Suderende på uni, hvad skal jeg bruge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.070 visninger
10 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. august 2015

Studerendemor

Om lidt skal jeg i gang med en kandidat på universitet, og det glæder jeg mig meget til 

Jeg har en professionsbachelor og en kunsterisk uddannelse, og er derfor vant til at arbejde med en bred vifte af fysiske genstande materialer. Jeg har aldrig studeret på uni, og har svært ved at finde ud af om jeg virkelig ikke skal bruge andet end min computer, bøger fra pensumlisten og mit hoved? 

Er her nogen, der kan fortælle mig, hvad jeg ville gøre klogt i at anskaffe mig? Har brug for at være godt forberedt, men aner ikke om andet ville være overflødigt...

Ellers må jeg nøjes med at hygge-købe en computertaske 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2015

ErDetSnartNU

Hvad mener du med "hvad du skal bruge"? Altså tænker du penalhus eller lignede? Jeg læser på en humanistisk uddannelse med forelæsninger (= ikke rigtig noget gruppearbejde eller noget "praktisk" arbejde i undervisningen) og jeg har aldrig haft brug for andet end min computer og mine bøger fra pensumlisten og så måske lige noget at overstrege med eller skrive enkelte noter i hånden. No biggie

Anmeld Citér

7. august 2015

Studerendemor

ErDetSnartNU skriver:

Hvad mener du med "hvad du skal bruge"? Altså tænker du penalhus eller lignede? Jeg læser på en humanistisk uddannelse med forelæsninger (= ikke rigtig noget gruppearbejde eller noget "praktisk" arbejde i undervisningen) og jeg har aldrig haft brug for andet end min computer og mine bøger fra pensumlisten og så måske lige noget at overstrege med eller skrive enkelte noter i hånden. No biggie

Jeg havde det jo lidt på fornemmelsen. Jeg skal vist vænne mig til at tænke helt anderledes. Er vant til altid at være på udkig efter, arbejde med og mangle materialer.

Anmeld Citér

7. august 2015

serinasmor

Studerendemor skriver:

Om lidt skal jeg i gang med en kandidat på universitet, og det glæder jeg mig meget til 

Jeg har en professionsbachelor og en kunsterisk uddannelse, og er derfor vant til at arbejde med en bred vifte af fysiske genstande materialer. Jeg har aldrig studeret på uni, og har svært ved at finde ud af om jeg virkelig ikke skal bruge andet end min computer, bøger fra pensumlisten og mit hoved? 

Er her nogen, der kan fortælle mig, hvad jeg ville gøre klogt i at anskaffe mig? Har brug for at være godt forberedt, men aner ikke om andet ville være overflødigt...

Ellers må jeg nøjes med at hygge-købe en computertaske 

Hvad skal du læse ? For det kommer jo an på om der er gruppearbejde, om det er humanistisk eller naturvidenskab ... Der kan være stor forskel på fx at læse fransk eller en eller anden type af ingeniør  

Anmeld Citér

7. august 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria

Næ, ikke rigtig. Det kommer selvfølgelig an på hvad du skal læse. Jeg er ret glad for overstregningstudser, men vi får en del materiale i kompendiumer. Jeg ville også altid have mindst en blyant og en kuglepind med. Man ved aldrig 

Anmeld Citér

7. august 2015

mrs.juli

Jeg tror ikke du mangler noget fysisk, men jeg har alligevel et par gode råd.

Jeg læser selv psykologi og skal igang med 5 semester.

Hvis du har/kan få fat i noget pensum, så gå i gang med at læse nu! Det letter byrden på de korte semestre. Drop computeren til forlæsningerne og skriv korte forståelsesnotater/mindmaps i stedet.  Når man deler sin opmærksomhed imellem forelæseren og sin computer så hører man ikke ordentligt efter og facebook er så fristende når det bliver kedeligt.

Efter at jeg er gået over til mind maps, som jeg skriver i hånden, husker jeg det hele meget bedre! find også ud af hvordan eksaminerne ser ud, og find gamle eksamensspørgsmål og opgaver så du har en idé om, hvad du skal fokusere på og understrege i teksterne.

Ellers pøj pøj mæ'd 

Anmeld Citér

7. august 2015

Panther

Profilbillede for Panther
mrs.juli skriver:

Jeg tror ikke du mangler noget fysisk, men jeg har alligevel et par gode råd.

Jeg læser selv psykologi og skal igang med 5 semester.

Hvis du har/kan få fat i noget pensum, så gå i gang med at læse nu! Det letter byrden på de korte semestre. Drop computeren til forlæsningerne og skriv korte forståelsesnotater/mindmaps i stedet.  Når man deler sin opmærksomhed imellem forelæseren og sin computer så hører man ikke ordentligt efter og facebook er så fristende når det bliver kedeligt.

Efter at jeg er gået over til mind maps, som jeg skriver i hånden, husker jeg det hele meget bedre! find også ud af hvordan eksaminerne ser ud, og find gamle eksamensspørgsmål og opgaver så du har en idé om, hvad du skal fokusere på og understrege i teksterne.

Ellers pøj pøj mæ'd 

Gode råd 

Also - allier dig eventuelt med en selvlavet studiegrupper og del noter (evt uddeleger) på DropBox el.l. Det er også hjælpsomt ifbm sygdom el.l.

Anmeld Citér

8. august 2015

Anonymor

Jeg starter også på en kandidat nu her (psykologi) og jeg bruger ikke andet end pensum, pc og overstregning

Anmeld Citér

8. august 2015

ErDetSnartNU

Jeg bruger (efter aftale med underviserne) et program der hedder Audionote. Den optager undervisningen mens jeg kan skrive noter i programmet. Så kan jeg senere høre hvad der blev sagt på et pågældende minuttal hvor jeg skrev noterne (som ikke altid giver mening hvis det skal gå hurtigt). De fleste undervisere har det ok med at man optager undervisningen så længe det er til eget forbrug

Anmeld Citér

8. august 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
ErDetSnartNU skriver:

Jeg bruger (efter aftale med underviserne) et program der hedder Audionote. Den optager undervisningen mens jeg kan skrive noter i programmet. Så kan jeg senere høre hvad der blev sagt på et pågældende minuttal hvor jeg skrev noterne (som ikke altid giver mening hvis det skal gå hurtigt). De fleste undervisere har det ok med at man optager undervisningen så længe det er til eget forbrug

Husk bare at spørge  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.