Suzuki splash fordele/ulemper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.414 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. august 2015

Anonym trådstarter

Jeg er lige anonym, da der er nogle familie medlemmer her inde, der ikke behøver vide at vi er kommet til lidt penge.

men vi er en lille familie med snart to børn, vi er begge på su. Jeg arver et beløb der gør det muligt for mig at købe en lille brugt bil, omkring 50.000kr

jeg overvejet kraftigt at købe en bil da jeg hader at skulle være afhængig af andre hver gang vi skal noget, og med snart to børn ville det gøre mange ting lidt lettere. 

Men er det overhovedet en bil man kan bruge med to børn? 

Og hvad med økonomien? Kan det virkeligt passe at den kun koster 600-noget i grøn ejer afgift om året?

Har aldrig ejet bil før, så er måske lidt blank på området. Men som jeg har forstået har nyere biler ikke vægtafgift, men grøn ejer afgift, er det korrekt? 

Og sidst men ikke mindst, jeg kan ikke finde ud af at beregne en forsikring på den? Jeg har forsikring gennem det faglige hus, og kan ikke rigtig finde noget? 

Tænker det er en fin bil, fordi den umiddelbart er billig at have hver måned? Men om det overhovedet er muligt med to på su de næste par år, det er så det næste 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2015

dorthemus

Hvorfor ikke leje gennem Gomore   så slipper du for ekstra udgifter til forsikring og reparation. 

Anmeld Citér

9. august 2015

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Hvorfor ikke leje gennem Gomore   så slipper du for ekstra udgifter til forsikring og reparation. 

Vidste ikke der var noget der hed gomore  

men koster det så ikke kassen at leje den om måneden?

Anmeld Citér

9. august 2015

dorthemus

Anonym skriver:

Vidste ikke der var noget der hed gomore  

men koster det så ikke kassen at leje den om måneden?

Et par tusind tror jeg. Det smarte er at man også kan leje den ud, også gennem Gomore,  hvis man ikke bruger den hver dag. Kender nogen der nærmest sidder med en gratis bil

Du kan jo kontakte dem og høre om det kan betale sig for dig.

Anmeld Citér

9. august 2015

MM00

Anonym skriver:

Jeg er lige anonym, da der er nogle familie medlemmer her inde, der ikke behøver vide at vi er kommet til lidt penge.

men vi er en lille familie med snart to børn, vi er begge på su. Jeg arver et beløb der gør det muligt for mig at købe en lille brugt bil, omkring 50.000kr

jeg overvejet kraftigt at købe en bil da jeg hader at skulle være afhængig af andre hver gang vi skal noget, og med snart to børn ville det gøre mange ting lidt lettere. 

Men er det overhovedet en bil man kan bruge med to børn? 

Og hvad med økonomien? Kan det virkeligt passe at den kun koster 600-noget i grøn ejer afgift om året?

Har aldrig ejet bil før, så er måske lidt blank på området. Men som jeg har forstået har nyere biler ikke vægtafgift, men grøn ejer afgift, er det korrekt? 

Og sidst men ikke mindst, jeg kan ikke finde ud af at beregne en forsikring på den? Jeg har forsikring gennem det faglige hus, og kan ikke rigtig finde noget? 

Tænker det er en fin bil, fordi den umiddelbart er billig at have hver måned? Men om det overhovedet er muligt med to på su de næste par år, det er så det næste 

Hvis jeg var jer så valgte jeg en Swift i stedet for. Den er også billig i forsikring og grønt ejerafgift. 

Du finder en suzuki Swift også ringer du til din forsikring og spørger hvad den model skal koste. Du kan jo finde en på bilbasen også bare ringe få et tilbud.

Anmeld Citér

9. august 2015

Anonym trådstarter

T10 skriver:

Hvis jeg var jer så valgte jeg en Swift i stedet for. Den er også billig i forsikring og grønt ejerafgift. 

Du finder en suzuki Swift også ringer du til din forsikring og spørger hvad den model skal koste. Du kan jo finde en på bilbasen også bare ringe få et tilbud.

Men er den ikke noget lille til to børn? synes den jeg har prøvet at køre i virkede ret lille

Anmeld Citér

9. august 2015

MM00

Anonym skriver:

Men er den ikke noget lille til to børn? synes den jeg har prøvet at køre i virkede ret lille

Suzuki Swift er større end Splash.  Jeg har en fra 2014, kan ikke huske hvornår de begyndte og lave den model. Den gamle Swift er nemlig mindre.

Anmeld Citér

14. august 2015

Tiggi

Altså som nødløsning kan du godt have 2 børn og 2 voksne i en Splash. Min far har den, hvor vi har kørt 3 voksne og baby i babyautostolen, men aner ikke hvordan med pladsen til næste stol.

Vores autostol var bag passagersæddet som sku skubbes meget frem så forsæddet havde minimal plads,  så ville ikke køre lange ture, og vil især være et problem bag chaufføren når de skal kunne køre bilen(derudover er selerne på bagsædet ret korte, ku kun lige præcis nå rundt om vores autostol)

Vi har lige købt en bil som vi købte kontant men brugger stadig ca. 2000 kr på den om måneden til service, benzin, forsikring og grøn ejerafgift (også 620 kr om året) 

Så spørgsmålet er om i har råd til når noget går i stykker. 

Og sørg for at få forsikringstilbud fra flere steder. Vores forsikring svingede mellem 6000-38.000  kr om året

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.