Vi har en dejlig datter som fylder 4 til oktober. Vi har haft hende hjemme fra børnehaven på 5 ugers sommerferie , og hold nu op det har trukket tænder ud. Jeg har en lille smule tvangstanker som jeg prøver og styre Nær vores børn, men selvfølgelig ser eller hører de da lidt. Vores datter er så begyndt meget Fx hendes strømper, de skal sidde på en bestemt måde, og før de gør det kan hun ikke have dem på. Hendes bukser skal ud over strømperne og sidde lige, ellers bliver hun helt frustreret. Hendes dyne skal ligge lige , være glattet ud , ellers kalder hun på os hele tiden hvis den "driller" . Hun vil ikke have folk røre hendes mad (det er så det hun har fra mig, det med maden) . Hvis ærmerne på jakken er lidt længere end hun synes så skal de bukkes op på en bestemt måde ellers kan hun ikke have jakken på ..
så er der omkring ADHD. Hendes far har ADHD, og der er også på min side af familien. Hun er en drenge pige med stort D. Hun kan kun sidde stille til bestemte film/serier, eller hvis hun leger med modellervoks (som er det eneste nogensinde hun har kunne lege med selv) , hendes legetøj har aldrig interesseret hende, hun har aldrig haft noget hun interessere sig for som andre børn fx frost/prinsesser/spiderman eller sådan. Hun vil bare være i bevægelse hele tiden, og det er derfor ferien har trukket tænder ud da vi slet ikke har kunne følge med på hendes aktivitets niveau , og det har resulteret i at hun bliver , ja, ustyrlig. Hun bliver så frustreret tror jeg, at hun ikke ved hvor hun skal gøre af sig selv. Hun råber og skriger og bander og slår og driller sin lillesøster osv osv .
Er der nogen som har børn med sådanne diagnoser der kan fortælle mig om det lyder som noget i den stil? Jeg føler mig fuldstændig magtesløs og som den VÆRSTE mor nogensinde. For ja vi kommer altså til og råbe af hende og skælde "hårdt" ud når hun kommer med skældsord af værste slags og slår og skriger osv. (Andet er også prøvet, at "aflede" osv) ....
Hjælp?
Anmeld
Citér