Hvor skal man holde barnedåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.921 visninger
15 svar
19 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. august 2015

Olgaostemad

Hej alle sammen

Efter jeg gav fødsel til Vinni, er det nu blevet tid til barnedåb! 

Min mand, Holger og jeg har store diskussioner om hvor denne festlige begivenhed skal afholdes. 

Holger mener personligt at den skal afholdes på det lokale mejeri i Døllefjeldemuse. Jeg er stærk modstander af denne ide, da jeg selv synes at rejsen skal gå til Skåne, hvor en stor del af min familie holder til.

Her skal barnedåben foregå efter skånske traditioner, hvor hele begivenheden varer 4,5 dag. 

Denne traditionelle Skånske barnedåb indeholder bl.a. 
-Slagtning af 7 forkølelsesramte får.
-Stangtennisturnering med døden som følge, af de 3 første der ryger ud.
-Barnet som skal døbes, dyppes i brændvarm urin over tre nætter, indtil det får en lavendelbrun glød i huden. 

Derudover serveres der til barndåbens anden dag lunkent kaktussuppe krydret med fignestøv produceret i vestindien.

Hvad er jeres holdning/indvendinger til denne diskussion?

Hilsen Holga

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2015

Mama85

Olgaostemad skriver:

Hej alle sammen

Min mand, Holger og jeg har store diskussioner om hvor denne festlige begivenhed skal afholdes. 

Holger mener personligt at den skal afholdes på det lokale mejeri i Døllefjeldemuse. Jeg er stærk modstander af denne ide, da jeg selv synes at rejsen skal gå til Skåne, hvor en stor del af min familie holder til.

Her skal barnedåben foregå efter skånske traditioner, hvor hele begivenheden varer 4,5 dag. 

-Barnet som skal døbes, dyppes i brændvarm urin over tre nætter, indtil det får en lavendelbrun glød i huden. 

Derudover serveres der til barndåbens anden dag lunkent kaktussuppe krydret med fignestøv produceret i vestindien.

Hilsen Holga

Stakkels du, find dig en anden hobby end at spamme en babyside. Glo på græsset grå, se maling tørre eller andet spændende.

Anmeld

14. august 2015

Olgaostemad

Mama85 skriver:

Stakkels du, find dig en anden hobby end at spamme en babyside. Glo på græsset grå, se maling tørre eller andet spændende.

Græsset gro*

Anmeld

14. august 2015

Anonym

Undskyld men ha ha ha ha!! Jeg kan kun grine af dette latterlige indlæg! Få dig dog en hobby altså!!! 

Anmeld

14. august 2015

TNBC

Olgaostemad skriver:

Hej alle sammen

Hilsen Holga

Hva får du ud af at lave sådan et indlæg? 

Du er ikke engang særlig opfindsom, der er INGEN der ville tro at man gør sådan der mod børn til en barnedåb i skåne.. 

og holger og holga? 

Du må virkelig kede dig.. trist.

Anmeld

14. august 2015

Anonym

Syntes ærlig talt at du skal søge noget hjælp!! Du skriger efter opmærksom på en eller anden måde ved at lave det her indlæg. Hvad bliver det næste mon ikke?? 

Anmeld

14. august 2015

Olgaostemad

Anonym skriver:

Undskyld men ha ha ha ha!! Jeg kan kun grine af dette latterlige indlæg! Få dig dog en hobby altså!!! 

Jeg håber I alle har det godt med jer selv!
Kaster grin på mine seriøse livsproblemer! I skulle alle sammen skamme jer! 

Jeg er i en konstant søgen efter et seriøst svar på mit problem, og jeg får ikke andet end useriøse tilbagemeldinger

Anmeld

14. august 2015

Olgaostemad

Anonym skriver:

Syntes ærlig talt at du skal søge noget hjælp!! Du skriger efter opmærksom på en eller anden måde ved at lave det her indlæg. Hvad bliver det næste mon ikke?? 

Jeg søger skam hjælp! 

Taler vi mejeribarnedåb eller skånsk barnedåb?

Du skal være velkommen til at svare 

Anmeld

14. august 2015

Mama85

Olgaostemad skriver:

Græsset gro*

Touché, få dig et et liv.

Anmeld

14. august 2015

Olgaostemad

Yurie skriver:

Hva får du ud af at lave sådan et indlæg? 

Du er ikke engang særlig opfindsom, der er INGEN der ville tro at man gør sådan der mod børn til en barnedåb i skåne.. 

og holger og holga? 

Du må virkelig kede dig.. trist.

Holger og Olga stammer fra vores clairvoyant Åge, som mente vi ville få mere livsglæde, som resultat af denne navnændring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.