Ringe til forældre eller ej???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2009

Honningblomst

wamse skriver:

Men træneren er lidt med på den her synes jeg, for han får dem ikke til at stoppe, og han vælger at lade drengen sidde over til hver kamp, da han ikke er god nok til at spille når det gælder, og det er kun at fremhæve ham endnu mere Min tøven omkring klubben, er nok at så vil det måske være endnu tydligere at min søn har været på banen

Men så er det lederen i klubben og der er vel også en bestyrelse...jeg mener du skal helt til toppen og så få fokus på den mobning...får du det, så skal din søn vel ikke gå og være bange vel.
Bare det at din søn er bange, viser med al tydelig hed at den er helt gal...der skal fokus på og åbenhed.
Det er i hvert fald min mening..
Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2009

Honningblomst

nutche skriver:

måske har du ret.... ved faktisk ikke hvad der er bedst.
tænker bare at en klasselærer nok er tættere på sine elever end en træner er på sine spillere.  så tror stadig at jeg ville kontakte forældrene. så kan de træffe valget.
jeg ville undre mig lidt hvis nogen ringede til en træner for at fortælle dem at min søn blev mobbet. så ville jeg hellere ha at vedkomne havde kontaktet mig så jeg ku ta beslutningen.

Men hvad kan du gøre ved det...du er der ikke?
Det handler om hvad lederen accepterer og en lærer for den sags skyld...jeg tror ikke det ændrer noget hvis ikke det ændres det hvor det sker.
Seævfølgelig kan man sige det til forældrene og så kan de gå videre med det...men skal man beskytte barnet, så ville jeg som tredje part simpelthen ringe direkte til den øverste og fortælle om mine oplevelser...man kan jo bare sige at man selv har set det...og så hjælper man alle ved det, nu og i fremtiden..
Knus Eva..

Anmeld

16. september 2009

Lone Jakobsen

Eva skriver:

Men hvad kan du gøre ved det...du er der ikke?
Det handler om hvad lederen accepterer og en lærer for den sags skyld...jeg tror ikke det ændrer noget hvis ikke det ændres det hvor det sker.
Seævfølgelig kan man sige det til forældrene og så kan de gå videre med det...men skal man beskytte barnet, så ville jeg som tredje part simpelthen ringe direkte til den øverste og fortælle om mine oplevelser...man kan jo bare sige at man selv har set det...og så hjælper man alle ved det, nu og i fremtiden..
Knus Eva..

måske.... men jeg ville stadig helst selv ha besked.
hvis den ene forældre kan lyve for træneren så kan den anden vel også

Anmeld

16. september 2009

Honningblomst

nutche skriver:

måske.... men jeg ville stadig helst selv ha besked.
hvis den ene forældre kan lyve for træneren så kan den anden vel også

Hvad mener du med at forældre lyver for lederen?

Jeg synes altså man skal tænke på at det er et stort barn det her...og så mener jeg faktisk man svigter alle børnene og hele klubben ved ikke at tage fat det...det handler jo ikke kun om et barn det her.
Jeg ved ikke hvad jeg ville som mor, jeg er jo ikke med mine børn alle steder, så jeg synes det er vigtigt at de mennesker der er med dem, magter at tage vare på dem og passe på dem...
Knus..

Anmeld

16. september 2009

Lone Jakobsen

Eva skriver:

Hvad mener du med at forældre lyver for lederen?

Jeg synes altså man skal tænke på at det er et stort barn det her...og så mener jeg faktisk man svigter alle børnene og hele klubben ved ikke at tage fat det...det handler jo ikke kun om et barn det her.
Jeg ved ikke hvad jeg ville som mor, jeg er jo ikke med mine børn alle steder, så jeg synes det er vigtigt at de mennesker der er med dem, magter at tage vare på dem og passe på dem...
Knus..

jeg er ikke i tvivl om at jeg som mor ville ønske at få besked...men det er jo det skønne ved debat....man behøver ikke at være enige

Anmeld

16. september 2009

mor_sabina

wamse skriver:

Min søn på 13 år, kom hjem i går og fortalte at en af hans klasse kammerater bliver generet af de lidt ældre til fodbold. drengen er virkelig teenager, og har den obligatoriske problem med lange lemmer. Altså han er høj og ranglet, og fumler let rundt, lige de fleste andre teenagere når kroppen kommer i vokseværk. Det er hans første sæson med fodbold, og de ældre råber skældsord efter ham hele tiden, at han ikke kan finde ud af en skid Træneren stopper det en gang, men efter kort tid fortsætter de, og han gør ikke mere ved det. Nu sidder jeg som voksen og har den viden om denne dreng, og vil helst ringe til drengens forældre og gøre dem opmærksom på at han nok har det svært, men min søn vil ikke stå som "tøsedreng" eller "sladrehank". Han bedte mig om ikke at sige noget, men jeg er ikke sikker på jeg kan lade værer, fordi det må gøre ondt på drengen, at være syndebukken for de andres vrede. Hvad ville i gøre??

Nogle gange kan det altså også være en fordel at være den der tager hånd om den udsatte. Da jeg gik i skole (hbilket ikke er så mange år siden) hjalp det at en af de mere "populære" i klassen tog sig af/gik sammen med den mindre "populære"!? Tror du din søn har mod på at tage ham lidt i forsvar? Tror nemlig ikke altid respekten for forældrene er så stor på området længere DESVÆRRE. Har selv været håndboldtræner og de unge har fået en lidt kedelig tendens, det var ihvertfald min oplevelse.

Anmeld

16. september 2009

mariamiss6

wamse skriver:

Men træneren er lidt med på den her synes jeg, for han får dem ikke til at stoppe, og han vælger at lade drengen sidde over til hver kamp, da han ikke er god nok til at spille når det gælder, og det er kun at fremhæve ham endnu mere Min tøven omkring klubben, er nok at så vil det måske være endnu tydligere at min søn har været på banen

undlad at nævne både dit eget og dit barns navn.... ring til træneren og sig at du er klar over der foregår noget drengene i mellem, og at du selvfølgelig ser, at træneren, som den voksne, gør noget ved det øjeblikkeligt.....

Anmeld

16. september 2009

wamse

Jeg valgte at ringe til træneren, som gav mig ret at drengene nok var ret hårde ved denne dreng Min søn er lige kommer fra træningen, og træneren var bare så cool Han havde sagt til drengene at den form for opførsel ville han på ingen måde acceptere, hvis det forekom igen, ville de skulle finde en anden klub at spille i, SÅDAN.

Anmeld

16. september 2009

Honningblomst

wamse skriver:

Jeg valgte at ringe til træneren, som gav mig ret at drengene nok var ret hårde ved denne dreng Min søn er lige kommer fra træningen, og træneren var bare så cool Han havde sagt til drengene at den form for opførsel ville han på ingen måde acceptere, hvis det forekom igen, ville de skulle finde en anden klub at spille i, SÅDAN.

SÅDAN!!!!! Godt du handlede...du må være et eksempel for alle andre...man skal sgu gøre noget... super og godt gået af træneren også.
Knus..

Anmeld

16. september 2009

4xGreve

wamse skriver:

Min søn på 13 år, kom hjem i går og fortalte at en af hans klasse kammerater bliver generet af de lidt ældre til fodbold. drengen er virkelig teenager, og har den obligatoriske problem med lange lemmer. Altså han er høj og ranglet, og fumler let rundt, lige de fleste andre teenagere når kroppen kommer i vokseværk. Det er hans første sæson med fodbold, og de ældre råber skældsord efter ham hele tiden, at han ikke kan finde ud af en skid Træneren stopper det en gang, men efter kort tid fortsætter de, og han gør ikke mere ved det. Nu sidder jeg som voksen og har den viden om denne dreng, og vil helst ringe til drengens forældre og gøre dem opmærksom på at han nok har det svært, men min søn vil ikke stå som "tøsedreng" eller "sladrehank". Han bedte mig om ikke at sige noget, men jeg er ikke sikker på jeg kan lade værer, fordi det må gøre ondt på drengen, at være syndebukken for de andres vrede. Hvad ville i gøre??

Nu har jeg ikke lige læst det hele, men mine første tanke i alt det her og som jeg ikke rigtigt kan se andre har haft er at du skal også passe på at du ikke vender det så det kommer til at gå udover din egen søn, for han selv siger han vil ikke hænges ud som sladderhank mm. og hvis du ikke passer på er det lige præcis det han vil komme til at blive...

Syntes de alle kommer med rigtig mange gode idér og forslag og syntes der er mange fornuftige meninger...

Nu er det ikke mere end 2år siden at jeg selv har været udsat for mobning i skolen og det var en meget grov mobning, blev bla. truet med tæsk, død, og at de vil min familie noget grimt mm.

Syntes at hvis du virkelig gerne vil blande dig skal du gøre det med omtanke så det heller ikke kommer til at ramme din egen søn og ikke kommer til at ramme den omtalte dreng mere end det allerede er...

Evt. forlange et skole/forældre møde hvor man evt. bruger tiden på at snakke om et anti mobnings program og konsekvenser af mobning hvis det bliver "opdaget" for tror det kan være svært for lære/træner mm. at se det da det ikke er dem selv det går udover og da de ikke selv høre hvoer ondt det gør på børnen, men det kan også være svært for dem at komme med idér til hvordan det kan løses...

Det er ihvertfald hvad jeg vil gøre, for så rammer det ikke nogen da ALLE forældre deltager og da alle lære og træner deltager...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.