Utilpas efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.376 visninger
5 svar
4 synes godt om
5. august 2015

Mrsopsand

Jeg fødte i fredags en dejlig søn. Vi kom hjem fra sygehuset i mandags og jeg har siden følt mig lidt ved siden af mig selv herhjemme. Sådan fysisk altså. Hen på aftenen får jeg kvalme, føler mig omtåget og fremmed min egen krop og så sveder jeg helt vildt. Jeg har nok ikke været for god til at tage mig en middagslur men min dreng sov 5 timer i streg i nat så jeg fik ret meget søvn. Jeg mistede ikke mere blod end normalt, fik i hvert fald ikke noget at vide om det og fik kun en 1 grads bristning med hudafskrabninger og så fik jeg desværre nogle hæmorider som er meget smertefulde og behandles med stikpiller.

De fysiske "symptomer" gør mig nervøs psykisk. Er det okay at ha det sådan her. Mandag g tirsdag var hårde dage hvor jeg var totalt udkørt og kun havde overskud til min dreng. Orkede ikke barselsbesøg. Først i dag har jeg haft det godt hele dagen lige indtil nu her ved 16 tiden. 

Mit spørgsmål går ud på om det er helt normale ting at opleve ovenpå en fødsel?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2015

Bjørnemor

Jeg ved ikke om det er normalt.. Hvis jeg var dig ville jeg ringe til barselsgangen og spørge. Håber du snart bliver dig selv igen 

Anmeld Citér

5. august 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

Jeg tænker lige om du får både spist og drukket tilstrækkeligt? 

Derudover, så synes jeg at hvis du er nervøs så bør du give lægen/fødegangen et kald.

Tillyke med din lille fyr og god bedring 

Anmeld Citér

5. august 2015

Valle81

Hejsa,

Først vil jeg sige, at hvis du ikke sørger for at hvile meget, så kan du sagtens få influenzalignende symptomer. Din krop skriger på afslapning. Så du SKAL slappe af og lade daglige gøremål være gøremål.

Hvis du ammer, så er det MEGET vigtigt, at du drikker en masse. 

Sørg for at spise godt.

Da jeg havde født anden gang troede jeg, var jeg helt ovenpå. Så jeg tænkte, vi kan da godt lige gå en familiehyggetur i Bilka hele familien dagen efter - en tur på 1,5 km hver vej, men jeg siger dig, at det var ris til egen røv - jeg fik helt ned i flere dage. 

Anmeld Citér

5. august 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Det kan sagtens være din blodprocent der driller lidt, 

Dog Jeg havde som du forklarede det begge gange. Dog bare morgen og formiddag, så det fik sparket mig til faktisk at hige. Efter faste måltider den første tid især på sygehuset hvor maden var lidt mere tilgængeligt. Det hjalp mig igennem dagen,  

Anmeld Citér

5. august 2015

Stivdie

Mrsopsand skriver:

Jeg fødte i fredags en dejlig søn. Vi kom hjem fra sygehuset i mandags og jeg har siden følt mig lidt ved siden af mig selv herhjemme. Sådan fysisk altså. Hen på aftenen får jeg kvalme, føler mig omtåget og fremmed min egen krop og så sveder jeg helt vildt. Jeg har nok ikke været for god til at tage mig en middagslur men min dreng sov 5 timer i streg i nat så jeg fik ret meget søvn. Jeg mistede ikke mere blod end normalt, fik i hvert fald ikke noget at vide om det og fik kun en 1 grads bristning med hudafskrabninger og så fik jeg desværre nogle hæmorider som er meget smertefulde og behandles med stikpiller.

De fysiske "symptomer" gør mig nervøs psykisk. Er det okay at ha det sådan her. Mandag g tirsdag var hårde dage hvor jeg var totalt udkørt og kun havde overskud til min dreng. Orkede ikke barselsbesøg. Først i dag har jeg haft det godt hele dagen lige indtil nu her ved 16 tiden. 

Mit spørgsmål går ud på om det er helt normale ting at opleve ovenpå en fødsel?

Jeg tror det er ret normalt, du skal bare drikke en masse, slappe så meget af som muligt og så holde øje med, at det bliver bedre.

Jeg havde også en del fysisk ubehag efter fødslen. Efterveer hver gang jeg ammede i ca en uge, voldsomme svedeture så jeg måtte skifte sengetøj næsten hver dag (fødte slut oktober og er normalt ret kuldskær) varede ca en måned, og så følte jeg mig konstant så træt at jeg var ved at falde om.

Husk på at kroppen har været gennem 9 måneders kraftpræstation - det tager lidt tid at komme over 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.