PKS en uge før termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2015

lillespir26

Jeg fik det også 9 dage før termin men går du i fødsel får du jo bare dit kejsersnit der lægerne ved jo du skal have det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2015

GrønStjerne

Jeg skal have PKS nr 2 i morgen, og det er så 39+3. Det har jeg bedt om pga nogle ting herhjemme der skulle nås inden fødsel, og det var helt ok. Det var lidt tæt på, men da jeg gik over tid med nr. 1 (vaginal fødsel), og nr. 2 kom ved pks i uge 38+6 var der ingen problemer i det.

Det er ikke heeelt rigtigt at man føder så lang tid før 2. gang, der er masser af kvinder der går over tid. Det ville jeg slet ikke bekymre mig om hvis jeg var dig.

Jeg har ringet til FG en enkelt gang fordi jeg troede der var gang i nået. Jeg fik et par ting jeg skulle observere, og hvis smerterne blev værre skulle jeg komme ind, så ville de arrangere KS før.

Jeg mener kun man lægger KS så lang tid som 14 dage før hvis der enten er nogle specielle fysiske omstændigheder, eller fx hvis det er tvillinger er det endnu før. Min fødselslæge sagde i hvert fald da vi skulle lægge datoen at de helst gør det en uge før ca.

Anmeld Citér

18. august 2015

Louise-Nicki-buddi

Jeg fik lavet pks 14 dage før tid �� 

Anmeld Citér

21. august 2015

Charmed_03

Jeg skal have PKS på onsdag (39+5). Der hvor jeg skal føde laver de først PKS i den uge man har termin, og kun om onsdagen. 

Tror dog lidt at det bare er noget de har bildt mig ind, da jeg kender en der lige har fået samme sted 9 dage før termin, og ikke pga. noget særligt.

Anmeld Citér

21. august 2015

Molka

Det er jo bedst for babyen at blive i maven så længe som muligt, så man ikke kommer til at tage den ud, før den er klar.

Hvis du begynder at få veer, skal du jo bare ringe derud, og så tager de bare kejsersnittet semi-akut i stedet.

Men nu er det jo heller ikke sædvanen, at 2. gangs gravide føder mere end en uge før termin, så medmindre du også har født før tid sidste gang, har du næppe noget at være bekymret for.

Anmeld Citér

21. august 2015

Christine

Hapiness is motherhood skriver:

Hej,

Jeg er gravid med nummer to og har termin d. 12. november. Jeg har fået tid til planlagt kejsersnit d. 5. november. Fornylig slog det mig dog, at det jo kun er 7 dage før termin, og samtlige veninder har født 14-9 dage før termin med nummer to Altså går min bekymring lidt på om 7 dage før overhovedet er tidligt nok (er bange for at skulle gå i fødsel). Så vidt jeg kunne se er det også meget normalt at man får planlagt kejsersnit ca. 14 dage før termin.

Hvornår lå jeres pks i forhold til termin, og skal jeg evt. bede om at få en tidligere dato?

Jeg fik aks første gang og pga årsagen ville de gerne sætte mig i gang 38+0. Det endte med ks. Ved tredje barn anbefalte de ks og planlagde det til uge 37+4. Det var dog alt for tidligt efter min mening! Årsagen var at det passede bedst i deres skema - måske er det samme grund hos dig? At de bare har travlt.

endte med at få det udsat til 38+2 af hensyn til min baby, men de syntes det var risikabelt at vente for længe.

Jeg tror der kommer meget an på hvorfor du skal have ks. Når de planlægger det så "sent" for dig, så må man gå ud fra de ikke forventer komplikationer der gør det nødvendigt tidligere.

Har du før fået ks og hvorfor er det planen denne gang?

Hvis du er ked af det, så synes jeg du skal snakke med dem om at få rykket tiden en uge eller evt nogle dage så det bliver i uge 38. Jeg fik at vide at pks er normalt planlagt til uge 37, 38 og 39. Så det er ikke decideret unormalt med den tid du har fået. Men jeg synes ikke det er rimeligt hvis du er bekymret.

Anmeld Citér

21. august 2015

Frk.S

Jeg skulle mene at en uges tid før er meget normalt. Som de andre skriver, hvis du skulle gå i fødsel ringer du jo bare derind.  

Det er vel også et spørgsmål om at baby skal være "så klar som mulig" - altså jeg ved godt at tre uger før også er til tiden - men nogle babyer ville måske have bedre af at vente et par uger ekstra.

Selv fik jeg PKS 5 dage EFTER termin, men det var så også fordi det først blev besluttet 3 dage efter termin, at det var det bedste. 

Anmeld Citér

21. august 2015

Hapiness is motherhood

Jeg fik PKS med den første og en af årsagerne til at jeg skal have det igen (læs der er selvfølgelig flere årsager) er at jeg let bliver stresset når jeg ikke har kontrollen og det at jeg VED hvornår den lille kommer giver mig en enorm ro. Har lidt svært ved tanken om at der er en risiko for at det hele lige pludselig går igang af sig selv og at jeg så skal have styr på en masse i sidste sekund (f.eks pasning af den store). Jeg vil selvfølgelig den lille det bedste, men må indrømme at jeg er lidt skræmt over tanken om at skulle gå i fødsel og så tænkte jeg om det var en unødig bekymring, hvis jeg bare havde fået en meget sen tid, som egentlig godt kunne være tidligere.

Anmeld Citér

21. august 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min svigerinde fik pks 7 dage før termin med nr. 2

Anmeld Citér

21. august 2015

4kløver

Fik også 8 dag før og han var min nr 5. Også selv om jeg havde født lidt før termin ved 2 af dem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.