Krise!! Alt det sunde hænger mig ud af halsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.322 visninger
8 svar
5 synes godt om
7. august 2015

Anonym trådstarter

Jeg er nået til det punkt hvor der er gået en uge. Det egentlig ikke fordi min krop hungre efter hverken slik eller usund mad. Men hvor er jeg dog træt af kylling, fisk og grøntsager, salater og bahhhh. Det bliver ikke nemmere af at jeg er så kræsen og bare lader helt være med at spise, indtil jeg er mega sulten og bare æder alt usundt jeg kan finde. Hjælp mig. Hvad spiser i for at variere det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2015

Palaja

Spis en lille smule slik, tag en Sun Lolly eller lign. Det handler om mængder/kalorier. Hold en fridag fra dit vægttab ind i mellem (når du er kommet godt igang) 

jeg bruger en kalorieberegner (madlog.dk) til at holde styr på kalorierne. Jeg har tabt mig 10 kg på 2 mdr, selvom jeg både har spist slik og fast food

Anmeld Citér

7. august 2015

Malene76

Palaja skriver:

Spis en lille smule slik, tag en Sun Lolly eller lign. Det handler om mængder/kalorier. Hold en fridag fra dit vægttab ind i mellem (når du er kommet godt igang) 

jeg bruger en kalorieberegner (madlog.dk) til at holde styr på kalorierne. Jeg har tabt mig 10 kg på 2 mdr, selvom jeg både har spist slik og fast food

Ej det er jeg simpelthen nødt til at kommentere på! Du er for sej. Det er total mit drømmesenarie. Har det været slemt? Jeg påtænker så at bruge Lifesum, men tænker at det jo nok er hip som hap, den tæller også kalorier.

KH Malene

Anmeld Citér

7. august 2015

fo82

Som en anden skriver - du må godt synde lidt :-)

og så er det jeg tænker: hvorfor er det kun kylling, fisk og salat? 

Hvad med at spise varieret og "indret" din tallerken efter hvor meget du "må" indtage i det måltid. Hvis du får noget "tungt" f.eks lasagne hvor der er pasta i, så tag et mindre stykke lasagne end du ellers ville, og fyld op med det "gode"

jeg smed selv 16 kg på 6 mdr ved at skære ned på mine portioner og øge mit motionsniveau..

jeg spekulerede ikke så meget i HVAD jeg spiste men HVOR MEGET jeg spiste. Dvs at jeg spiste 1 portion til aftensmad - ikke to. For der er ikke brug for mere. 

Aftensnack blev så skiftet ud med frugt i hverdagen frem for lækkerier. 

I stedet for 4 stk brød spise jeg 2 (jeg delte mit brød i kvarte og snød dermed mine øjne)

skiftede sodavand ud med vand/danskvand eller f.eks blendet vandmelon, smoothies med bær osv. Skulle det være lækkert var blandingen: banan, frosne jordbær, ananasjuice yoghurt naturel - det var lidt som at få milkshake/is

så jeg "snød" min krop - og jeg led ikke afsavn på nogen måde :-) 

Anmeld Citér

7. august 2015

Palaja

Malene76 skriver:

Ej det er jeg simpelthen nødt til at kommentere på! Du er for sej. Det er total mit drømmesenarie. Har det været slemt? Jeg påtænker så at bruge Lifesum, men tænker at det jo nok er hip som hap, den tæller også kalorier.

KH Malene

Tak 

Nogen dage værre end andre - der har været dage hvor jeg har været sulten fordi jeg har prioriteret mine kalorier forkert. Overordnet har det været ganske OK. Det sværeste var at at komme igennem de første par uger, men siden da synes jeg det er blevet nemmere. Det tager lige lidt tid at finde ud af hvor mange kalorier der er i det man spiser og man bliver overrasket nogen gange.

Jeg har holdt ca 5 hele "pjækkedage" undervejs. Jeg mangler dog stadig at tabe mig omkring 15 kg.

Anmeld Citér

7. august 2015

Anonym trådstarter

Mit problem ligger nok i at jeg er rigtig kræsen. Og man må jo ikke få for mange kalorier. Så jeg kan jo ikke bare spise is og slik og synde for så taber jeg mig jo ikke. Nej jeg skal finde sund mad jeg netop kan spise. Men jeg er bare så træt af de 5 sunde retter jeg kender og kan lide. Og alt andet jeg har lavet har smagt så dårligt at jeg ikke kunne spise det. Og jeg gider ikke bruge alle mine kalorier på små potioner alm mad, for så går jeg helt kold af sult og røver hele huset for mad tilsidst. Jer andre der lever efter et vist kalorie indtag spiser i også meget af det samme hele tiden? Synes det bliver så kedeligt. 

Anmeld Citér

7. august 2015

fo82

Anonym skriver:

Mit problem ligger nok i at jeg er rigtig kræsen. Og man må jo ikke få for mange kalorier. Så jeg kan jo ikke bare spise is og slik og synde for så taber jeg mig jo ikke. Nej jeg skal finde sund mad jeg netop kan spise. Men jeg er bare så træt af de 5 sunde retter jeg kender og kan lide. Og alt andet jeg har lavet har smagt så dårligt at jeg ikke kunne spise det. Og jeg gider ikke bruge alle mine kalorier på små potioner alm mad, for så går jeg helt kold af sult og røver hele huset for mad tilsidst. Jer andre der lever efter et vist kalorie indtag spiser i også meget af det samme hele tiden? Synes det bliver så kedeligt. 

Du skal ikke synde konstant og her og der - men ind i mellem gør et stykke mørk chokolade f.eks underværker. Det er et spørgsmål om selvkontrol og selvoverbevisning så man ikke kaster sig i fråds.

hvad angår at du er bange for at blive sulten: kroppen har IKKE brug for mere end den ene portion aftensmad f.eks og hvis du vælger noget der mætter frem for f.eks en blandet salat, aå vil du ikke føle mere sult. Og ellers så retter en håndfuld mandler og rosiner fint op på det.

det er drøn farligt med "lynkure" så som at tælle kalorier over en periode, lige så snart du har nået dit mål vil du slække og så stiger vægten igen, det varige vægttab kommer ved at ændre baner - og det er netop lige det der tager tid, og er det aller sværeste.

du skal heller ikke for alt i verden undgå alt stivelse, kartofler f.eks er slet ikke så farlige som de er blevet gjort til.

nu ved jeg ikke om det er fordi du er kræsen at du ikke spiser okse og svinekød? Meget svinekød f.eks er magert: mørbrad, schnitzel osv.

magert okse/kalv kan du også fint spise. 

Når du så kombineret med f.eks de grove grøntsager - som er dem med lavest vandindhold og mætter mest så skulle du kunne blive mæt.

f.eks kålrabi eller  glaskål i stave ristet på en pande i en smule olie og lige drysset med salt... Eller bagte rodfrugter med krydderier

jeg kan f.eks nævne min aftensmad i dag: tykstegsbøf med tomatsalat bestående af tomatskiver drypper med balsamico lidt salt og peber, fint hakket hvidløg persille og feta. Dertil et groft flute... I går var kødtilbehør et kyllingespyd og en hvidløgspølse fra slagteren.

vi spiser også ofte wok: kylling - en god wokblanding, rød eller grøn karrypasta og soya for smags skyld og lidt nudler i, det smager fantastisk og mætter rigeligt...

vi kan også finde på at spise mad med flødesovs til, men det rykker ikke ved vægten hvis det ikke er hver dag...

det er simpelthen et spærgsmål om at variere sin kost langsigtet...

og hvad angår bevægelse, du behøver ikke fitness hver dag, en god gå tur på en halv time hver dag sætter skub i meget. Og så måske en enkelt dag i ugen hvor pulsen kommer op, jeg selv er noget pjattet med bokwa...

Mine gåture er pligt da vi har hund, så jeg har ingen undskyldning for at droppe det ;-) 

Anmeld Citér

7. august 2015

stinemavepine

Tjek www.lowcarb.dk der er mange gode opskrifter på både mad og sødere alternativer som ikke bliver for syndige 

www.stinemavepine.blogpot.dk

Anmeld Citér

8. august 2015

Malene76

Tak 

Nogen dage værre end andre - der har været dage hvor jeg har været sulten fordi jeg har prioriteret mine kalorier forkert. Overordnet har det været ganske OK. Det sværeste var at at komme igennem de første par uger, men siden da synes jeg det er blevet nemmere. Det tager lige lidt tid at finde ud af hvor mange kalorier der er i det man spiser og man bliver overrasket nogen gange.

Jeg har holdt ca 5 hele "pjækkedage" undervejs. Jeg mangler dog stadig at tabe mig omkring 15 kg.

Tusind tak for svar. Forsat god kamp.  Hvor mange kalorier spiser du for om dagen?

Kh. Malene 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.