Elev og helligdage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.674 visninger
10 svar
9 synes godt om
30. juli 2015

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg er sosu-assistent elev og skal i min første praktik på sygehuset fra november og over julen. Hvordan er reglerne for mig som elev at skulle arbejde på helligdage? Kan ikke finde noget om det inde på FOA's hjemmeside. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2015

alenemor42

Du må gerne arbejde helligdage dog skal du have erstatnings fri. 

Dog vil jeg mene det er en skidt afd. Hvis de vil have du arbejder helligdage som elev.

Som udgangspunkt  burde elever ikke arbejde helligdage

Anmeld Citér

30. juli 2015

Sprit25

alenemor42 skriver:

Dog vil jeg mene det er en skidt afd. Hvis de vil have du arbejder helligdage som elev.

Hvorfor burde de ikke det? 

Meningen er vel at se jobbet an på godt og på ondt. 

Anmeld Citér

30. juli 2015

Loa

alenemor42 skriver:

Tænker da også at man netop i sådan et fag burde følge "normen"

Hvorfor dog have helligdagsfri, sådan bliver det jo ikke når man er færdigudlært i det fag....

Anmeld Citér

30. juli 2015

Maise86

Anonym skriver:

Hej. 

Jeg er sosu-assistent elev og skal i min første praktik på sygehuset fra november og over julen. Hvordan er reglerne for mig som elev at skulle arbejde på helligdage? Kan ikke finde noget om det inde på FOA's hjemmeside. 

Jeg er selv assistent elev og er i min 2. praktik. 

Jeg har altid haft fri på helligdage og det samme har alle mine medstuderende  

held og lykke

Anmeld Citér

30. juli 2015

alenemor42

Loa skriver:

Hvorfor dog have helligdagsfri, sådan bliver det jo ikke når man er færdigudlært i det fag....

Fordi elever ikke går helligdags betaling og at hvis elever skal arbejde er som regel fordi de er billig arbejdskraft og de fastansatte får fri

Anmeld Citér

31. juli 2015

L-Mortil3

På min arbejdsplads (jeg er TR og vejleder) , der har elever ikke nødvendigvis fri på helligdage, det er en del af jobbet i vores fag , at der arbejdes dag/aften/nat, weekend og helligdage. 

Falder min elevs plan sådan at der skal arbejdes helligdage, får de naturligvis en anden dag fri. Man er heller ikke fritaget for eks juleaftensdag , 1.+2. Juledag eller nytår...

Anmeld Citér

31. juli 2015

mor2011_

Hej. 

Du må arb på helligdage ligesom alle andre du får bare ingen tillæg udbetalt. Dog skal du ha´fri en andendag når du er ind og arb på en Helligdag. Og jeg mener også at elever ikke burde arb. på helligdag da der er ingen tillæg og så er det ikke en læring situation at arb når faste personale har fri. Der hvor jeg har været i praktikken haft jeg fri på sygehuset og i andned praktik og heldigvis ingen helligdagene da jeg var i min sidste praktik 

Anmeld Citér

31. juli 2015

mor2011_

Loa skriver:

De får jo ikke alm. løn så får de jo heller ikke tillæg for at arb på helligdagene. Mange elever får jo mindste elev løn og mange Praktikpladser især i sidste praktik udnytter elever, nemlig fordi de skal arb imens andre har fri 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.