Hvilken musik til bryllup?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.809 visninger
11 svar
12 synes godt om
15. august 2015

Looni

Jeg står i den dejlige situation at jeg skal giftes til sommer 

Vi er nu gået igang med projekt bryllup, der godt nok er omfattende når man kommer igang - alle de ting man aldrig havde overvejet, men som pludselig skal tilrettelægges. 

Et af de punkter er "musikken" - festen skal holdes i et yndigt selskabslokale med runde borde, fine lysekroner og i omgivelser med både skov og strand. Menuen bliver noget med tallerkenservering (ikke buffet) - og hvad dælan gør man så med musik til sådan en fest? 

Sådan en festmusikker der kommer med sit keyboard og kan alle dansktopsange i verden?

En dj, der spiller op til fest når der skal festes og danses - men dermed ingen musik under spisningen? 

en jukebox der bare står der og spiller?

Hvad har I andre gjort med musik ved lignende bryllup? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Looni skriver:

Vi er nu gået igang med projekt bryllup, der godt nok er omfattende når man kommer igang - alle de ting man aldrig havde overvejet, men som pludselig skal tilrettelægges. 

Et af de punkter er "musikken" - festen skal holdes i et yndigt selskabslokale med runde borde, fine lysekroner og i omgivelser med både skov og strand. Menuen bliver noget med tallerkenservering (ikke buffet) - og hvad dælan gør man så med musik til sådan en fest? 

Sådan en festmusikker der kommer med sit keyboard og kan alle dansktopsange i verden?

En dj, der spiller op til fest når der skal festes og danses - men dermed ingen musik under spisningen? 

Vi havde en kollega og hendes mand til at spille stille stemningsmusik på fløjte og guitar under maden. Meget smukt og lige min ånd. Jeg HADER festmusikere med dansktop og "friske" indslag. Derefter cd'er til dans - men skulle jeg gøre det om, og havde jeg råd, ville jeg tage et lokalt liveband. Sådan nogle med lidt pop og lidt rock, nyt og gammelt. 

Anmeld Citér

15. august 2015

Mettefpigen

Jeg ville have roligt musik under maden også enten en dj eller et band der spiller cover sange fra 80 og opefter ☺

Anmeld Citér

15. august 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

Vi havde en til at spille nogle klassiske stykker på klaver under middagen og indtil sidst på aftenen. Derefter havde vi bare musik på et anlæg. 

Anmeld Citér

15. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Vi havde en jukebox stående - der er nemlig sådan nogle "middagstracks" som vare et par timer under middagen med roligt musik og brudevalsen var der også på og så havde vi vores sang (som vi måtte have på) ellers var der frit slag til gæsterne af musikken men det kommer jo helt an på hvad stil i vil have bryllup i - vi var i et forsamlingshus med helstegt pattegris og der passer en jukebox jo fantastisk godt ind i  

Anmeld Citér

16. august 2015

Hectar

Profilbillede for Hectar

Til min søsters bryllup var der et jazzband, der spillede under maden. Til selve festen bagefter var der et liveband, der spillede diverse nye og gamle klassikere og bagefter blev fandt vi sangene på Spotify.

Anmeld Citér

16. august 2015

Lenchick

Vi har et par venner (brødre), som spiller meget til fester og de er dygtige og efterspurgt. 

De laver gerne en samlet pakke, med en stille instrumental musik under spisning, guitar, klaver, panfløjte. Bagefter spiller de op til fest med al den musik der ønskes. 

Alternativt kan man hyre en pianist til at spille under middagen eller en feks pigetrio, som synger. Begge dele har jeg oplevet og fungerer så godt!

Anmeld Citér

16. august 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Looni skriver:

Jeg ville helt klart booke et fedt band. Sådan en mand med keyboard er bare for kikset ��

Anmeld Citér

16. august 2015

D080612

Vi havde en dj. Han spillede stille og roligt musik under maden, og så spillede han op til dans og fest! Det var så godt, og han havde os en masse musik han kunne spille hvis der var gæster den havde sange med!! 

Anmeld Citér

16. august 2015

Jn81

Looni skriver:

Vi holdte vores bryllup på en kro (som også lå ved vandet).  Det var en forholdsvis lille kro hvor der kun var den ene festsal hvor vi holdte vores bryllup og så kro stue til de andre gæster havde de også.... 

Vi havde lejet en dj.... Han spillede lige det musik vi gerne ville have... God dansk og udenlandsk under maden, men dæmpet så man sagtens kunne snakke sammen.... Og så bagefter spillede han op til dans... Det var fantastisk, synes vi  

og så lige som bonus info.... Så havde bruden (moi ) frabedt sig ALT hvad der havde med Medina at gøre (ikke surt men mere bare lidt i sjov.... Det hele kribler på mig når eg hører hendes sange ) og det spillede han slet ikke, jeg synes han var fantastisk hi hi 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.