Indkøring i vs - vil ikke sove i sin seng nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

705 visninger
7 svar
7 synes godt om
31. juli 2015

Vivienne

Hej piger, 

Det her har været min søns første uge i vs med mig. Han har været der uden mig 3 gange af hhv. 30 min, 1 time og 1,5 time. 

Idag oplever jeg så en meget rebelsk dreng, når jeg sætter ham til lur i tremmesengen. Han vender sig om på maven og forsøger at komme tættere på mig grædende. Han skriger i 20 min hvor jeg så til sidst tager ham op og lægger mig ned med ham for at amme ham i søvn. 

Før kunne jeg bare putte ham uden amning. Ammede kun morgen og aften/nat. 

Jeg går ud fra at han er påvirket af denne forandring og har brug for tryghed? Er der andre der har prøvet lignende? Han er snart 10 mdr. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2015

Vivienne

37 visninger og ingen svar?

Anmeld Citér

31. juli 2015

Carina:-)

Han er bange for at miste dig.

For et lille barn er adskillese fra den person man ser som den vigtigste i sit liv en voldsom oplevelse.

Du kan ikke gøre mere end du gør Giv ham tryghed og vis ham at du er nær. 

Og så kan jeg trøste dig med at han reagerer helt normalt og sundt og ja det går over - Det er en hård tid både for dig og ham ,men du har jo ikke andre muligheder og så må du bare gøre det så blidt for ham som du overhovedet kan .

Du kan ikke give ham for meget omsorg og tryghed og det at du ammer ham når han er ulykkelig er guld værd. 

Det skal nok blive bedre. 

Anmeld Citér

31. juli 2015

Vivienne

Carina:-) skriver:

Han er bange for at miste dig.

For et lille barn er adskillese fra den person man ser som den vigtigste i sit liv en voldsom oplevelse.

Du kan ikke gøre mere end du gør Giv ham tryghed og vis ham at du er nær. 

Og så kan jeg trøste dig med at han reagerer helt normalt og sundt og ja det går over - Det er en hård tid både for dig og ham ,men du har jo ikke andre muligheder og så må du bare gøre det så blidt for ham som du overhovedet kan .

Du kan ikke give ham for meget omsorg og tryghed og det at du ammer ham når han er ulykkelig er guld værd. 

Det skal nok blive bedre. 

Mange tak Carina. Tænkte også det samme. Det er bare så hårdt at se ham græde så meget. Og med det samme tænker jeg hvordan han mon klarer sig når det kommer til lur i vs. Det ser vi i næste uge 

Anmeld Citér

1. august 2015

Vivienne skriver:

Mange tak Carina. Tænkte også det samme. Det er bare så hårdt at se ham græde så meget. Og med det samme tænker jeg hvordan han mon klarer sig når det kommer til lur i vs. Det ser vi i næste uge 

Her blev det bedre da de beygndte med lure da de så fik en bedre rytme og en pause midt på dagen.

Og kender det alt for godt det med når de græder- det river ens hjerte i stykker især fordi man godt kan høre det ikke er "pjat" men en rigtig ulykkelig lille dreng. 

Men pas på med at det ikke går for stærkt når han reagerere som han gør . Min den ene var ligesådan og jeg var et fjols og lod det alligevel gå for stærkt med det resultat at han først var rigtig tryg efter 6 mdr hvorimod den anden af drengnene var rigtig glad for hans vuggestue selv om han fik samme indkøring men han var heller ikke så senitiv og tryghedsøgende . 

Så giv tid og masser af mor kærlighed så skal det nok gå :) 

Anmeld Citér

2. august 2015

Vivienne

Her blev det bedre da de beygndte med lure da de så fik en bedre rytme og en pause midt på dagen.

Og kender det alt for godt det med når de græder- det river ens hjerte i stykker især fordi man godt kan høre det ikke er "pjat" men en rigtig ulykkelig lille dreng. 

Men pas på med at det ikke går for stærkt når han reagerere som han gør . Min den ene var ligesådan og jeg var et fjols og lod det alligevel gå for stærkt med det resultat at han først var rigtig tryg efter 6 mdr hvorimod den anden af drengnene var rigtig glad for hans vuggestue selv om han fik samme indkøring men han var heller ikke så senitiv og tryghedsøgende . 

Så giv tid og masser af mor kærlighed så skal det nok gå  

Jeg håber også at han finder roen igen, når det bliver en hverdag for ham at komme i vs. Igår prøvede far at putte ham i hans seng, men han skreg og det endte bare med at han lagde sig ned med ham i vores seng, hvor vores søn faldt i søvn helt tæt op ad ham. 

Jeg har desværre kun to uger til at køre ham ind, da vs har holdt ferie i tre uger i juli måned. Havde egentligt planlagt at køre ham ind fra 1. Juli, men det var desværre ikke muligt. Har også skubbet min egen arbejdsstart 10 dage for at køre ham ind. Håber det går 

Nu får han ihvertfald lov til at sove med mig og bliver ammet når han har behov for det. Det er det mindste jeg Kan gøre for ham. 

Anmeld Citér

2. august 2015

Vivienne skriver:

Jeg håber også at han finder roen igen, når det bliver en hverdag for ham at komme i vs. Igår prøvede far at putte ham i hans seng, men han skreg og det endte bare med at han lagde sig ned med ham i vores seng, hvor vores søn faldt i søvn helt tæt op ad ham. 

Jeg har desværre kun to uger til at køre ham ind, da vs har holdt ferie i tre uger i juli måned. Havde egentligt planlagt at køre ham ind fra 1. Juli, men det var desværre ikke muligt. Har også skubbet min egen arbejdsstart 10 dage for at køre ham ind. Håber det går 

Nu får han ihvertfald lov til at sove med mig og bliver ammet når han har behov for det. Det er det mindste jeg Kan gøre for ham. 

Det skal nok gå 

Han skal lære at I kommer igen ,og når han har lært det falder der ro på . 

Og imens gør I allerede det bedste  Giver ham tryghed så det skal nok blive bedre :)

Anmeld Citér

2. august 2015

Vivienne

Carina:-) skriver:

Det skal nok gå 

Han skal lære at I kommer igen ,og når han har lært det falder der ro på . 

Og imens gør I allerede det bedste  Giver ham tryghed så det skal nok blive bedre :)

Ja, det håber jeg også. 

Fortsat god weekend 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.