Anonym skriver:
Jeg mangler stadig at smide 20 kg fra min graviditet, og der sker bare ingenting Det er lidt over to år siden jeg fødte, så nu har jeg endelig fået meldt mig ind i et fitness center.. Jeg meldte mig ind over nettet og har ikke været dernede endnu.. Jeg har aldrig prøvet at være i et fitness center før så ved ikke hvordan maskinerne virker osv.. Er der nogen dernede til at vise hvilke maskiner jeg skal bruge og hvordan de fungerer? Og skal man have træningstøj på når man kommer eller skal man skifte tøj dernede?
Det er virkelig pinligt at jeg ingenting ved 
Det er en rigtig god ide, at få introduktion til maskinerne. Både hvordan de skal bruges, indstilles, hvor meget vægt og hvornår det skal øges, hvor mange gentagelser osv. De er ikke svære at bruge, men det er meget vigtigt at du bruger maskinerne og træner korrekt - især når du er helt ny. I en træning er det også godt at lave øvelser på fx pilatesbold, med håndvægte, med kroppens vægt alene osv. og det ville en træner kunne lære dig og lægge et træningsprogram, som passer lige til dig og dine ønsker. Jeg har aldrig været ude for, at skulle betale ekstra for en intro til fitness center, men hvis du skal, synes jeg det er gode penge givet ud. Og som en anden foreslår, så prøv hold timerne. Der vil en instruktør guide dig gennem hele træningen - fx stram op.
Anmeld
Citér