som mange af jer sikkeret ved, så er min søn på snart 9 (30/9) letter mental retarderet, har selektiv mutisme og letter autisme inden for alle spektum.
men hans udvikling er begyndt at bekymre mig (har det altid gjort dog i mindre grad)
jeg har en veninde der har en dreng som snart bliver 2 og nå hun fortæller nogen af de ting hendes søn kan finde på, kan jeg se at min dreng og gør, jeg snakkede så med hende han er hos aflastning hos (håbede på at det bare var mig der tænkte over noget som endelig ikke var så slemt, men hun kunne bekræftige at hun også have lagt mærke til at han gør/siger mange ting som en af de børn hun kender som er 3 år,
nå han ser løbecykler gåvogn (dem man kan sidde på) små motorcykler så siger han altid at han ønsker sig dem til trods for at han er alt for stor til dem.
han kan stadig ikke lege gemmeleg for nå han gemmer sig er det altid det samme sted og hvis man lader som om man ikke kan finde ham så sider han og griner og siger jeg er her.
så jeg er bekymret for om han udvikler sig på de punkter eller om det gå langsommer en det har gjort, kan man få undersøgt det ???
det skal dog lige siges at skolen prøver at lære ham alle de faglig ting han skal lære, og der gå det fremad, ikke alders svarene men stille og roligt og ved at de ikke kan udvikle sig på alle områder samtidig.
et andet stort problem vi har er at han tager kvælertag på sin søster og det bliver værre og værre feks igår var de ude at lege min datter skriger så i vilde sky, så min mand skyndte sig der ud (han stod tættes på døren) min datter løber så ind til mig hvor vores dreng løber efter og begynder at tage kvælertag på hende lige ved siden af mig, han har gjort det 2 dage i træk, han har jo kræfterne som en næsten 9 årig men han tænker ikke over konsekvenserne. det skal lige siges han altid har taget kvælertag på hende nå han føler sig magtes løs men det er meget sjældener (staves) en nu og han har aldrig løbet efter hende for at forsætte
nogen der har råd til hvordan man kan stoppe det???
tak fordi i læste med, hvis i nåede så langt.
jeg er anonym så det ikke skal kunne googles