Alder ved start.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.717 visninger
10 svar
7 synes godt om
5. august 2015

Kris89

Hejsa.

Hvor dælen finder jeg ud af hvornår børn må starte i dagpleje?

Altså hvor tidligt tager de dem egentlig ind generelt??

min private dagplejer mente 8 mdr. Det synes jeg bare lyder voldsomt hvis de skal være så gamle før de må starte. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2015

Benjamins'mor

I vores kommune må de starte når de er 5 mdr, min datter startede i vuggestue da hun var 8 mdr. 

Anmeld Citér

5. august 2015

Benjamins'mor

Hov, og min søn startede i dagpleje da han var 7 mdr ^^

Anmeld Citér

5. august 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Kender flere der er startet som 6 mdr

Anmeld Citér

5. august 2015

TNBC

Kris89 skriver:

Hejsa.

Hvor dælen finder jeg ud af hvornår børn må starte i dagpleje?

Altså hvor tidligt tager de dem egentlig ind generelt??

min private dagplejer mente 8 mdr. Det synes jeg bare lyder voldsomt hvis de skal være så gamle før de må starte. 

8måneder er gamelt?

Jeg ved ikke om der er forskel på dp og vs, men jeg har hørt om nogle der komme i dp/vs allerede som 4måneder, på grund af arbejde eller skole.

Der er ingen bestemt alder på hvornår de må, men man siger hvis i vs at de skal være 24uger(er det ik 6måneder) og så kan der være undtagelser..

Det er vel bare at ringe til dem der giver pladser ud og høre hvad alderen er i det sted.

Anmeld Citér

5. august 2015

Kris89

Yurie skriver:

8måneder er gamelt?

Jeg ved ikke om der er forskel på dp og vs, men jeg har hørt om nogle der komme i dp/vs allerede som 4måneder, på grund af arbejde eller skole.

Der er ingen bestemt alder på hvornår de må, men man siger hvis i vs at de skal være 24uger(er det ik 6måneder) og så kan der være undtagelser..

Det er vel bare at ringe til dem der giver pladser ud og høre hvad alderen er i det sted.

Gammelt lyder også voldsomt 

mener bare hvis det var tidligst er det svært for nogle med job og skole. 

Spurgte nemlig idag hende der har vores dreng nu og som skal have nummer to og hun ville prøve at ringe til kontoret men hun mente 8 mdr. Synes bare det lød af meget hvis de SKAL være 8 mdr før opstart. Ikke alle der kan det ��

Anmeld Citér

5. august 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

Her i vores kommune er det fra 24 uger at barnet kan starte i dp eller vs. 

Om det er anderledes ved private dagplejere skal jeg ikke kunne sige, men jeg ville nok undre mig hvis det var  

Anmeld Citér

5. august 2015

TNBC

Kris89 skriver:

Gammelt lyder også voldsomt 

mener bare hvis det var tidligst er det svært for nogle med job og skole. 

Spurgte nemlig idag hende der har vores dreng nu og som skal have nummer to og hun ville prøve at ringe til kontoret men hun mente 8 mdr. Synes bare det lød af meget hvis de SKAL være 8 mdr før opstart. Ikke alle der kan det ��

hehe..

men jeg tror de kan være yngre, men man skal bare lige tage hensyn til at hun kun er en, og hvis hun har 4børn og så har et barn mellem 4-8måneder, kræver det meget, så derfor kan det godt være at den er lidt højere end i en vs.

Så det skal du nok også tænke på.

Men ellers er jeg sikre på at du godt kan få dem passet før de er 8måneder.

Anmeld Citér

5. august 2015

Newsence

De må i princippet starte fra de er 14 dage gammel- altså efter "tvangsbarslen".

Pasningsgarantien omfatter: Pasningsgarantien tilsiger, at kommunerne skal tilbyde en plads senest fire uger efter, at barnet er fyldt 26 uger

Dette vil sige at du kan ikke forvente at få en plads før efter barnet er fyldt 26 uger ( ca. 6 en halv måned) men ingen lov forbyder en dagplejer at tage barnet før. De skal blot være 14 dage gammel.

Af uheldige årsager var jeg desværre nød til at søge dagplejeplads til min datter da hun var kun 3 en halv måned gammel. Jeg var så heldig at en dagplejer gerne ville tage min datter. Da hun var så lille talte hun for 2 pladser hvilket jo bare var endnu bedre. Så dagplejeren havde kun 3 børn. 

Så 8 måneder passer ihvertfald ikke. 

Anmeld Citér

5. august 2015

Kris89

Yurie skriver:

hehe..

men jeg tror de kan være yngre, men man skal bare lige tage hensyn til at hun kun er en, og hvis hun har 4børn og så har et barn mellem 4-8måneder, kræver det meget, så derfor kan det godt være at den er lidt højere end i en vs.

Så det skal du nok også tænke på.

Men ellers er jeg sikre på at du godt kan få dem passet før de er 8måneder.

De er nemlig to der hvor den skal hen �� men jeg må vente og se hvad hun siger. Som privat må de jo nok også selv bestemme. Synes bare det lød lidt voldsomt. For jeg mente også det hed 5/6 mdr

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.