Må man godt føde hjemme når man er

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.939 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. august 2015

Anonym trådstarter

blevet sat igang før? 

Jeg har født 3 gange før, helt normale fødsler. Dog er jeg blevet sat igang 2 gange før, en pga. over tid og den anden gang pga. gener (smerter/lav blodprocent).

Vi snakker om at skulle have den sidste om et par år, og jeg vil så gerne opleve en hjemmefødsel. 

Mine fødselsforløb har været helt normale og uden komplikationer. 

Første varede 13 timer fra vandet gik. Anden varede 3 timer fra første ve. Og trejde varede 4 timer (45 min fra aktivt forløb til baby var født). De sidste to gange har jeg ikke fået smertelindring. 

Jeg ved at min lave blodprocent sidste gang skyldes lav B-12, så tænker at hvis jeg har helt styr på den, så bør det vel ikke være en hindring? 

Nogen herinde der ved noget?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

17. august 2015

migxher

Profilbillede for migxher

Uden at vide det med sikkerhed kan jeg ikke se hvorfor du ikke skal kunne føde hjemme. Altså selvfølgelig, vælger du at ville føde hjemme er der jo ikke nogen der kan tvinge dig til at føde på sygehuset, man har jo trods alt et valg, så du kan jo altid selv vælge (: Men det lyder da ikke til at du ikke skulle kunne føde hjemme. Dog ved jeg nu ikke helt hvis det ender med igangsættelse, alt efter hvilken metode der bliver brugt. 

Anmeld Citér

17. august 2015

migxher

Og fedt at du vil føde hjemme (:!

Anmeld Citér

17. august 2015

Anonym

Selvfølgelig må man det. Tidligere igangsættelser har jo ikke nogen som helst indflydelse på din evne til at føde igen.

Kommer du derimod til at skulle sættes i gang denne gang, er jeg næsten sikker på, at der ikke kan blive tale om hjemmefødsel (medmindre du lader være med at tage på sygehuset og selv klarer det på stuegulvet).

Anmeld Citér

17. august 2015

Anonym

Dumt spørgsmål - Men mange bliver jo sat igang med et par stikpillerm og så sendt hjem med en tid næste dag eller sådan noget.. Kan man ikke blive sendt tilsvarende hjem, med en aftale om at ringe efter jm når der sker noget?

Anmeld Citér

17. august 2015

migxher

Anonym skriver:

Dumt spørgsmål - Men mange bliver jo sat igang med et par stikpillerm og så sendt hjem med en tid næste dag eller sådan noget.. Kan man ikke blive sendt tilsvarende hjem, med en aftale om at ringe efter jm når der sker noget?

Det kan du sikkert sagtens, men nu er det jo ikke altid at stikpiller er nok (: 

Anmeld Citér

17. august 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er ret sikker på, at der følger nogle særlige procedurer for overvågning med som gør, at sygehuset ikke vil anbefale hjemmefødsel i den situation. Igangsættelse - selvom det kun er med piller - øger jo risikoen for diverse komplikationer under fødslen.

Anmeld Citér

17. august 2015

Frk.S

Profilbillede for Frk.S
Nu mor til de tre dejligste piger. Freja, Sofie & Julie - jeg elsker jer!

Tidligere igangsættelse er ikke nogen hindring for at få lov til at føde hjemme.

Hvis du derimod skal sættes i gang denne gang også, tror jeg ikke du får lov.

for at du får muligheden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.