hvem bor så her...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.025 visninger
9 svar
5 synes godt om
2. august 2015

lineog4

Vil da også prøve:

Hvem bor her ud over rodehoveder  har egentlig aldrig tænkt over vi sender andre signaler end vi roder, mangler struktur og ja ikke har haft alverdens penge mens vi samlede sammen til et hjem.

I får kun billeder fra hjemmets hjerter, mangler så godt nok sengen  billederne er taget i dag ingen photoshopping.

Skulle så have været anonymt, men det kan den ustrukturerede heller ikke finde ud af

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2015

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Jeg tror der bor en familie, som er rummelig, har masser af kærlighed og som er kreative.

Jeres hjem ser rigtig hyggeligt ud og kunne forestille mig, at det var et sted hvor ungerne tit havde venner på besøg 

Anmeld Citér

2. august 2015

gokkelok

Kreativ, fantasifuld og rummelig 

Anmeld Citér

2. august 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Nu ved jeg jo så lidt om, hvem du er, men selv hvis duhavde lagt op anonymt, så er det bare et typisk lærer-hjem 

Blanding af akademiker og pædagogik. Minder mig om mit eget barndomshjem.

Anmeld Citér

2. august 2015

lineog4

PUHK skriver:

Nu ved jeg jo så lidt om, hvem du er, men selv hvis duhavde lagt op anonymt, så er det bare et typisk lærer-hjem 

Blanding af akademiker og pædagogik. Minder mig om mit eget barndomshjem.

Sjovt jeg er blevet typisk lærer, da jeg jo ikke er sådan en rigtig lærer (er meritlærer fra en cand mag i filosofi og pædagogik så pædagogik er gennemgående). 

Men er jo så ydermere barn af en lærer så har nok taget en del fra min egen barndom - købte nemlig de fleste af tingene før jeg blev lærer 

Men ja en masse fokus på læring kan jeg nok ikke sige mig fri for, der købes nyt hele tiden...

Anmeld Citér

2. august 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Sjovt jeg er blevet typisk lærer, da jeg jo ikke er sådan en rigtig lærer (er meritlærer fra en cand mag i filosofi og pædagogik så pædagogik er gennemgående). 

Men er jo så ydermere barn af en lærer så har nok taget en del fra min egen barndom - købte nemlig de fleste af tingene før jeg blev lærer 

Men ja en masse fokus på læring kan jeg nok ikke sige mig fri for, der købes nyt hele tiden...

Nu er min mor også oprindeligt cand.mag med pædagogikum, så det passer nok meget godt  Det er også mere typen, end det nødvendigvis er jobbet.

Hvis du boede i København, kunne jeg forestille mig, at du boede på Nørrebro, dine børn gik i folkeskole, du går (moderat) op i genbrug og økologi, og du prioriterer hygge og nærvær med din familie fremfor (økonomiske) ambitioner og fx træning. Du ville have en Christiania-cykel og kende en masse mennesker. Du ejer (og bruger) en symaskine og er musikalsk af interesse, selvom du ikke er et musikalsk geni af natur. Du elsker at rejse, men ikke charter - nærmere kulturelle rejser.

mht børn tror jeg, de hedder nogle semi-gammeldags almindelige danske navne. Du syer sikkert en del af deres tøj selv eller får genbrug fra venner og familie (og vice versa), men jeg tror også godt, du kan lide de dér mærker med mønstre (ej sikke lej, molo - hvad hedder de?). Du vægter, at dine børn spiser ordentlig (hjemmelavet) mad, men er ikke bleg for at give sukker heller. Du bager sikkert en gang i mellem.

Anmeld Citér

2. august 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det er jo snyd, når vi ved, hvem du er  - men dit hjem passer til den, du er. Fed blanding af nyt og gammelt, ting med historier, kreativitet og varme og hygge. 

Anmeld Citér

2. august 2015

lineog4

PUHK skriver:

Nu er min mor også oprindeligt cand.mag med pædagogikum, så det passer nok meget godt  Det er også mere typen, end det nødvendigvis er jobbet.

Hvis du boede i København, kunne jeg forestille mig, at du boede på Nørrebro, dine børn gik i folkeskole, du går (moderat) op i genbrug og økologi, og du prioriterer hygge og nærvær med din familie fremfor (økonomiske) ambitioner og fx træning. Du ville have en Christiania-cykel og kende en masse mennesker. Du ejer (og bruger) en symaskine og er musikalsk af interesse, selvom du ikke er et musikalsk geni af natur. Du elsker at rejse, men ikke charter - nærmere kulturelle rejser.

mht børn tror jeg, de hedder nogle semi-gammeldags almindelige danske navne. Du syer sikkert en del af deres tøj selv eller får genbrug fra venner og familie (og vice versa), men jeg tror også godt, du kan lide de dér mærker med mønstre (ej sikke lej, molo - hvad hedder de?). Du vægter, at dine børn spiser ordentlig (hjemmelavet) mad, men er ikke bleg for at give sukker heller. Du bager sikkert en gang i mellem.

Rimelig godt ramt, dog kan jeg ikke lide molo og giver nok i højere grad ungerne lov at bestemme og derfor er hm efterhånden det foreteukne mærke også pga penge 

Og så er jeg gift atypisk og han får også lidt at have sagt så ferier kan være alt bare det inkluderer en kirke eller gamle sten en gang imellem.

Og ja kender nok mange mennesker, men det er på kendeplan for er egentlig 3t meget privatmenneske, dog må ungerne have nogen på besøg altid.

Men ellers ja det var sgu meget godt ramt

Og nå ja så hedder mine børn en ustruktureret samling af navne hvor eneste fællesnævner er I: Dina, Lia, Liam og Linus

Anmeld Citér

2. august 2015

lineog4

Mor og meget mere skriver:

Det er jo snyd, når vi ved, hvem du er  - men dit hjem passer til den, du er. Fed blanding af nyt og gammelt, ting med historier, kreativitet og varme og hygge. 

Det er vist sparsomt med nyt - har vi ikke ville bruge penge på og ja så var det i starten en stil (dengang loppemarkeder var moderne sammen med arne Jacobsen og ph lamper, og jeg troede jeg kunne styre et hjem rent stilmæssigt - jeg blev klogere).

Og ja ideen var at være anonym, men glemte vist et ekstra kryds et eller andet sted - det er så også typisk mig (pg vist atypisk lærer)

Anmeld Citér

2. august 2015

lineog4

AnitsithC skriver:

Jeg tror der bor en familie, som er rummelig, har masser af kærlighed og som er kreative.

Jeres hjem ser rigtig hyggeligt ud og kunne forestille mig, at det var et sted hvor ungerne tit havde venner på besøg 

De har tit venner på besøg. Elsker når hjemmet er fyldt med børn selvom jeg bagefter tit tænker: hvem skal nu rydde op 

Kreative er vi vist egentlige ikke altså udover mit syning og strikketøj

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.