Fladt baghovedet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

712 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. august 2015

Anonym trådstarter

Jeg synes min søn på 3 måneder har fået fladt baghovedet føler mig virkelig som en elendig mor.. 

Hvornår er det for sent at rette op på? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2015

Muffinmus

Ork, du kan sagtens rette op længe endnu. I dagtimerne skal han naturligvis ligge på maven mest muligt via dig, en håndklæde pølse, spejle mm.Om natten:Brug et lille håndklæde eller stifte og rul til en pølse, rul den ind under siden,  så tilter hovedet ofte modsat og så bare husk at skifte side��

Anmeld Citér

11. august 2015

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Ork, du kan sagtens rette op længe endnu. I dagtimerne skal han naturligvis ligge på maven mest muligt via dig, en håndklæde pølse, spejle mm.Om natten:Brug et lille håndklæde eller stifte og rul til en pølse, rul den ind under siden,  så tilter hovedet ofte modsat og så bare husk at skifte side��

Åh det lyder godt. Tusinde tak for svar! 

Det er svært for mig at lige ham på maven, for der synes han bestemt ikke om. Men prøver så godt jeg nu kan 

Anmeld Citér

11. august 2015

Hapiness is motherhood

Vores søn fik skævt hoved tidligt og fik af vide at vi havde god tid, fik samme råd som beskrevet i tråden. Problemet var så bare at få uger efter gik det op for sundhedsplejersken at kraniet åbenbart lukkede lidt hurtigere end gennemsnittet og så fik vi en henvisning til fys. Hvilket desværre var for sent Man ser ikke det store i dag, da hans hår jo dækker, men det er desværre skævt, så jeg ville hellere gå en gang for tidligt til fys end for sent.

Anmeld Citér

11. august 2015

Leonora

Du er på ingen måde en dårlig mor - husk lige det

Nogle børn er mere disponible for fladt baghoved end andre. 

Læg ham på skiftevis den ene og den anden side når han sover. Støt han evt i ryggen med hans dyne. 

Og når han er vågen lad ham ligge på maven så meget han gider. 

Tal evt med din SP om det

Anmeld Citér

11. august 2015

MorTilN

Du kan eventuelt købe en ergonomisk hjertepude i fx babysam som hjælper mod fladt baghoved, du ikke en dårlig mor 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.