Hvordan vil min SU påvirke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

983 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. august 2015

Anonym trådstarter

Hejsa folkens

Min mand snakker om han gerne vil have en HG for at uddanne sig til noget indenfor kontor. Men fordi han har en HF i forvejen kan han kun tage en HGS mener jeg den hedder, hvor skoleforløbet varer 10 uger og derefter skal han have en elevplads. Vi har så snakket om at hvis han ikke når at få en må han på KH indtil han har fundet en elevplads eller fået et job. Han er over 30, og vi er gift. Jeg er så på SU med SUlån. Er der nogen der ved noget om hvordan min SU vil påvirke hans eventuelle KH? Vi vil selvfølgelig gøre alt for det ikke kommer til at ske, men det er godt at have en plan B i baghånden. Og ringer selvfølgelig til jobcenteret imorgen for at høre. Ville bare høre om der var nogen der vidste noget

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2015

Julemusen

Anonym skriver:

Hejsa folkens

Min mand snakker om han gerne vil have en HG for at uddanne sig til noget indenfor kontor. Men fordi han har en HF i forvejen kan han kun tage en HGS mener jeg den hedder, hvor skoleforløbet varer 10 uger og derefter skal han have en elevplads. Vi har så snakket om at hvis han ikke når at få en må han på KH indtil han har fundet en elevplads eller fået et job. Han er over 30, og vi er gift. Jeg er så på SU med SUlån. Er der nogen der ved noget om hvordan min SU vil påvirke hans eventuelle KH? Vi vil selvfølgelig gøre alt for det ikke kommer til at ske, men det er godt at have en plan B i baghånden. Og ringer selvfølgelig til jobcenteret imorgen for at høre. Ville bare høre om der var nogen der vidste noget

Din Su ville aldrig blive påvirket af din mands indkomst, høj som lav. Dog vil i begge kunne søge forsørgertillæg til jeres su når begge forældre er su-modtager hvilket vil give jer 1/2 x su ekstra hver, hvis det ikke er blevet ændret siden min mand og jeg fik det for 2 år siden ��

Anmeld Citér

5. august 2015

Julemusen

Kitty-Katten skriver:

Din Su ville aldrig blive påvirket af din mands indkomst, høj som lav. Dog vil i begge kunne søge forsørgertillæg til jeres su når begge forældre er su-modtager hvilket vil give jer 1/2 x su ekstra hver, hvis det ikke er blevet ændret siden min mand og jeg fik det for 2 år siden ��

Nu er jeg ikke helt inde i kontanthjælpsreglerne men mener ikke at din indtægt ville betyde noget da den ikke overstiger 24000 kr.

Anmeld Citér

5. august 2015

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Nej det er jeg godt klar over Fik nok ikke formuleret det rigtigt. Det var mere ment omvendt. Om min SU vil blive modregnet i hans KH pga gensidig forsørgerpligt

Anmeld Citér

5. august 2015

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Nu er jeg ikke helt inde i kontanthjælpsreglerne men mener ikke at din indtægt ville betyde noget da den ikke overstiger 24000 kr.

Okay, jeg er nemlig ikke helt inde i det der med lofterne, grænserne osv

Anmeld Citér

5. august 2015

Julemusen

Anonym skriver:

Okay, jeg er nemlig ikke helt inde i det der med lofterne, grænserne osv

Din situation Satser 2015
Fyldt 30 år med forsørgerpligt 14.416 kr.
Fyldt 30 år uden forsørgerpligt 10.849 kr.

Forsørger under 30 år. Gift/bor med person på
SU, udd. - eller kontanthjælp

9.640 kr.
Forsørgere under 30 år, gift/bor med andre end person 
på SU., udd. - eller kontanthjælp.
6.992 kr.
Under 25 år, hjemmeboende 3.374 kr.
Under 25 år, udeboende 6.992 kr.
25-29 år, hjemmeboende 3.374 kr.
25-29 år, udeboende 6.992 

Anmeld Citér

5. august 2015

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Din situation Satser 2015
Fyldt 30 år med forsørgerpligt 14.416 kr.
Fyldt 30 år uden forsørgerpligt 10.849 kr.

Forsørger under 30 år. Gift/bor med person på
SU, udd. - eller kontanthjælp

9.640 kr.
Forsørgere under 30 år, gift/bor med andre end person 
på SU., udd. - eller kontanthjælp.
6.992 kr.
Under 25 år, hjemmeboende 3.374 kr.
Under 25 år, udeboende 6.992 kr.
25-29 år, hjemmeboende 3.374 kr.
25-29 år, udeboende 6.992 

Tusind tak skal du have men der står kun med folk under 30 samboende med en SU modtager. Min mand er over 30. men jeg ringer til dem i morgen og hører. Jeg sætter virkelig pris på du gad og bruge tid på at kigge. Nu blev jeg lidt klogere

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.