Nakkefold og næseben?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.907 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. august 2015

debattør-34439

Hej Jeg var til nakkefoldsscanning i fredags, og fik lav-risiko. Mine tal var 1:608, som jeg synes virker lavere end så mange andres :(. Jeg blev derfor lidt hysterisk og ville derfor høre Jer mødre om I ved, om de til nakkefoldacanning også ser efter næseben? Mange tak for svar.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2015

Carina:-)

Ikke alle steder og på Skejby har en af Overlægerne ingen næseben så det siger lidt om at man ikke kan bruge det til noget .

Anmeld Citér

16. august 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det var næsten noget af det første hun sagde da hun scannede - at næsebenet var der, og at det var gode tegn

Jeg synes tallet er fint. Det kan måske være andre faktorer der gør at tallet er lidt lavt?

Anmeld Citér

16. august 2015

Christine

debattør-34439 skriver:

Hej Jeg var til nakkefoldsscanning i fredags, og fik lav-risiko. Mine tal var 1:608, som jeg synes virker lavere end så mange andres :(. Jeg blev derfor lidt hysterisk og ville derfor høre Jer mødre om I ved, om de til nakkefoldacanning også ser efter næseben? Mange tak for svar.

Jeg tror det er derfor de ikke giver tal på Skejby  Hvis du fik at vide at der ikke er grund til bekymring, så er der nok ikke det. 

De kigger efter næseben og som regel er det nemt at få øje på næsebenet selv også. Og det er godt hvis man kan det.

Anmeld Citér

16. august 2015

lillelille

På Herlev fik jeg ad vide at der var næseben og at det var et godt tegn men de bruger det ikke når de regner ud riskioen..

Anmeld Citér

16. august 2015

Carina:-)

Christine skriver:

Jeg tror det er derfor de ikke giver tal på Skejby  Hvis du fik at vide at der ikke er grund til bekymring, så er der nok ikke det. 

De kigger efter næseben og som regel er det nemt at få øje på næsebenet selv også. Og det er godt hvis man kan det.

Jeg fik nu tallet af vide men samtidig sagde skanning damen at en af Overlægerne manglede sit næseben så vi kunne ikke bruge det til noget om det var der eller ej. Mødte ham selv bagefter af andre grunde og han var et tydeligt eksempel på at det kan mangle uden betydning for intelligens 

Anmeld Citér

16. august 2015

Christine

Carina:-) skriver:

Jeg fik nu tallet af vide men samtidig sagde skanning damen at en af Overlægerne manglede sit næseben så vi kunne ikke bruge det til noget om det var der eller ej. Mødte ham selv bagefter af andre grunde og han var et tydeligt eksempel på at det kan mangle uden betydning for intelligens 

Nej man kan jo aldrig være 100% sikker på noget. Men hvis det er der, så er det som regel en god ting ift trisomi

Anmeld Citér

16. august 2015

debattør-34439

Christine skriver:

Jeg var ikke opmærksom på næsebenet til selve scanningen. Jeg blev først opmærksom på dette efterfølgende, da jeg googlede mine tal. 

Jordmoderen nævnte ikke noget ift. næsebenet. Så derfor har jeg selv forsøgt og overanalyseret scanningsbillederne. Dog blev billederne ikke så tydelige. Jeg synes at der på dette billede er næseben, eller er det noget andet jeg ser?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

16. august 2015

debattør-34439

debattør-34439 skriver:

Uploader lige et billede, selvom det ikke er så tydeligt. Jeg synes at kunne se næsebenet, eller er det andet jeg ser? Evt. nogle af jer, som kan hjælpe med at tyde?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

16. august 2015

Nadia&Daniel

debattør-34439 skriver:

Vi fik tallet 1:1926 første gang og 1:244 anden gang. Til hver scanning tjekkede de næstebenet, men ikke til nf - da tallet først blev udregnet efter scanningen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.