Sjovt jeg er blevet typisk lærer, da jeg jo ikke er sådan en rigtig lærer (er meritlærer fra en cand mag i filosofi og pædagogik så pædagogik er gennemgående).
Men er jo så ydermere barn af en lærer så har nok taget en del fra min egen barndom - købte nemlig de fleste af tingene før jeg blev lærer 
Men ja en masse fokus på læring kan jeg nok ikke sige mig fri for, der købes nyt hele tiden...
Nu er min mor også oprindeligt cand.mag med pædagogikum, så det passer nok meget godt
Det er også mere typen, end det nødvendigvis er jobbet.
Hvis du boede i København, kunne jeg forestille mig, at du boede på Nørrebro, dine børn gik i folkeskole, du går (moderat) op i genbrug og økologi, og du prioriterer hygge og nærvær med din familie fremfor (økonomiske) ambitioner og fx træning. Du ville have en Christiania-cykel og kende en masse mennesker. Du ejer (og bruger) en symaskine og er musikalsk af interesse, selvom du ikke er et musikalsk geni af natur. Du elsker at rejse, men ikke charter - nærmere kulturelle rejser.
mht børn tror jeg, de hedder nogle semi-gammeldags almindelige danske navne. Du syer sikkert en del af deres tøj selv eller får genbrug fra venner og familie (og vice versa), men jeg tror også godt, du kan lide de dér mærker med mønstre (ej sikke lej, molo - hvad hedder de?). Du vægter, at dine børn spiser ordentlig (hjemmelavet) mad, men er ikke bleg for at give sukker heller. Du bager sikkert en gang i mellem.
Anmeld
Citér