Spiser kun i kort tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2015

2721

Mrsopsand skriver:

Men når de kun spiser så kort tid skal man så ikke sørge for at lægge dem til det samme bryst flere gange i træk for at de kan få den fede mælk?

Det ved jeg faktisk ikke. Min søn tømte det hele på den tid. Dog husker jeg at det var vigtigt altid at huske hvilket et jeg havde ammet med sidst, så der helt tiden blev taget lige meget sf begge

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2015

Babygirl2014

Mrsopsand skriver:

Min søn på 8 dage er lidt sløv til at spise her i varmen. Jeg ved de kan spise mindre her i varmen men da vi er i gang med at spise os fra gulsot er jeg lidt bekymret. Siden i går har han spist sådan her: 

Fre 7/8
03.43 15 min
08.20 15min
10.00 10 min
11.30 10 min
12.15 10 min
15.30 15 min
17.15 5 min
20.24 8 min
22.15 10 min

Lør 08/08
00.40 8 min
01.06 11 min
05.09 17 min
06.30 15 min
08.35 10 min
09.00 7 min
10.53 10 min
13.28 15 min

Er det godt nok? Jeg prøver at holde gang i ham ved at skifte ham inden, masserer hænder og fødder men han falder alligevel hen. 

Han er vågen og aktiv i op til to timer flere gange i løbet af dagen og melder sig selv. Han laver de bleer han skal i løbet af dagen og i går var han oppe på sin fødselsvægt. Jeg overvejer at ringe til sundhedsplejerskens vagttelefon når de åbner kl 17 men ville lige høre jer ad først.

Nogle babyer er bare turbospisere, og det er helt fint!

Du kan se på, om baby har 5-6 våde bleer pr. døgn, og ikke er sløv når han er vågen.

Min datter havde også gulsot (i 1,5 måned). Jeg ammede konstant, men da mm er søvndyssende, faldt hun også i søvn. Så jeg ammede, gik ind for at skifte hende/lege lidt, og ammede så igen fra samme bryst. Så var jeg sikker på, at hun fik suttet nok OG at hun fik den fede mælk også 

Hvis du er i tvivl om han får nok, så tilbyd brystet oftere. Du kan aldrig amme for meget! 

Anmeld Citér

9. august 2015

Mrsopsand

2721 skriver:

Det ved jeg faktisk ikke. Min søn tømte det hele på den tid. Dog husker jeg at det var vigtigt altid at huske hvilket et jeg havde ammet med sidst, så der helt tiden blev taget lige meget sf begge

Jeg har ikke indtrykket af at han når at tømme brystet på den korte tid, han falder nærmest bare i søvn af udmattelse ser det ud til.

Anmeld Citér

9. august 2015

Mrsopsand

Babygirl2014 skriver:

Nogle babyer er bare turbospisere, og det er helt fint!

Du kan se på, om baby har 5-6 våde bleer pr. døgn, og ikke er sløv når han er vågen.

Min datter havde også gulsot (i 1,5 måned). Jeg ammede konstant, men da mm er søvndyssende, faldt hun også i søvn. Så jeg ammede, gik ind for at skifte hende/lege lidt, og ammede så igen fra samme bryst. Så var jeg sikker på, at hun fik suttet nok OG at hun fik den fede mælk også 

Hvis du er i tvivl om han får nok, så tilbyd brystet oftere. Du kan aldrig amme for meget! 

Han får også brystet hver gang han vil ha det, og nåede alligevel op på 14 gange i det sidste døgn, så mon ikke han får nok?

Anmeld Citér

9. august 2015

2721

Mrsopsand skriver:

Jeg har ikke indtrykket af at han når at tømme brystet på den korte tid, han falder nærmest bare i søvn af udmattelse ser det ud til.

Så ville jeg også give fra samme bryst igen. Er sikker på din lille dreng trives godt

Anmeld Citér

9. august 2015

Babygirl2014

Mrsopsand skriver:

Han får også brystet hver gang han vil ha det, og nåede alligevel op på 14 gange i det sidste døgn, så mon ikke han får nok?

Skønt med en baby der tager fat 

Den bedste indikator for om han får nok er output (altså det der kommer ud i bleen) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.