Eksperthjælp: Alle navne kan misbruges...Så tænk dig godt om

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.669 visninger
0 svar
0 synes godt om
3. august 2015

Trine Andreasen

Hej Trine
Du har svaret mig ang mit spørgsmål vedr evt ændring af navn :-) vi har kaldt ham
Joachim og han har stadig ikke meget sprog og siger eller prøver ikke sige sit navn endnu. Så tænker ikke det gør ham noget med et andet. Flere har kaldt ham Jokke og jeg syntes det er så hæsligt. Ved det er lidt skørt men jeg tænker på det dagligt. Kunne evt være vi blot kunne lade ham beholde Joachim og så gi ham et fornavn mere :-) syntes mht at ændre det er det sværest i forhold til vuggestuen og hans søskende men ved samtidig det vil nage mig hvis jeg ikke får gjort noget ved det. Vil meget gerne høre fra dig igen :-)

Trines svar

Hej Heyjune

Jeg tænker at hvis din søn stadig ikke identificere sig med sit navn ser jeg ingen grund til ikke at ændre det, når du nu er så ked af det.

Som jeg skrev sidst er det godt med en overgang hvor du bruger både hans gamle og nye navn.

I forhold til søskende, nu ved jeg ikke hvor gamle de er, synes jeg du skal tage en snak med dem. Forklar at du har fundet ud af at nogle kalder ham jokke og at du bliver ked af det når de gør det og derfor gerne vil give ham et ekstra/nyt navn.

I vuggestuen ville jeg også tage en snak. Fortæl så meget du har lyst til og husk at du ikke skal stå til ansvar over for dem, hverken pædagogerne eller de andre forældre. Kun overfor din søn. Du kan evt også sende en mail til forældre der er på stuen så de ved at din søn skifter navn.

Og så husk at tænke dig godt om inden du vælger et nyt navn. Alle navne kan misbruges og alle navne har folk en mening om. Men du skal vælge et navn du har det godt med. 

Jeg ønsker jer al held og lykke.

Hilsen Trine

www.naturligopdragelse.dk

Trine yder personlig rådgivning, i spørgsmål omhandlende opdragelsen, institutionslivet, trivsel, leg og børns sociale udvikling enten via e-mail eller ved at kommer ud i jeres hjem, hvor I føler jer trygge og derved bedre kan fortælle om de vanskeligheder I oplever. Endvidere holder Trine foredrag inden for 3 overordnet områder. Det, som hun kalder naturlig opdragelse, børn laver mad og natur oplevelser både med og uden et pædagogisk indhold.

Se Trines hjemmeside: www.naturligopdragelse.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.