Manna skriver:
Satser på denne kategori er den rigtige til mit spørgsmål.
Som så mange andre går jeg og drømmer om mere tid med min baby og hans storebror. Jeg kan holde orlov et helt år så jeg får jo i forvejen meget tid men drømmer om mere. Jeg skal også tilbage på nedsat tid men ville alligevel bare gerne kunne være hjemme længere.
Hvad gør i for at få det til at hænge sammen økonomisk?
KAN man overhovedet?
Som en anden skriver så giver nogle kommuner et tilskud til pasning af barn i eget hjem det første år efter endt barsel. Det er svært at sige for andre om det kan lade sig gøre, for vi kender ikke jeres økonomi. Men for os kunne det lade sig gøre, og i min kommune får man IKKE tilskud
Desværre. Jeg gik hjemme med vores datter 6 mdr. længere og valgte så at fortsætte mit studie men som fjernundervisning, så når min datter sov så læste jeg, og om aftenen og nogle gange i weekenden. Det var det hele værd. Hvis jeg ikke havde fået su, havde vi også klaret det, men så havde vi kun 6000 tilbage efter alle udgifter var betalt + børnepenge hver 3. måned så det ville godt kunne have løbet rundt. Hvis i er gift så kan din mand få dit fradrag (jeg ved ikke hvor meget det giver mere, det kommer an på hand indkomst), jeg er ikke gift så vi regnede ikke på det dengang.
Kan godt forstå du gerne vil gå hjemme med dine unger, det er bare så skønt at have tid med dem på fuld tid
Jeg håber i kan finde ud af det
Anmeld
Citér