Vi er lidt et dilemma herhjemme, så ville høre om der er andre der har stået i samme eller lignende situation.
Vi har sammenbragte børn, men fungere som en familieenhed hvor vi ser os alle som ligeværdige, og både min mand og jeg er af den opfattelse at dine børn er mine børn - altså ingen forskelsbehandling. Det ville der jo heller ikke være, hvis vi var en biologisk familie, hvis man kan betegne det sådan.
Med overstående taget i betragtning, så deles vi om at hente/bringe børn. Primært bliver de afleveret af den som kan aflevere senest, samt hentet af den som kan hente tidligst den pågældende dag, for at undgå unødvendige lange dage i institution. Hvilket jo for de fleste, giver meget god mening.
Men nu er den ene ex, begyndt at beklage sig og have et problem med det ikke er bio som kun henter deres fælles. Så stort et problem, at ex nu vil i statsamtet med det, med henblik på at få ændret samvær så fælles skal være mere hos ex, da ex mener det er mere hensigtmæssigt da ex selv ville kunne hente hver dag.
Men kan ex blande sig i, hvordan vi som familie har en hverdag herhjemme? Og er det overhoved noget statsamtet kan/skal/vil bruge deres tid på? Eller lægger vægt på mht ændring af samvær?
Børnene i vores hjem trives, og syntes det er hyggeligt at blive hentet af hhv både bio-og bonusforældre fra dag til dag.
Anmeld
Citér