Skal jeg være bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Pikku Myy skriver:

Jeg har fuld forståelse for at det kan have været et voldsomt syn, men man ringer altså ikke til lægen fordi man har fået næseblod!

Jeg syntes faktisk godt man kan ringe til lægen, for at få råd og vejledning, når barnet ikke er ældre. Bare fordi man ringer behøves man jo ikke få en tid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2015

Pikku Myy

Mom skriver:

Jeg syntes faktisk godt man kan ringe til lægen, for at få råd og vejledning, når barnet ikke er ældre. Bare fordi man ringer behøves man jo ikke få en tid.

Det er et næsten 2-årigt barn der har fået næseblod ... Jeg synes faktisk at det er kritisabelt bare at tage telefontid. Så skal fru Hansen med åndedrætsbesvær eller lille Peter, der har skåret fingeren halvt af, sidde i kø i 20 minutter, fordi folk skal have at vide hvordan man håndterer næseblod ...

Anmeld Citér

12. august 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Pikku Myy skriver:

Det er et næsten 2-årigt barn der har fået næseblod ... Jeg synes faktisk at det er kritisabelt bare at tage telefontid. Så skal fru Hansen med åndedrætsbesvær eller lille Peter, der har skåret fingeren halvt af, sidde i kø i 20 minutter, fordi folk skal have at vide hvordan man håndterer næseblod ...

Jeg ved ikke med dig, men ved åndedrætsbesvær og ved en finger halvt skåret af, er det nok ikke den almen praktiserende læge man skal have fat på

Og ens læge er der jo netop til råd og vejledning, hvis man er utryg ved noget helbredsmæssigt.

Anmeld Citér

12. august 2015

Pikku Myy

Mom skriver:

Jeg ved ikke med dig, men ved åndedrætsbesvær og ved en finger halvt skåret af, er det nok ikke den almen praktiserende læge man skal have fat på

Og ens læge er der jo netop til råd og vejledning, hvis man er utryg ved noget helbredsmæssigt.

Her hvor jeg bor skal man ringe til alment praktiserende læge for at blive visiteret til skadestuen, og min farmor ville aldrig gå i gang med at ringe til andre end hendes egen læge, hvis hun "bare lige havde fået lidt svært ved at trække vejret". Det gør jo så mine eksempler gyldige Hvordan forholder du dig til pointen?

Anmeld Citér

12. august 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Pikku Myy skriver:

Her hvor jeg bor skal man ringe til alment praktiserende læge for at blive visiteret til skadestuen, og min farmor ville aldrig gå i gang med at ringe til andre end hendes egen læge, hvis hun "bare lige havde fået lidt svært ved at trække vejret". Det gør jo så mine eksempler gyldige Hvordan forholder du dig til pointen?

Jeg forholder mig således til pointen, som jeg tidligere har skrevet. Er man helbredsmæssigt bekymret syntes jeg det er i orden at ringe til lægen og søge råd og vejledning - læste du ik mit svar tidligere?

Og der er forskel på alment åndedrætsbesvær, og åndedrætsbesvær hos almindelige raske mennesker, ved sidstnævnte skal man ik spilde sin egen tid ved at ringe til almen praktiserende læge, så skal man ringe 112. Fuldstædig som hvis man har skåret et legme halvt af.

At du er af en anden holdning er fint, men det gør ikke at andres holdninger er forkerte

Anmeld Citér

13. august 2015

HappyTrine

Det kan godt være det "bare" er næseblod - men når min datter aldrig har haft næseblod før og jeg synes det så lidt voldsomt ud - er det klart jeg bliver forskrækket og søger råd og evt ringer til lægen og høre hvorfor det sker ..

Og vil også sige hvis fru Olsen sidder med åndedrætsbesvær vil jeg ringe 112 og ikke lægen.

Men sådan er vi alle jo forskellige.  

Anmeld Citér

13. august 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Kan du ik maile besked til dig læge. Så bruger du ik taletid, problemet er jo overstået så bare viden til næste gang. 

Syntes næseblod er lidt lidt at ringe om. Men hvis du oplever det oftere eller svært ved at få det stoppet så tagkontakt,

Mener lægen får penge pr kontakt i telefon tiden, sååå hvis man nu vendte den,  hvis du skulle betale 250. Kr for en telefon samtale, ville du så også ringe. Eller lige se an i stedet, selvfølgelig tager i betragtning af det ovennævnte...  

Anmeld Citér

13. august 2015

HappyTrine

Hun fik det igen på dagen, og om natten! Så i alt 3 gange indenfor 24 timer ! Så tror det godt jeg ringede til lægen første gang - så jeg kunne blive vejledt og få afvide at intet var farligt ved det - det gjorde jeg var tryg de 2 andre gange inde for 24 timer. 

Og taletid er det mindste jeg tænker på når jeg vil ringe til min læge - og kan ikke se det realistiske i jeg skal tænke det koster mig 250 kr at ringe til læge da det ikke er sådan det fungerer i vores samfund  

Igen vi er vidt forskellige og bare fordi der er nogen der at være for over sippet eller hvad i mener , mener jeg måske noget andet 

Startede egentlig heller ikk denne tråd for at høre hvor vidt man skal og ikk skal ringe til sin læge men for at høre om hvad andre mente/har gjort i sådan en situation.  

Anmeld Citér

13. august 2015

Mom

Profilbillede for Mom
årgang84 skriver:

Kan du ik maile besked til dig læge. Så bruger du ik taletid, problemet er jo overstået så bare viden til næste gang. 

Syntes næseblod er lidt lidt at ringe om. Men hvis du oplever det oftere eller svært ved at få det stoppet så tagkontakt,

Mener lægen får penge pr kontakt i telefon tiden, sååå hvis man nu vendte den,  hvis du skulle betale 250. Kr for en telefon samtale, ville du så også ringe. Eller lige se an i stedet, selvfølgelig tager i betragtning af det ovennævnte...  

Man kan kun lave e-mailkonsultation vedr. sit barn hvis dette er oprette med særskilt bruger, og for at få dette skal man alligevel ringe til lægen.

Anmeld Citér

13. august 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Hvis jeg var bekymret, ville jeg lave en simpel googlesøgning og uden tvivl finde seriøs og kompetent svar på dén måde. Både mail- og telefonrådgivning af lægen koster, og personligt synes jeg, det er flovt at spilde lægens tid uden først lige at have undersøgt, om jeg selv kunne finde svar. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.