Sætte fødslen igang, gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.392 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. august 2015

Anonym trådstarter

Hej  

Lidt hygge, tidsfordriv i denne søde (trælse) ventetid er 38+8 og vil så gerne snart føde! Bebs står fast med hovedet og maven er sunket meget ned for en uge siden nu. Og blev undersøgt i onsdag og der var ikke mulighed for, at lave hindeløsning, desværre.

Lidt gode råd til at sætte fødslen igang selv? Hvad har i prøvet og hvad har virket?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2015

GrønStjerne

Så vidt jeg ved er det kun sex der rent faktisk skulle virke pr. JM og sagkundskaben

Det er vist noget med frigivelse af nogle stoffer i forb. med orgasme der skulle være godt til det...

Da jeg skulle føde første gang var vi på lang skov-vandre-tur da jeg var gået et par dage over. Da jeg kom hjem havde jeg mange plukveer, slimproppen gik og da jeg vågnede morgenen efter havde jeg lette veer hele dagen. Om aftenen mandag gik det for alvor i gang, og tirsdag morgen kl. 4 fødte jeg.

Så jeg vil mene en god gang motion i hvert fald ikke skadede min sag Men jeg kan jo læse mig frem til at det er ren indbildning

Anmeld Citér

9. august 2015

Mor1986

Jeg fødte om natten. Om dagen havde jeg først været ude oh gå med min mor hvor vi fik en is. Sidst på eftermiddagen kørte min mand mig en bumlet tur i bilen og vi holdt et sted hvor vi kunne gå en tur. Kl 17 derhjemme får jeg det lidt skidt. Som om jeg har dårlig mave. Går på wc. Mærker noget som føles det springer i maven og der gjorde pænt ondt. Kl 1925 går vandet og kl 0115 er hun født. 

så ja motion gjorde også noget i mit tilfælde 

Anmeld Citér

9. august 2015

LBK

Følger nysgerrigt med

Anmeld Citér

9. august 2015

Lyk

Zoneterapi �� jeg var til zoneterapi fredag middag og lørdag kl.15.04 havde jeg en lækker søn! Jeg er sikker på, zoneterapien havde en stor indflydelse 

Anmeld Citér

9. august 2015

Diosa85

Anonym skriver:

Hej  

Lidt hygge, tidsfordriv i denne søde (trælse) ventetid er 38+8 og vil så gerne snart føde! Bebs står fast med hovedet og maven er sunket meget ned for en uge siden nu. Og blev undersøgt i onsdag og der var ikke mulighed for, at lave hindeløsning, desværre.

Lidt gode råd til at sætte fødslen igang selv? Hvad har i prøvet og hvad har virket?  

Der er et utal af skrøner om hvad man kan gøre. Dog er sex det eneste der viser sig at kunne have en indvirkning da manden har et hormon i sæden som også er i det hormon der sætter en fødsel i gang. Det er dog så minimalt at der skal rigtig meget sæd til. 

Personligt gik jeg selv en lang tur på over en time mandag aften, et par timer efter startede veerne og tirsdag aften havde jeg født. Men om det er tilfældigt det er ikke til at vide 

Anmeld Citér

9. august 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

En lang tur i IKEA  

Men vil hellere anbefale dig at nyde at være gravid lidt endnu. Lige pludselig er baby der, og så er det slut 

Anmeld Citér

9. august 2015

Benjamins'mor

Følge sin normale hverdag og ikke tænke for meget over det er mit råd. Selvom det lyder træls. 

Da jeg var højgravid med den første prøvede jeg en del af alle myterne. Og de virkede ikke en dyt. Mit vand gik dog 39+ men blev sat i gang 40+6. 

Da jeg var højgravid med nr. 2 gjorde jeg absolut intet, jeg fulgte bare min normale hverdag, fik ordnet en masse derhjemme og hyggede mig med min søn, og fødslen gik pludselig igang af sig selv.  

Anmeld Citér

11. august 2015

LBK

Anonym skriver:

Hej  

Er der sket noget 

Anmeld Citér

12. august 2015

Anonym trådstarter

LBK skriver:

Er der sket noget 

Næ, overhovedet ikke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.