Hvordan kommer man ovenpå lavt blodsukker igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

991 visninger
10 svar
2 synes godt om
17. august 2015

Anonym trådstarter

Jeg har i dag haft en dag, hvor jeg blandt andet på grund af kvalme ikke har fået hvad jeg burde at spise. Fra jeg stod op kl.5:30 til kl.18:30 nåede jeg at få fire kanelgifler, 1 bakke hindbær og lidt frisk kokos. Det er langt fra optimalt, det ved jeg godt. Omkring kl.18:30 spiste jeg tre stykker rugbrød med humus for at blive lidt mere frisk, men det er stadig ikke sket. Kort efter faldt jeg i søvn og sov i en times tid, dog afbrudt fire gange. Jeg har hovedpine, er svimmel og har stadig rigtig meget kvalme. Føler mig konstant træt. Min nabo kom lige forbi og spurgte om jeg er syg fordi jeg er så bleg og klamtsvedende.

Er der noget andet jeg kan gøre for at få mit blodsukker op? Normalt burde det jo rette sig ret hurtigt, når man får noget at spise, men nu er det snart 2,5 time siden og jeg har det stadig rigtig skidt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2015

Ønskerbaby15

Er du sikker på det er lavt blodsukker der er problemet, og at du ikke "bare" (misforstå mig ikke!) er sløj ?

lavt blodsukker kan løses ved fx at drikke en æblejuice i "den akutte fase" og så derefter spise nogle kulhydrater der varer længere. Fx rugbrød. Det vil stabilisere det for det meste

rigtig god bedring, og kram herfra

Anmeld Citér

17. august 2015

S*DD

Jeg ville spise noget hvor kulhydrater er langsomme. De er ret hurtige dem du har spist. Få noget grønt 

Anmeld Citér

17. august 2015

Chellie

Hvad "ØnskerBaby" skrev. Og så lurer jeg på, om du har fået væske nok? Du skriver ikke, om du har fået noget at drikke, men hvis du er gravid, skal du jo drikke væsentlig mere end normalt.. Dehydrering kan også give kvalme, hovedpine, svimmelhed osv..

Jeg håber, du får det bedre snart 

Anmeld Citér

17. august 2015

Anonym trådstarter

Ønskerbaby15 skriver:

Er du sikker på det er lavt blodsukker der er problemet, og at du ikke "bare" (misforstå mig ikke!) er sløj ?

lavt blodsukker kan løses ved fx at drikke en æblejuice i "den akutte fase" og så derefter spise nogle kulhydrater der varer længere. Fx rugbrød. Det vil stabilisere det for det meste

rigtig god bedring, og kram herfra

Er ret sikker på at jeg ikke bare er sløj. Har prøvet at have det sådan her før, men der har det bare rettet sig hurtigt. Har ligeledes prøvet med æblejuice og det hjalp en smule, men slet ikke så jeg er ovenpå igen

Anmeld Citér

17. august 2015

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Hvad "ØnskerBaby" skrev. Og så lurer jeg på, om du har fået væske nok? Du skriver ikke, om du har fået noget at drikke, men hvis du er gravid, skal du jo drikke væsentlig mere end normalt.. Dehydrering kan også give kvalme, hovedpine, svimmelhed osv..

Jeg håber, du får det bedre snart 

Jeg er ikke gravid. Men har nok fået 1,5 l vand i løbet af dagen

Anmeld Citér

17. august 2015

Chellie

Anonym skriver:

Så lyder det da lidt vel voldsomt at have kvalme i så mange timer.. Jeg er ked af at sige det, men jeg tror, det er generel sløvhed, måske du er lidt små-syg..?

Jeg håber i hvert fald, det letter snart 

Anmeld Citér

17. august 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg lider selv af kronisk for lavt blodsukker, og det kan godt lyde som eftervirkningerne af et styrt dyk, hvor du har været tæt på et reelt anfald.

Det som virker på mig efter sådan en omgang er fx. havregryn m. mælk og sukker, eller rugbrød med fx chokolade, og derefter søvn, da kroppen skal have hvile til at komme sig.

Anmeld Citér

17. august 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg lider selv af kronisk for lavt blodsukker, og det kan godt lyde som eftervirkningerne af et styrt dyk, hvor du har været tæt på et reelt anfald.

Det som virker på mig efter sådan en omgang er fx. havregryn m. mælk og sukker, eller rugbrød med fx chokolade, og derefter søvn, da kroppen skal have hvile til at komme sig.

Jeg har før prøvet at være så påvirket efter for lidt mad i løbet af dagen, men jeg har altid kunne rette det ved at få lidt mad og  et glas sodavand med sukker i eller juice. Denne gang er det bare som om jeg fortsat ikke kan "rette" mig. 

Jeg må prøve med et stykke rugbrød med chokolade. Det er bare møg ubehageligt at have det sådan. 

Anmeld Citér

17. august 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg har før prøvet at være så påvirket efter for lidt mad i løbet af dagen, men jeg har altid kunne rette det ved at få lidt mad og  et glas sodavand med sukker i eller juice. Denne gang er det bare som om jeg fortsat ikke kan "rette" mig. 

Jeg må prøve med et stykke rugbrød med chokolade. Det er bare møg ubehageligt at have det sådan. 

Det er nemlig rigtig ubehageligt. Jeg får sjældent sådan en tur efterhånden (heldigvis), men det tager næsten et døgn at komme ovenpå. Og har jeg haft et reelt anfald med besvimelse og kramper, kræver det et par døgn inden kroppen har restitueret..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.