Det blev en...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.201 visninger
5 svar
32 synes godt om
5. august 2015

Mrsopsand

Profilbillede for Mrsopsand

DRENG!!! 

Fredag den 31/7 kl 12.44 kom vores søn til verden 39+3

Fødselsvægt 4100 gram (skønnet til 3600) og 53 cm lang. 

Vandet gik torsdag morgen kl 03.30. Jeg vågnede med en underlig fornemmelse i underlivet, rejste mig og lige da jeg tog første skridt væltede det ud med vand. Stod helt paf i noget tid indtil det gik op for mig hvabudt d der var sket. Gik ud og ringede til jordemoderen, aftalte at mødes på fødegangen 4 timer senere.

Jeg fortalte min mand hvad der var sket, lagde mig igen, men kunne ikke sove. 

Jeg stof op og pakkede det vi manglede og vi kørte af sted. Da vi ankom havde jeg meget få veer og de var ikke særlig kraftige så jeg blev tilbudt piller for at sætte det i gang. Det startede vi så med kl 08.30 fire timer senere fik jeg to piller mere, dette gentog sig så igen 3. Gang, uden nogen særlig fremgang. Kl 00.15 fik jeg lagt ve drop, som resulterede i kraftige smertefulde veer. 

05.00 var der ikke sket megen fremgang (1,5 cm åben) og smerterne blev for meget så jeg valgteE en epiduralblokade. (Den bedste beslutning!) vi fik en seng ind til min mand og efter det sov vi frem til kl 8, min mand hentede morgenmad og vi sov videre indtil kl 10. Jeg gik fra 5 cm til 10 cm på ca 2 timer. Jeg begyndte at kunne mærke presseveerne, fik kvalme og kastede op. 

Presseveerne var for mig de bedste veer. Epiduralen tog toppen af dem og jeg  mærkede dem godt nok til at jeg ku arbejde godt med dem.  

12.44 blev han født, det var meget uvirkeligt at få ham op på maven, den vildeste følelse og det største sus at tænke på at jeg klarede det. 

Alt i alt en rigtig skøn fødsel. Har stadig ikke forstået at jeg er blevet mor 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2015

FruStolpe

Profilbillede for FruStolpe

Tillykke med ham 

Anmeld Citér

5. august 2015

Nettemor

Stort tillykke 

Anmeld Citér

5. august 2015

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod

Tillykke 

Anmeld Citér

5. august 2015

Morjanne76

Profilbillede for Morjanne76

Hvor ser han sød ud  Tillykke med ham. 

Anmeld Citér

5. august 2015

Mrsopsand

Profilbillede for Mrsopsand

Tak skal I ha 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.