wamse skriver:
Min søn på 13 år, kom hjem i går og fortalte at en af hans klasse kammerater bliver generet af de lidt ældre til fodbold. drengen er virkelig teenager, og har den obligatoriske problem med lange lemmer. Altså han er høj og ranglet, og fumler let rundt, lige de fleste andre teenagere når kroppen kommer i vokseværk. Det er hans første sæson med fodbold, og de ældre råber skældsord efter ham hele tiden, at han ikke kan finde ud af en skid
Træneren stopper det en gang, men efter kort tid fortsætter de, og han gør ikke mere ved det. Nu sidder jeg som voksen og har den viden om denne dreng, og vil helst ringe til drengens forældre og gøre dem opmærksom på at han nok har det svært, men min søn vil ikke stå som "tøsedreng" eller "sladrehank". Han bedte mig om ikke at sige noget, men jeg er ikke sikker på jeg kan lade værer, fordi det må gøre ondt på drengen, at være syndebukken for de andres vrede. Hvad ville i gøre??
Nu har jeg ikke lige læst det hele, men mine første tanke i alt det her og som jeg ikke rigtigt kan se andre har haft er at du skal også passe på at du ikke vender det så det kommer til at gå udover din egen søn, for han selv siger han vil ikke hænges ud som sladderhank mm. og hvis du ikke passer på er det lige præcis det han vil komme til at blive...
Syntes de alle kommer med rigtig mange gode idér og forslag og syntes der er mange fornuftige meninger...
Nu er det ikke mere end 2år siden at jeg selv har været udsat for mobning i skolen og det var en meget grov mobning, blev bla. truet med tæsk, død, og at de vil min familie noget grimt mm.
Syntes at hvis du virkelig gerne vil blande dig skal du gøre det med omtanke så det heller ikke kommer til at ramme din egen søn og ikke kommer til at ramme den omtalte dreng mere end det allerede er...
Evt. forlange et skole/forældre møde hvor man evt. bruger tiden på at snakke om et anti mobnings program og konsekvenser af mobning hvis det bliver "opdaget" for tror det kan være svært for lære/træner mm. at se det da det ikke er dem selv det går udover og da de ikke selv høre hvoer ondt det gør på børnen, men det kan også være svært for dem at komme med idér til hvordan det kan løses...
Det er ihvertfald hvad jeg vil gøre, for så rammer det ikke nogen da ALLE forældre deltager og da alle lære og træner deltager...
Anmeld