(oktober) 3. lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

495 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. september 2009

tumle81

I går var jeg til mit 3. og sidste lægebesøg.

Alt så fint ud bortse fra sukker i urinen. Dog var jeg til en belastning i sidste uge som vidste 5,1 så skulle ikke være så bekymret. Han mente at Jm lige skulle tjekke det lidt oftere i den sidste tid inden fødslen.
Var til Jm i sidste uge, og det så det hele også fint ud. Hun ville gerne at vi sås lidt oftere mht at holde øje med mit bækken. Vi snakkede lidt om igangsættelse eller gå igang af sig selv. Hælder på en måde mest til at de gerne må sætte mig igag igen, da jeg er bekymret for at skulle gå over tid med de smerter jeg efterhånden har i bækkenet :-(

Jeg skal til Jm igen i næste uge, så er spændt  på hvad urinen viser og om baby fortsat vokser som den skal :-)

Knus Kathrina 34+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2009

Pje

Hej Katharina

Dejligt at alt næsten er som det skal være. Træls der er kommet sukker i urinen, håber ikke det udvikler sig mere. Krydser  for det
Træls at dit bækken giver så mange smerter, håber ikke du kommer til at gå alt for længe mere med de smerter.
Har du gået over tid både ved nr. 1 og 2????

Jeg skal til mit 3. lægebesøg om ca. 1,5 uge, så er lidt spændt på hvad han vurdere den lille til. Og ugen efter jeg har været ved ham skal jeg til jm, hvilket jeg glæder mig til

Knus Pia 33 + 3

Anmeld

17. september 2009

tumle81

Hej Pia

Jeg døjede også med sukker i urinen med de to andre, så havde foventet det lidt. Havde dog så fin en glukose værdi ved min sidste belastning at jeg (naivt) troede det hele var gået i sig selv igen. Håber heller ikke det udvikler sig til mere end " bare" lidt sukker i urinen... Vi må se hvad den siger om en uge, der skal jeg til jm igen!

Jeg er ikke gået over tid med de to andre, da jeg er blevet sat igang begge gangene pga smerter. Første gang et par dage før termin og anden gang på terminsdagen. Jeg kender jo ikke til at gå igang selv, men synes jeg har haft to super gode fødsler, selvom det er gået hurtigt. Fra første rigtige ve, til jeg har haft en baby i armene er der gået ca 4 timer!!
De sidste par dage har været så slemme at jeg næsten ikke har kunnet holde det ud, vågner op mod 10 gange hver nat pga smerter, kan ikke holde ud at lege med ungerne på gulvet, kan dårligt rejse mig uden lige at skulle holde pause og sunde mig inden jeg går!! Det er vildt belastende, og en faktor som gør at jeg glæder mig enormt meget til det hele er overstået.

Det bliver spændende med dit lægebesøg, min læge vurderede slet ikke hvor stor baby var, men havde selvf været til jm 4 dage forinden. Han mente at det var sen sag for jm, de havde langt mere erfaring på det område *s*

Knus Kathrina 34+2

Anmeld

18. september 2009

Pje

Godmorgen Katharina

Krydser fingre for det ikke udvikler sig :-)

Øv øv at det er så slemt med dine bækkensmerter, ja kan godt forstå du gerne vil sættes igang når det er så slemt. Ved du en dato for hvornår du skal sættes igang eller vurdere de det når du nærmere dig terminsdatoen?????
Håber du får en lige så god og hurtig fødsel som de andre 2 har været.

Er også spændt på hvad lægen siger, tror lidt at han ikke vurdere dens str. også pga. den kun er en uge inden jeg skal til mit 3. jm besøg. Men det må tiden vise. Skriver i hvert fald hvordan det er gået.

Rigtig god dag til dig og god weekend.

Knus Pia 33 + 4

Anmeld

18. september 2009

tumle81

Hej Pia

Jeg tror ikke de sætter mig igang før termin. Det ville de ikke dengang jeg ventede Valdemar. De havde lavet proceduren om siden jeg blev sat igang med Victoria. Dengang var det et par dage før termin, men pga de ville mindske indgrebene ved fødsler ville de gerne vente så længe som muligt!
Jeg er glad for at JM tager mig alvorligt og lytter til hvad jeg siger, og vil jo også følge mig lidt tættere her de sidste par uger.

Jeg er nu glad for der ikke er så længe til, jeg satser på at det bliver bedre efter fødslen. Det har det gjort med de to andre, dog skal jeg stadig være lidt forsigtig og ikke overanstrenge mig for meget i den første tid efter...

Det er spændende med både læge og jm, det er så rart lige at høre hjertelyd og få at vide at alt er ok.

Jeg synes jeg er begyndt at få en del spark alleryderst i siden af maven, det kan godt gøre lidt nas. Den er fortsat temmelig aktiv selvom pladsen snart må være lidt trang. Jm siger at fordi det er 3. gang er der dog mere plads ;-) Den ligger med hovedet nedad og har gjort det længe, men vender med ryggen fra den ene side til den anden!

Glæder mig til at høre om dine besøg :-)

God weekend...

Knus Kathrina

Anmeld

20. september 2009

Pje

Hej igen

Okay, nej de vente sikkert så længe de kan, for at være sikker på at den lille er så klar som den kan blive  Dejligt at du har en god jm, betyder rigtig meget at der er en som vil lytte til ens problemer og bekymringer.....

Ja det er så lækkert at få at vide alt er som det skal være, synes det var vildt fantastisk at opleve det da jeg var til mit 2. jm besøg. Så kan slet ikke vente til jeg skal afsted til hende igen om 3 uger.

Jep kender godt det med de spark i siden - ikke behageligt  Der er blevet mindre aktivitet i min mave, men få så også tilgengæld noget ordnelige spark og massen rundt.
Har godt hørt man siger der er mere plads ved nr. 2 - 3 osv. pga. maven har været udviet før. Og endelig giver det god mening, men skulle lige tænke lidt over det første gang jeg fik det at vide. Synes det lød lidt mærkeligt.

Rigtig god søndag til dig.

Knus Pia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.