så når hun bliver lagt er hun nået at blive overtræt og kan ikke rigtig finde ro... De kan ikke rigtig lægge hende så meget tidligere hvis hun skal bevare kun 1 lur, fordi det så bliver midt i deres frokost. 

Anmeld Citér

23. august 2015

A-1995

Tror umiddelbart det er meget normalt. Min søn er 15 mdr og har siden han var 12 mdr kun sovet 1 gang af 2 timer. 

Da han startede op efter ferien havde han pludselig brug for formiddagslur igen og har det stadig når han er i dagpleje, så nu giver dagplejemor ham en halv time om formiddagen og så tager han sine 2 timer som han plejer også ☺️ det giver ham lige det ekstra han har brug for.. Han bliver dog vækket efter de 30 min. Om formiddagen ☺️

Anmeld Citér

23. august 2015

MamaGulloev

A-1995 skriver:

Tror umiddelbart det er meget normalt. Min søn er 15 mdr og har siden han var 12 mdr kun sovet 1 gang af 2 timer. 

Da han startede op efter ferien havde han pludselig brug for formiddagslur igen og har det stadig når han er i dagpleje, så nu giver dagplejemor ham en halv time om formiddagen og så tager han sine 2 timer som han plejer også ☺️ det giver ham lige det ekstra han har brug for.. Han bliver dog vækket efter de 30 min. Om formiddagen ☺️

Okay. Tror du at din søn kunne sove længere om formiddagen hvis han fik lov? 

Min datter har f.eks. både igår og idag sovet 2x 2 timer da hun bare har fået lov til at sove til hun vågnede.

Anmeld Citér

23. august 2015

Benjamins'mor

Vil sige det er normalt. 

Min datter er 22 mdr og hun sover middags lur og eftermiddags lur, hvis ikke hun får eftermiddags luren er hun for træt til at spise aftensmad og samtidig for over træt til at ville sove.

Anmeld Citér

23. august 2015

MamaGulloev

Benjamins'mor skriver:

Vil sige det er normalt. 

Min datter er 22 mdr og hun sover middags lur og eftermiddags lur, hvis ikke hun får eftermiddags luren er hun for træt til at spise aftensmad og samtidig for over træt til at ville sove.

Okay, tak for svar

Blev bare noget overrasket over det pludselige øgede søvnbehov.

Anmeld Citér

23. august 2015

A-1995

MummiT skriver:

Okay. Tror du at din søn kunne sove længere om formiddagen hvis han fik lov? 

Min datter har f.eks. både igår og idag sovet 2x 2 timer da hun bare har fået lov til at sove til hun vågnede.

Ja, det er jeg helt overbevist om at han sagtens kunne ☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.