Erfaring med p-stav?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.075 visninger
12 svar
2 synes godt om
30. juli 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har lige fået en tid hos lægen til at snakke om en p-stav.

I telefonen lød han dog meget afvisende og sagde at p-stav jo var aller sidste udvej. Og spurgte om jeg havde prøvet andet, feks p-piller?

Nu er det sådan at jeg blev gravid på p-piller og blødte næsten uafbrudt på en hormonspiral + at jeg fik stærke smerter.

En kobberspiral vil jeg slet ikke overveje, da jeg altid har haft en meget kraftig menstruation og døjer meget med smerter. 

Jeg er begyndt at se en fyr sådan rimelig fast, og kondom fungerer bare ikke særligt godt for os.

Og jeg skal bare IKKE være gravid nu... Begynder på hf enkeltfag her d. 10, og skal helt 100 være færdig med den hf før jeg får flere børn. 

Dette fortalte jeg lægen som bare sagde "Jaah, nu må du jo komme ind, så kan vi snakke om det." Og lød stadig ret så afvisende..

Nogle af jer der har erfaring med et få sådan en?

Var det til at overtale lægen til, eller måtte I prøve noget andet før lægen ville gå med til det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2015

mor2011_

min erfaring er at jeg vil ikke anbefale den. på mit tidligere arb har jeg været med til at fjerne dem og det  er ikke så enkelt og er smertefuld, og de kan også flytte sig lidt. hvad med p- sprøjte ? den får man hvert 3 mdr er det ikke en mulighed så? 

Anmeld Citér

30. juli 2015

Mettefpigen

Jeg har haft en og det var ikk noget problem med lægen... jeg skulle have det der passede mig bedst.. det var ikk noget problem  at få den ind eller fjerne den ☺

Men den passede ikk til mig, jeg blødte rigtig meget, Inge fast mens....

Anmeld Citér

30. juli 2015

xStinepigen

MummiT skriver:

I telefonen lød han dog meget afvisende og sagde at p-stav jo var aller sidste udvej. Og spurgte om jeg havde prøvet andet, feks p-piller?

Nu er det sådan at jeg blev gravid på p-piller og blødte næsten uafbrudt på en hormonspiral + at jeg fik stærke smerter.

En kobberspiral vil jeg slet ikke overveje, da jeg altid har haft en meget kraftig menstruation og døjer meget med smerter. 

Jeg er begyndt at se en fyr sådan rimelig fast, og kondom fungerer bare ikke særligt godt for os.

Og jeg skal bare IKKE være gravid nu... Begynder på hf enkeltfag her d. 10, og skal helt 100 være færdig med den hf før jeg får flere børn. 

Dette fortalte jeg lægen som bare sagde "Jaah, nu må du jo komme ind, så kan vi snakke om det." Og lød stadig ret så afvisende..

Var det til at overtale lægen til, eller måtte I prøve noget andet før lægen ville gå med til det?

Jeg vil ikke anbefalede en p stav. Min søster blødte konstant og fik alverdens problemer pga af det. I første omgang SAS staven halvt ude af armen, osv. Hør evt om p-ring eller andet .. 

Anmeld Citér

30. juli 2015

MamaGulloev

mor2011_ skriver:

min erfaring er at jeg vil ikke anbefale den. på mit tidligere arb har jeg været med til at fjerne dem og det  er ikke så enkelt og er smertefuld, og de kan også flytte sig lidt. hvad med p- sprøjte ? den får man hvert 3 mdr er det ikke en mulighed så? 

Af hvad jeg har læst og hørt om p-sprøjte så bruges det mest til halv- og helretaderede kvinder (min læges ord) som man vil forhindre i at få børn, da det blandt andet giver meget øget hårvækst. Så den er jeg ikke videre interesseret i.

Men øv at dine erfaringer med p-stav ikke er anbefalelsesværdige.

Anmeld Citér

30. juli 2015

MamaGulloev

Mettefpigen skriver:

Jeg har haft en og det var ikk noget problem med lægen... jeg skulle have det der passede mig bedst.. det var ikk noget problem  at få den ind eller fjerne den ☺

Men den passede ikk til mig, jeg blødte rigtig meget, Inge fast mens....

Øv at den ikke passede ret godt til dig.

- Min søster har en og har ingen problemer med den, det er også derfor jeg er lidt lun på den.

Anmeld Citér

30. juli 2015

modesty

Hvorfor blev du gravid på P-piller? Var det fordi du tog dem uregelmæssigt eller fordi de ikke virkede på dig? For hvis de ikke virkede på dig, må det være voldsomt risikabelt at starte på anden hormonprævention.

Anmeld Citér

30. juli 2015

MamaGulloev

xStinepigen skriver:

Jeg vil ikke anbefalede en p stav. Min søster blødte konstant og fik alverdens problemer pga af det. I første omgang SAS staven halvt ude af armen, osv. Hør evt om p-ring eller andet .. 

Kan læse mig frem til at en p-ring indeholder samme hormoner som p-piller og virker på samme måde..

Så det ville jeg ikke være tryg ved, når jeg kan blive gravid på p-piller selvom jeg tager dem korrekt...

Men træls at din søster har så dårlig erfaring med p-staven.

Min egen søster har rigtig gode erfaringer med den, så det er også derfor jeg er lidt lun på den.

Anmeld Citér

30. juli 2015

MamaGulloev

modesty skriver:

Hvorfor blev du gravid på P-piller? Var det fordi du tog dem uregelmæssigt eller fordi de ikke virkede på dig? For hvis de ikke virkede på dig, må det være voldsomt risikabelt at starte på anden hormonprævention.

Det var fordi de ikke virkede. Men det er jo netop derfor jeg vil have en p-stav og ikke p-ring eller piller..

Fordi p-staven inderholder 1 hormon i stedet for 2 og derfor har en lidt anderledes virkning.

Anmeld Citér

30. juli 2015

mor2011_

MummiT skriver:

Af hvad jeg har læst og hørt om p-sprøjte så bruges det mest til halv- og helretaderede kvinder (min læges ord) som man vil forhindre i at få børn, da det blandt andet giver meget øget hårvækst. Så den er jeg ikke videre interesseret i.

Men øv at dine erfaringer med p-stav ikke er anbefalelsesværdige.

OMG!!  Hvad er det for en læge du har? sikke uetisk snak. P- sprøjte har den samme indhold som mini piller. så giver dem meget få bivirkninger. Og gives til alle som har lyst, haraldrig hørt om det din læge siger, og heller ikke mødt den tænke gang  din læge igennem mit arb.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.