Hvor meget "magt" må exen have?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.028 visninger
14 svar
14 synes godt om
30. juli 2015

sne190810

Vi er lidt et dilemma herhjemme, så ville høre om der er andre der har stået i samme eller lignende situation. 

Vi har sammenbragte børn, men fungere som en familieenhed hvor vi ser os alle som ligeværdige, og både min mand og jeg er af den opfattelse at dine børn er mine børn - altså ingen forskelsbehandling. Det ville der jo heller ikke være, hvis vi var en biologisk familie, hvis man kan betegne det sådan.  

Med overstående taget i betragtning, så deles vi om at hente/bringe børn. Primært bliver de afleveret af den som kan aflevere senest, samt hentet af den som kan hente tidligst den pågældende dag, for at undgå unødvendige lange dage i institution. Hvilket jo for de fleste, giver meget god mening. 

Men nu er den ene ex, begyndt at beklage sig og have et problem med det ikke er bio som kun henter deres fælles. Så stort et problem, at ex nu vil i statsamtet med det, med henblik på at få ændret samvær så fælles skal være mere hos ex, da ex mener det er mere hensigtmæssigt da ex selv ville kunne hente hver dag. 

Men kan ex blande sig i, hvordan vi som familie har en hverdag herhjemme? Og er det overhoved noget statsamtet kan/skal/vil bruge deres tid på? Eller lægger vægt på mht ændring af samvær? 

Børnene i vores hjem trives, og syntes det er hyggeligt at blive hentet  af hhv både bio-og bonusforældre fra dag til dag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2015

De3Guldklumper

sne190810 skriver:

Vi er lidt et dilemma herhjemme, så ville høre om der er andre der har stået i samme eller lignende situation. 

Vi har sammenbragte børn, men fungere som en familieenhed hvor vi ser os alle som ligeværdige, og både min mand og jeg er af den opfattelse at dine børn er mine børn - altså ingen forskelsbehandling. Det ville der jo heller ikke være, hvis vi var en biologisk familie, hvis man kan betegne det sådan.  

Med overstående taget i betragtning, så deles vi om at hente/bringe børn. Primært bliver de afleveret af den som kan aflevere senest, samt hentet af den som kan hente tidligst den pågældende dag, for at undgå unødvendige lange dage i institution. Hvilket jo for de fleste, giver meget god mening. 

Men nu er den ene ex, begyndt at beklage sig og have et problem med det ikke er bio som kun henter deres fælles. Så stort et problem, at ex nu vil i statsamtet med det, med henblik på at få ændret samvær så fælles skal være mere hos ex, da ex mener det er mere hensigtmæssigt da ex selv ville kunne hente hver dag. 

Men kan ex blande sig i, hvordan vi som familie har en hverdag herhjemme? Og er det overhoved noget statsamtet kan/skal/vil bruge deres tid på? Eller lægger vægt på mht ændring af samvær? 

Børnene i vores hjem trives, og syntes det er hyggeligt at blive hentet  af hhv både bio-og bonusforældre fra dag til dag. 

Kender slet ikke noget til det men jeg bliver sgu lidt harm på jeres vegne.. Hold op hvor er det at gå i små sko især når hans/hendes børn trives hos jer.. 

Anmeld Citér

30. juli 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg ved der ligger en bekymringsskrivelse hos statsamtet ang. at det var min kæreste der hentede til samvær en overgang (afsenderen prøvede at stemple mig som dårlig mor) og da vi var på statsamtet sidste gang, så sagde de at vi jo gjorde det for at få familiens logistik til at gå op og gøre det bedste for børnene.

Anmeld Citér

30. juli 2015

MysteriousAngel

sne190810 skriver:

Ved intet om emnet men for pokker da altså. HVorfor gå i så små sko når ungerne trives? Det er da helt vildt. 

Anmeld Citér

30. juli 2015

Lenchick

Du er velkommen til at skrive privat, jeg tror jeg vil kunne give dig nogle svar. 

Anmeld Citér

30. juli 2015

mpr

sne190810 skriver:

Vi havde lidt samme problem i starten af vores forhold, men nej ex'en kan ikke gøre noget og hun vil få det samme afvide i SF. Det handler egentlig bare om at din mand ikke lader sig presse til at hun får sin vilje, så i kan forsætte som i hele tiden har gjort  

Anmeld Citér

30. juli 2015

sne190810

Lenchick skriver:

Du er velkommen til at skrive privat, jeg tror jeg vil kunne give dig nogle svar. 

Tak, det vil jeg gerne benytte mig af. Du hører fra mig en af de næste par dage ;-)

Anmeld Citér

30. juli 2015

sne190810

mpr skriver:

Vi havde lidt samme problem i starten af vores forhold, men nej ex'en kan ikke gøre noget og hun vil få det samme afvide i SF. Det handler egentlig bare om at din mand ikke lader sig presse til at hun får sin vilje, så i kan forsætte som i hele tiden har gjort  

Tak for svar. 

Nej, jeg regner/regnede nu heller ikke med det ville være noget hvor ex skulle have så meget at skulle have sagt. Men vi bliver jo selvfølgelig bare lidt bange for herhjemme, når vi modtager indkaldelse fra forvaltningen til en forældre-samarbejdssamtale,  på de grundlag. 

Anmeld Citér

30. juli 2015

sne190810

MysteriousAngel skriver:

Ved intet om emnet men for pokker da altså. HVorfor gå i så små sko når ungerne trives? Det er da helt vildt. 

Ja, men hvis det her så bare var vores største problem, på den front .....  Det her er bare en ud af mange ting, som vi står i med ex.

Anmeld Citér

30. juli 2015

sne190810

De3Guldklumper skriver:

Kender slet ikke noget til det men jeg bliver sgu lidt harm på jeres vegne.. Hold op hvor er det at gå i små sko især når hans/hendes børn trives hos jer.. 

Tja, og det er kun en lille bitte ting, ud af mange på den front. Desværre. 

Jeg er enormt ked af, det skal gå på denne måde. Mest af alt, fordi det jo i sidste ende går ud over børnene lige meget hvordan man vender og drejer den. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.