Ondt i højre hofte + højre side af maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.055 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. september 2009

Nybagt mor

Er førstegangsgravid i uge 34, og har haft den nemmeste graviditet. Ingen kvalme, og har indtil i foregårs kunnet gå en times tur i skoven sammen med hunden.
Meen - så her i tirsdags tog jeg ind til byen, og rendte rundt derinde lidt for lang tid tror tror jeg. Min lænd var ihvertfald fuldstændig ødelagt om aftenen, og hele dagen i går.

I dag torsdag har jeg så ret ondt i højre hofte, samt får jag ind i højre side af taljen når jeg laver en forkert bevægelse.

Er dette normalt, og er det bare mig der har haft det nemt - eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2009

mor-til-vanessa

kommende-mor skriver:

Er førstegangsgravid i uge 34, og har haft den nemmeste graviditet. Ingen kvalme, og har indtil i foregårs kunnet gå en times tur i skoven sammen med hunden.
Meen - så her i tirsdags tog jeg ind til byen, og rendte rundt derinde lidt for lang tid tror tror jeg. Min lænd var ihvertfald fuldstændig ødelagt om aftenen, og hele dagen i går.

I dag torsdag har jeg så ret ondt i højre hofte, samt får jag ind i højre side af taljen når jeg laver en forkert bevægelse.

måske er du begyndt at få bækkensmerter.??? du kan altid tage en tur til lægen. tænker ikke at det er noget alvorligt.

jeg har selv haft bækkensmerter fra ca 17 uge ( skal lige siges jeg har haft ondt i bækken lænd de sidste 4 år pga en ride ulykke ) men jeg er nemlig også begyndt at have ondt i højre hofte eftersom det bliver værre og værre.

synes du skal kontakte læge, han kan jo altid henvise dig til en fys som kan masserer dig lidt, det kan godt hjælpe. held og lykke

liv 28+2

Anmeld

16. september 2009

Isabeau

kommende-mor skriver:

Det kunne også godt lyde, som om at du har overanstrengt dig. Jeg døjer selv med ryggen, har stænger i for at rette den op (opereret i 1999), og jeg kan tydeligt mærke, når jeg ved at jeg skal holde en pause.
Jeg er gravid i uge 38 idag, og har den sidste måned godt kunne gå tur med hunden, men helst kun ud af lige strækninger. Forleden gik jeg som jeg plejer i skoven, men da vi kom ud på et åbent, lige stykke, kunne jeg godt mærke, jeg måtte holde en pause på græsplænen.
Det er også jag i lænden, ned i hoften og nogle gange videre i benet. Har jeg virkelig gået til den en dag, som jeg nogle gange gør, fordi jeg glemmer mine stænger, så kan det skam også mærkes dagen efter og dagen efter igen.

Hvile, hvile, hvile er min anbefaling. Ellers hør din læge og/eller JM.

God bedring!

Anmeld

16. september 2009

Nybagt mor

Tror i har helt ret. skulle egentlig være startet til yoga i dag, men vurderede at jeg ikke ville få nget ud af at sidde derinde og ikke kunne lave bevægelserne p.g.a. at det gjorde ondt.
Blev derfor hjemme - og nu er der faktisk ikke noget.
Håber virkelig ikke det bliver ved - savner mine lange gåture med hunden

Snakkede lige i telefon med en veninde - hun sagde at det i taljen sagtens kunne være plukveer - kan det passe når det kun er i højre side?

Og tak for indlæg

Anmeld

16. september 2009

H+S Skjolgborg.

Øvøv ikke rart.. Sådan er det også her hvis jeg har gået meget,gjort ret også.

Det er godt nok Onsdag i dag søde..Ikke Torsdag..*SS*..

Tihi..

Mvh Henriette 26+1

Anmeld

16. september 2009

Nybagt mor

Hi - ja, dagene flyder lidt ud når man går derhjemme på barsel (det må vist være min undskyldning hi..)

Side smerterne kom igen her i aften da vi sad i boigrafen - de kom og gik som i formiddags, og ofte ved bevægelse. Så mon ikke de er kommet for at blive desværre..

Anmeld

16. september 2009

mor-til-vanessa

kommende-mor skriver:

Hi - ja, dagene flyder lidt ud når man går derhjemme på barsel (det må vist være min undskyldning hi..)

Side smerterne kom igen her i aften da vi sad i boigrafen - de kom og gik som i formiddags, og ofte ved bevægelse. Så mon ikke de er kommet for at blive desværre..

håber ikke det bliver alt for slemt... jeg har nogen gange svært ved at komme op og tisse og sætte mig ned på toilettet fordi jeg har ondt i bækken og hofter. men prøver nu alligevel at komme ud og gå lidt hver dag, fordi jeg tror det er sundt at rører sig lige meget hvad... men måske du skulle passe på med yoga, det er jo nogle lige svære øvelser, så prøv med ngle lette strækøvelser. også husk at slappe af. min læge sagde til mig. ingen løft, støvsugning og for megen gåen op ad trapper. så prøv at  undgå det, hvis du kan bor selv på 3 sal, så den med trapper er lidt svær for mig hehe

Anmeld

17. september 2009

svaller

Jeg er i uge 31 nu, jeg har næsten dagligt smerter i min højre side, ryg, baller og lår, og der skal næsten ikke nogen bevægelse til nogle gange, jeg har snakket med min jordmoder og læge om det og de er ikke helt enige om hvad det kunne være. Min læge siger bækkenet, og jordmoder mener iskasnerve. Men de er i hvert fald enige om at jeg skal tage den med ro, og måske tage i svømmehallen. Nogen nætter er det så slem at jeg næsten ikke kan vende mig i sengen.

Annette 30+4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.