hvordan tæller i mdr??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.181 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. september 2009

mor-til-vanessa

hej alle.
ved godt man ikke tæller mdr men uger ( sagde min læge til mig ) men det er ret svært for andre at forstå når man siger jeg er 28 uger, i hver fald hvis de ikk selv har været en graviditet igennem.

så mit spørgsmål er hvordan i tæller mdr i jeres graviditet?? jeg har fra starten talt 4 uger som 1 mdr. ( men ved jo heller ikke i starten hvad ens termin er ) jeg er nu 28+2 så det ville jeg tælle som 7 mdr. men hvis man tæller termin ( har termin 7 december ) så er jeg lige lidt mere end 6 mdr.

man kan jo føde fra slut uge 36 og der siger den 9 mdr, hvis man tæller dem som 4 uger af gangen.

ved ikk om det var lidt indviklet. hvordan tæller i??? er nemlig en kæmpe diskusion mellem mig og min søs som også er gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2009

Mira0911

Der går 4 uger på en måned...

Så du er vel 8 mdr henne... +/- 14 dage

Anmeld

16. september 2009

Valle81

Hmm,

Tjah en måned er i gennemsnit 4,34 uger, så hvis du skal regne nøjagtigt på det, så vil du når du er 13,02 uger henne være 3 mdr henne:0)

Så hvis du tager 28 uger og dividere med 4,34, så er du 6,45 måned henne, så næsten 6,5 måned:0)

Man siger jo en graviditet er 40 uger, og hvis du dividerer det med kun 4, ja så er man gravid i 10 Mdr:0)

Det er svært at regne på den måde med måneder:0)

Men håber dette hjalp lidt:0)

Anmeld

16. september 2009

christina2412

jeg vil give valle81 ret.
når jeg tæller mdr gør jeg sådan. jeg har termin d 12/11, så her den 12/9 var jeg 7 mdr henne og her d 12/10 er jeg så 8 mdr henne. for der er jo ikke kun 4 uger=28 dage i hver mdr så i sidste ender kommer du jo til, at mangle en del uger.

christina 31+6

Anmeld

16. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
tror bare jeg ville sige "jeg har x antal måneder til termin"

Anmeld

16. september 2009

mor-til-vanessa

tak for jeres svar... kan se det meget forskelligt hvordan folk går det

Anmeld

16. september 2009

Halbschön

livpultz skriver:

tak for jeres svar... kan se det meget forskelligt hvordan folk går det

Hvis du går ind på www.libero.dk.. Der har de en beregner der hedder "Hvornår kommer barnet"..Der skriver de både hvilken uge du er i, og hvilken måned..

Knus

Anmeld

16. september 2009

mor-til-vanessa

Renée88 skriver:

Hvis du går ind på www.libero.dk.. Der har de en beregner der hedder "Hvornår kommer barnet"..Der skriver de både hvilken uge du er i, og hvilken måned..

Knus

tusind tak det hjalp super meget, så er det også som jeg har sagt fra start. har været en kæmpe diskusion mellem mig og min lillesøster som også er gravid. efter min er jeg nemlig 7 og efter hendes er jeg 6. men libero gav mig ret. mange tak.

kan se du er lige oppe over. held og lykke. for du får en dejlig nem fødsel

Anmeld

16. september 2009

StinaS

Valle81 skriver:

Hmm,

Tjah en måned er i gennemsnit 4,34 uger, så hvis du skal regne nøjagtigt på det, så vil du når du er 13,02 uger henne være 3 mdr henne:0)

Så hvis du tager 28 uger og dividere med 4,34, så er du 6,45 måned henne, så næsten 6,5 måned:0)

Man siger jo en graviditet er 40 uger, og hvis du dividerer det med kun 4, ja så er man gravid i 10 Mdr:0)

Det er svært at regne på den måde med måneder:0)

Men håber dette hjalp lidt:0)

Det er fordi at du i de første 3 uger slet ikke er gravid. Først fra 3+0 er du gravid, og dermed er man gravid i 37 uger, altså 9 mdr.

Anmeld

16. september 2009

mor-til-vanessa

Stina&Mads skriver:

Det er fordi at du i de første 3 uger slet ikke er gravid. Først fra 3+0 er du gravid, og dermed er man gravid i 37 uger, altså 9 mdr.

ja men hvis man så tager de første 3 uger med så bliver det ved også 10 mdr ( 40 uger ) altså jeg ville jo sige at den dato men har termin er 10 mdr. så man går 9 mdr ud.... har termin den 7 dec så jeg ville sige jeg er 7 mdr nu ( 28+2). 8 mdr når den siger 32 uger og 26 ugerer 9 mdr som man så går ud. så næsten 10 mdr????

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.