er jeg gal på den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.821 visninger
3 svar
10 synes godt om
9. august 2015

Anonym trådstarter

Jeg håber det er rette sted, men...

Jeg arbejder hjemme og kommer derfor kun ud af huset når jeg skal aflevere og/eller hente mit barn i institutionen eller handle ind. Jeg har en aftale med min mand om at vi sætter os ned om aftenen og aftaler hvad der skal gøres næste dag. Jeg synes selv det er en rigtig god aftale, men mit problem ligger på de dage hvor han har fri.

F.eks. foreslog jeg at vi tog på stranden når det nu er så godt vejr, men fik at vide at det kunne vi ikke fordi det og det i huset skulle ordnes.

Sådan har det været længe og da jeg gjorde ham opmærksom på at vi ikke laver noget sammen medmindre det er med familien eller hvis vi skal gøre rent/rydde op, så sagde han at det havde han ikke, men det skulle jo gøres.

Er det forkert af mig at blive sur/ked af at han ikke vil ud af huset sammen med mig når han nu har en fridag? Vi har f.eks. et gavekort til biografen der snart udløber, men han har ikke sat sig ned og brugt tid på at se hvilke film der spiller og om der er nogen han ville se.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Ingen kan jo tage dine følelser fra dig.

Men det lyder som om, at dit sociale liv afhænger af din mand?

Du kunne jo arrangere bio-turen? Eller en cafetur med veninder eller noget..?

Anmeld Citér

9. august 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Ingen kan jo tage dine følelser fra dig.

Men det lyder som om, at dit sociale liv afhænger af din mand?

Du kunne jo arrangere bio-turen? Eller en cafetur med veninder eller noget..?

Jeg ville gerne at det var en film som vi begge gerne vil se.

Hvad gælder at komme ud ellers, så har jeg veninder der arbejder og i weekenderne er jeg ofte alene med børnene.

Anmeld Citér

9. august 2015

lineog4

Jeg kan godt huske da jeg gik hjemme og skrev speciale og kunne have okay lange perioder hvor jeg ikke var i kontakt med så mange i hverdagene netop fordi de arbejdede, der havde jeg store forventninger til min mand, når han kom hjem så ville jeg snakke og hygge, mærke livet mm. Men problemet var bare det var jo ikke hans behov, han havde behov fortulletid, alene tid, han var udover det også i et helt andet gear, at sidde stille betød at sove, han ville ordne. Han havde heller ikke villet et cafebesøg eller en biffen tur i dagtimerne med mig, skulle han holde en fridag var der med børn eller fordi praktiske ting skulle ordnes...

Så ja et eller andet sted er du gal på den, for du ønsker han har samme behov som dig, men det har han ikke. Derfor må I nok sætte jer ned og sige; okay vi har ikke samme behov, hvordan kan vi tilgodese os begge to. Jeg ved ikke hvor tit din mand har fridage, men er det forholdsvist ofte kunne fx hver 3. Være en fridag til jer to sammen hvor det olle var huset der fyldte men det sociale (som jeg tænker du mangler)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.