Er det mon øjenbetændelse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.605 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. august 2015

Anonym trådstarter

Da jeg vågnede op i går morges var mit øjenlåg pludselig hævet, der er intet pus og hellee ikke nogen knop som ved et bygkorn. Jeg er kontaktlinsebruger og fjernede denne med det samme. Forsøgte at kontakte egen læge, men uden held. Håbede på at det ville gå i sig selv. Tog hjem og fik mig en lur efter arbejdet, da jeg stod op igen var det ikke blevet bedre så ringede 1813. Sygeplejersken sagde i telefonen at jeg skulle lave en saltvandsblanding som jeg skulle sætte i køleskabet og vaske øjet med det, hun synes det lød som en øjenbetændelse der var på vej. Det har jeg gjort op til flere gange i løbet af natten.

I dag ser øjet endnu værre ud. Synes i dette kunne ligne en øjenbetændelse på vej ?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2015

Chris87

Anonym skriver:

Da jeg vågnede op i går morges var mit øjenlåg pludselig hævet, der er intet pus og hellee ikke nogen knop som ved et bygkorn. Jeg er kontaktlinsebruger og fjernede denne med det samme. Forsøgte at kontakte egen læge, men uden held. Håbede på at det ville gå i sig selv. Tog hjem og fik mig en lur efter arbejdet, da jeg stod op igen var det ikke blevet bedre så ringede 1813. Sygeplejersken sagde i telefonen at jeg skulle lave en saltvandsblanding som jeg skulle sætte i køleskabet og vaske øjet med det, hun synes det lød som en øjenbetændelse der var på vej. Det har jeg gjort op til flere gange i løbet af natten.

I dag ser øjet endnu værre ud. Synes i dette kunne ligne en øjenbetændelse på vej ?

For en 3 måneder siden så begge mine øjne sådan der ud - vagtlægen sagde jeg havde øjenlågsbetændelse.

Men så begyndte min hud at skalle ovenpå øjenlåget og det blødte en smule nogen gange - så tog til min egen læge, der fik jeg af vide det var en stærk allergisk reaktion, desværre fandt jeg aldrig ud af hvad det var pga af.

Anmeld Citér

1. august 2015

Anonym trådstarter

Chris87 skriver:

For en 3 måneder siden så begge mine øjne sådan der ud - vagtlægen sagde jeg havde øjenlågsbetændelse.

Men så begyndte min hud at skalle ovenpå øjenlåget og det blødte en smule nogen gange - så tog til min egen læge, der fik jeg af vide det var en stærk allergisk reaktion, desværre fandt jeg aldrig ud af hvad det var pga af.

Fik du noget for det ?

Ved en allergisk reaktion plejer det bare at være begge øjne, det er det ikke i mit tilfælde. 

Det er vildt irriterende. Skulle have været på arbejde i dag, men måtte melde mig syg. 

Anmeld Citér

1. august 2015

Chris87

Anonym skriver:

Fik du noget for det ?

Ved en allergisk reaktion plejer det bare at være begge øjne, det er det ikke i mit tilfælde. 

Det er vildt irriterende. Skulle have været på arbejde i dag, men måtte melde mig syg. 

Ja jeg fik noget creme til øjenlåget og øjen dråber som jeg skulle bruge morgen og aften.

Men hvordan føles dit øjenlåg ? Er det kløende, varm eller noget ?

Jamen det er også virkelig ubehageligt, man kan dårligt se jo

Anmeld Citér

1. august 2015

Anonym trådstarter

Chris87 skriver:

Ja jeg fik noget creme til øjenlåget og øjen dråber som jeg skulle bruge morgen og aften.

Men hvordan føles dit øjenlåg ? Er det kløende, varm eller noget ?

Jamen det er også virkelig ubehageligt, man kan dårligt se jo

Det er varmt. Man kan ikke se det så tydeligt på billedet, men det har også blå/sort farve. Så gør det ondt, men tænker det mest er pga. Hævelsen. 

Anmeld Citér

1. august 2015

Anonym

Det er næsten 100 % bygkorn og ja, øjenlåg kan hæve så meget. 

Jeg ser det ofte i mit arbejde som sygeplejerske i lægeklinikken. 

Hvis ikke det er blevet bedre efter saltvandsbade, skal du have en læge til at se øjet og udskrive creme/dråber

Anmeld Citér

1. august 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er næsten 100 % bygkorn og ja, øjenlåg kan hæve så meget. 

Jeg ser det ofte i mit arbejde som sygeplejerske i lægeklinikken. 

Hvis ikke det er blevet bedre efter saltvandsbade, skal du have en læge til at se øjet og udskrive creme/dråber

Synes bare altid at 1813 virker så afvisende når at man kontakter dem. Gad virkelig godt at det meste af hævelsen var væk i morgen så at jeg kan komme på arbejde.

Anmeld Citér

1. august 2015

Anonym

Anonym skriver:

Synes bare altid at 1813 virker så afvisende når at man kontakter dem. Gad virkelig godt at det meste af hævelsen var væk i morgen så at jeg kan komme på arbejde.

Vær vedholdende og sig, at du er nødt til at melde dig syg fra job i weekenden fordi du ikke kan åbne øjet, det er varmt og det dunker

Anmeld Citér

1. august 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vær vedholdende og sig, at du er nødt til at melde dig syg fra job i weekenden fordi du ikke kan åbne øjet, det er varmt og det dunker

Ringede igen og var insisterede på at blive tilset.

Lægen mente at det var en byld og har nu fået noget jeg skal smøre med. Desuden mente han at den skulle punkteres hos egen læge om et par dage.

Anmeld Citér

1. august 2015

Anonym

Anonym skriver:

Ringede igen og var insisterede på at blive tilset.

Lægen mente at det var en byld og har nu fået noget jeg skal smøre med. Desuden mente han at den skulle punkteres hos egen læge om et par dage.

Det er godt du kom i behandling! God bedring

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.