High needs baby

Spring til sidste ulĂŠste indlĂŠg
FÞlg denne trÄd

2.682 visninger
5 svar
17 synes godt om
31. juli 2015

Mor til guldklumpen

Hejsa piger��. Jeg gĂ„r og tĂŠnker lidt om min lille sĂžn er en baby med High needs. Han er en meget fĂžlsom dreng, som altid har skulle vugges i sĂžvn enden pĂ„ armen eller i slyngen og han har altid kun sovet 30 min af gangen. Jeg har i en lang periode gĂ„et tre timer hver dag med barnevognen eller stĂ„et ved slyngevuggen for at fĂ„ ham til at sove lĂŠngere end 30 min. Han vil helst sove ved mig om natten og gerne ved brystet. Han er meget hyper og fĂžlger med i alt omkring ham. Han er nogen dage rigtig god til fremmede, men andre dage grĂŠder han og bliver let overstimuleret. Ellers er han en rigtig glad dreng, der smiler og griner meget. Jeg er bare sĂ„ trĂŠt fordi jeg aldrig rigtig fĂ„r pauser eller en ordentlig sĂžvn om natten. Sp mener han mĂ„ske har High needs. Har lĂŠst en del om det. Er der nogen herinde der har babyer med High needs ? Jeg kunne godt bruge nogle rĂ„d til hvordan jeg fĂ„r ham til at falde i sĂžvn selv, og blive i sĂžvnen. 

Anmeld Citér

KÞb et abonnement pÄ Vores BÞrn

Magasinet til dig med bÞrn pÄ 0-12 Är

Priser fra 149 kr.

31. juli 2015

lineog4

Mor til William feb 2015 skriver:

Hejsa piger��. Jeg gĂ„r og tĂŠnker lidt om min lille sĂžn er en baby med High needs. Han er en meget fĂžlsom dreng, som altid har skulle vugges i sĂžvn enden pĂ„ armen eller i slyngen og han har altid kun sovet 30 min af gangen. Jeg har i en lang periode gĂ„et tre timer hver dag med barnevognen eller stĂ„et ved slyngevuggen for at fĂ„ ham til at sove lĂŠngere end 30 min. Han vil helst sove ved mig om natten og gerne ved brystet. Han er meget hyper og fĂžlger med i alt omkring ham. Han er nogen dage rigtig god til fremmede, men andre dage grĂŠder han og bliver let overstimuleret. Ellers er han en rigtig glad dreng, der smiler og griner meget. Jeg er bare sĂ„ trĂŠt fordi jeg aldrig rigtig fĂ„r pauser eller en ordentlig sĂžvn om natten. Sp mener han mĂ„ske har High needs. Har lĂŠst en del om det. Er der nogen herinde der har babyer med High needs ? Jeg kunne godt bruge nogle rĂ„d til hvordan jeg fĂ„r ham til at falde i sĂžvn selv, og blive i sĂžvnen. 

Det er som at lÊse om min datter for 12 Är siden. Dog med den forskel hun sov 45 minutter af gangen og lige gyldigt hvor meget jeg trillede med barnevognen blev det ikke lÊngere tid: 2 x 45 min om dagen og natten med minimum 4 opvÄgninger med mindre hun fik lov at sove i min seng med brystet i munden.

Har aldrig tĂŠnkt pĂ„ hun skulle vĂŠre noget sĂŠrligt og egentlig bare tĂŠnkt at bĂžrn/menneskee er forskellige. Hun er meget fĂžlsom pige som heldigivis kan tale om det og give udtryk og vi forsĂžger bare at rumme og hjĂŠlpe nĂ„r fx hun bliver bange pĂ„ en togtur fordi det kan komme terrorister, eller hun bryder sammen fordi hun tĂŠnker over at nogen dyr ikke behandles ordentligt. SĂ„ ja fĂžlsom er nok det rigtige ord for hende  men hun er ogsĂ„ tusindvis af andre ting...

Har ingen gode rÄd for vi lÊrte hende aldrig at sove ordentligt, andet end vi rummede hende i vores seng (og hun kommer stadig, her pÄ ferien har hun nydt at sove med sin lillebror fordi han er en rigtig putter). Og ja bare giv den tryghed baby har behov for det betaler sig i det lange lÞb - kan godt vÊre man ikke har den dejlige nemme baby og sÞvn er en by i Rusland. Mange vil komme med rÄd om: lÊr baby at... bare hold fast osv. Men mit rÄd er; giv trygheden og accepter alle bÞrn bare ikke sover godt og har brug for meget kontakt.

Anmeld Citér

31. juli 2015

Loa

Kender slet ikke det begreb der, men det lyder fuldstĂŠndigt som min datter da hun var lille (mindre, hun er trods alt kun 5 nu)

Har aldrig sovet igennem, er sĂ„ blevet lidt bedre nu, men slet ikke hver nat. 

Sov 20 min ad gangen da hun var helt lille og jeg var ved at gĂ„ ud af mit gode skind. 

Hun er/var ogsĂ„ total hyper og skal fĂžlge med i ALT...... 

Det hjĂŠlp at svĂžbe hende tĂŠt i et lille tĂŠppe til natten. Det virkede som om at det gav hende den ro hun ikke selv kunne finde..

Anmeld Citér

31. juli 2015

Mor til guldklumpen

Ja vi har ogsĂ„ prĂžvet at svĂžbe, det virkede da han var mindre, men nu bliver han irriteret. Han fĂ„r alt det tryghed jeg kan give. Jeg sidder og gĂ„r rundt med ham pĂ„ armen heletiden, isĂŠr om aften sĂ„ han bliver fyldt godt op. Men ja jeg mĂ„ bare acceptere at sĂ„dan er det nu. Jeg mĂ„  prĂžve at nyde at han vil putte og have nĂŠrhed, pludselig er de store og sĂ„ er det slut. Men det er bestemt hĂ„rdt nogen dage. 

Anmeld Citér

31. juli 2015

lineog4

Mor til William feb 2015 skriver:

Ja vi har ogsĂ„ prĂžvet at svĂžbe, det virkede da han var mindre, men nu bliver han irriteret. Han fĂ„r alt det tryghed jeg kan give. Jeg sidder og gĂ„r rundt med ham pĂ„ armen heletiden, isĂŠr om aften sĂ„ han bliver fyldt godt op. Men ja jeg mĂ„ bare acceptere at sĂ„dan er det nu. Jeg mĂ„  prĂžve at nyde at han vil putte og have nĂŠrhed, pludselig er de store og sĂ„ er det slut. Men det er bestemt hĂ„rdt nogen dage. 

Det er rigtigt hÄrdt og man fÞler sig som en zombie nogle dage. Jeg havde mange dage hbor jeg brugte lÊngere tid pÄ at fÄ hende til at sove end hun sov - jeg kunne have skreget.

Men jeg lĂŠrte smĂ„ trick, som at smide brystet i munden pĂ„ hende og sĂ„ kunne jeg fĂ„ 4 timers sĂžvn. Ligge pĂ„ gulvet helt tĂŠt op af hende ap kunne jeg lige lukke Ăžjnene, og vi kunnd begge to mĂŠrke hinanden. SĂŠtte hende i hĂžjstol pĂ„ badevĂŠrelset sĂ„ vi kunne holde i hĂ„nd eller lege titte bĂžh mens jeg tog turbo bad. NĂ„ ja og sĂ„ blev jeg verdensmester i at kunne spise alt mad med en hĂ„nd 

Men tro mig jeg blev overrasket over hvor nemt det kunne vĂŠre med en baby da jeg fik lillebror og det endda selvom jeg jo havde et stĂžrre barn og hans rytme skulle matche hendes. Men ham kunne jeg bare lĂŠse: nu er han trĂŠt, sĂ„ putter jeg ham, sĂ„ sover han og vĂ„gner med et smil. Han skal ikke have med i det sekund han vĂ„gner men kan sagtens vente (min datter skulle have brystet i munden helst fĂžr hun Ă„bnede Ăžjnene for ikke at blive hysterisk ). 

Der opdagede jeg tydeligt det ikke bare handler om forĂŠldre og "opdragelse" men ogsĂ„ om personlighed 

Anmeld Citér

1. august 2015

Mor til guldklumpen

Det er dejligt at hĂžre jeg ikke er den eneste der har sĂ„dan et barn.  Man kan bare nemt komme til at fĂžle at man gĂžr noget forkert som mor, nĂ„r ens barn er sĂ„dan. Men ja det er et spĂžrgsmĂ„l om deres personlighed. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

GĂ„ til forsiden

Gratis eksperthjĂŠlp

Det er gratis at sĂžge hjĂŠlp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.