Fødselstaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.181 visninger
10 svar
3 synes godt om
7. august 2015

heldyr

Hey! 

Jeg ville høre hvornår man skal begynde at pakke taske til fødslen og hvad man skal have med?

Jeg skal føde på Hvidovre i September  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2015

MorTilN

Mener man anbefaler den skal være klar fra 36-37 graviditets uge 

Anmeld Citér

7. august 2015

heldyr

Anonymbebs skriver:

Mener man anbefaler den skal være klar fra 36-37 graviditets uge 

Så har jeg lidt tid endnu!

Anmeld Citér

7. august 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Min mor fødte mig 37+0 så hun sagde meget tidligt til mig at jeg skulle huske at pakke, da man kunne føde tidligere end planlagt... Men ja blev sat igang ved termin(for højt BT), så fødte ikke før tid.

Men jeg vil nu alligevel anbefale dig at gøre det nogle uger før termin alligevel. 

Jeg pakkede og ompakkede, tillagde og fratog en hel masse gange efter den blev pakket første gang ca uge 36. 

Det er en hyggelig proces syntes jeg, hvor man tænker på fødslen og tiden lige efter. Tænker at det man nu står med i hænderne skal bruges ved fødslen næste gang man ser det, osv.. 

Bare lad være med at gøre som mig og tag med til flere uger vi fik jo slet ikke brugt særlig meget. Fik aldrig brugt liften fx, kun autostolen der stod i bilen på p-pladsen. Heller ej dynen, vores var enorm i forhold til den på sygehuset. 

Men lav en liste, jeg havde min på Ipad'en. Der stod hvad der var i tasken, samt hvad jeg skulle huske i sidste øjeblik. Fx tandbørste, tlf og andre ting man bruger i mellemtiden

Anmeld Citér

7. august 2015

heldyr

SDD skriver:

Min mor fødte mig 37+0 så hun sagde meget tidligt til mig at jeg skulle huske at pakke, da man kunne føde tidligere end planlagt... Men ja blev sat igang ved termin(for højt BT), så fødte ikke før tid.

Men jeg vil nu alligevel anbefale dig at gøre det nogle uger før termin alligevel. 

Jeg pakkede og ompakkede, tillagde og fratog en hel masse gange efter den blev pakket første gang ca uge 36. 

Det er en hyggelig proces syntes jeg, hvor man tænker på fødslen og tiden lige efter. Tænker at det man nu står med i hænderne skal bruges ved fødslen næste gang man ser det, osv.. 

Bare lad være med at gøre som mig og tag med til flere uger vi fik jo slet ikke brugt særlig meget. Fik aldrig brugt liften fx, kun autostolen der stod i bilen på p-pladsen. Heller ej dynen, vores var enorm i forhold til den på sygehuset. 

Men lav en liste, jeg havde min på Ipad'en. Der stod hvad der var i tasken, samt hvad jeg skulle huske i sidste øjeblik. Fx tandbørste, tlf og andre ting man bruger i mellemtiden

Jeg har også fået af vide at den skal pakkes i nogenlunde god tid, men tænke bare hvad god tid var? :p 

Tænker at pakke til 2-3 dage og så lidt ekstra tøj til bebs?   

Anmeld Citér

7. august 2015

CarinaSB

heldyr skriver:

Hey! 

Jeg ville høre hvornår man skal begynde at pakke taske til fødslen og hvad man skal have med?

Jeg skal føde på Hvidovre i September  

Jeg var en af dem som slet ikk skænkede tasken en tanke .. :P Så jeg måtte i gang med at pakke da jeg havde veer :P

Anmeld Citér

7. august 2015

heldyr

CarinaSB skriver:

Jeg var en af dem som slet ikk skænkede tasken en tanke .. :P Så jeg måtte i gang med at pakke da jeg havde veer :P

Haha det er alligevel vildt nok :p

Anmeld Citér

7. august 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
heldyr skriver:

Jeg har også fået af vide at den skal pakkes i nogenlunde god tid, men tænke bare hvad god tid var? :p 

Tænker at pakke til 2-3 dage og så lidt ekstra tøj til bebs?   

I dag er "man" som regel kun indlagt i gennemsnit 36 timer efter fødslen. Tænk på ting til fødslen samt et enkelt sæt til hjem både til dig og baby. Evt et sæt i 56. Det er sjældent at de kan passe 50. Find hjemmesiden for dit fødested. Der står der hvad du skal medbringe/hvad de tilbyder. Her fik vores datter først vores tøj på da vi skulle hjem, så 1 sæt havde været nok.

jeg tog mit eget tøj på efter fødslen, så der havde to sæt været rart. 

Pak gerne omkring uge 35-36. Det gør ikke noget at gøre det før, eller senere. Bare det bliver gjort

Anmeld Citér

7. august 2015

heldyr

SDD skriver:

I dag er "man" som regel kun indlagt i gennemsnit 36 timer efter fødslen. Tænk på ting til fødslen samt et enkelt sæt til hjem både til dig og baby. Evt et sæt i 56. Det er sjældent at de kan passe 50. Find hjemmesiden for dit fødested. Der står der hvad du skal medbringe/hvad de tilbyder. Her fik vores datter først vores tøj på da vi skulle hjem, så 1 sæt havde været nok.

jeg tog mit eget tøj på efter fødslen, så der havde to sæt været rart. 

Pak gerne omkring uge 35-36. Det gør ikke noget at gøre det før, eller senere. Bare det bliver gjort

Jeg prøvede at finde det på deres hjemmeside men kunne intet finde?  

Jeg skal være der i 48 timer pga en bakterie jeg har, og så skal jeg forhåbentligt hurtigt hjem egner :p

Jeg begynder nok snart at pakke den

Anmeld Citér

8. august 2015

Gi

Min pusletaske fra www.stofop.dk bliver meget let en hyggelig pusleplads med plads i lommerne til alt det, du har brug for til baby. Hvis du har særlige ønsker til den, kan du sende mig en SMS 22148045.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.