Igangsættelse hvor hurtigt gik det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.839 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juli 2015

Anonym trådstarter

Jeg er i dag blevet sat i gang med piller man skal synke oralt.

Jeg fik de første piller her til morges og da jeg kom igen til eftermiddagen havde/har jeg så mange plukveer at jordmorden blev meget overrasket og ikke må give mig de to piller som jeg enligt skulle have haft. Mine plukveer kommer ret reglmessige ca hvert 2 minut og vare 5-20 sek 

selvfølgelig er det et rigtig godt tegn på at kroppen arbejder med pillerne og ikke imod pillern, det skal siges at jeg er et godt stykke fra termin og grunden til hvorfor jeg bliver sat igang bliver for mig selv 

jeg kunne dog godt tænke med at høre fra andre som også har været sat i gang hvordan det gik jer fra i fik de første piller til i gik i fødsel  krydser finger for at baby finder vejen ud snart 

tak på forhånd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2015

lineog4

Anonym skriver:

Jeg fik de første piller her til morges og da jeg kom igen til eftermiddagen havde/har jeg så mange plukveer at jordmorden blev meget overrasket og ikke må give mig de to piller som jeg enligt skulle have haft. Mine plukveer kommer ret reglmessige ca hvert 2 minut og vare 5-20 sek 

selvfølgelig er det et rigtig godt tegn på at kroppen arbejder med pillerne og ikke imod pillern, det skal siges at jeg er et godt stykke fra termin og grunden til hvorfor jeg bliver sat igang bliver for mig selv 

jeg kunne dog godt tænke med at høre fra andre som også har været sat i gang hvordan det gik jer fra i fik de første piller til i gik i fødsel  krydser finger for at baby finder vejen ud snart 

tak på forhånd 

Blev godt nok sat i gang over termin og led stikpille. Men der var ingen tegn på fødsel, havde 2 cm livmoderhals og en halv finger åben. Jeg fik pillen cirka kl 20 og han er født 5 et eller andet. De var helt sikre på jeg skulle have haft en omgang piller mere og da jeg kom ind med veer var de også sikre på det var snydeveer. Men jeg eller rettere han snød dem.

held og lykke med fødslen

Anmeld Citér

27. juli 2015

MHB

Hos mig virkede pillerne overhovedet ikke. Jeg fik de første 41+5 og min ældste søn er født 42+1 efter 3 dage med igangsættelse og der efter en tur på lægekonference for at finde alternative løsninger! Min veninde fik to piller om morgenen og næste morgen havde hun født Det er altså ret individuelt hvordan kroppen arbejder med/ reagere på pillerne! 

Anmeld Citér

27. juli 2015

Anonym trådstarter

Jeg ved det er meget individuelt hvordan kroppen reagere, jordmorden blev også noget forbavset over hvor godt min krop reagerede på det, især når jeg er godt en måneds tid fra terminen 

Jeg ville bare høre om der var andre der har oplevet at alt er lukket od slukket til at pillerne virker så godt at man relativt hurtigt gik i fødsel 

Anmeld Citér

27. juli 2015

Steffecph

Fik pille mandag kl 12.. 

Min aftenen fik jeg plukveer. De blev regelmæssige og kraftigere i løbet af natten. 

Næste dag blev jeg undersøgt 8:30 og jeg havde ikke åbnet mig mere, men de ville heller ikke give mig en pille mere. Jeg blev sendt hjem og fik besked på at komme tilbage mellem 13 og 14, for så ville der være en fødestue klar. 

Jeg kom tilbage kl 14 og de var blevet meget kraftige og kom hvert 3 minut. Jeg havde bare stadig ikke åbnet mig. Kl 16 var der vagtskifte og den nye jordemoder +stud valgte at tage vandet kl 17. Så kom der RIGTIGE veer så det ville noget. Der var kun 1 minuts pause. Kl 19 bliver jeg undersøgt igen, og her var jeg gået fra 2 til 9 cm åben. 19:30 undersøger de igen og jeg er 10 cm åben. Jeg må dog ikke presse, da min datter stadig ikke var nede i bækkenet. 

20:05 kan jeg altså ikke stoppe og jordemoderen beder mig om at presse let.. Det gør jeg og til hendes store undren kan hun se et hovede. Jeg får lov at presse. 4 presse veer senere, kl 20:17, er hun født :-)

Så ca 3 timer og 17 minutter i fødsel i følge min journal.

Anmeld Citér

27. juli 2015

2babygirls

Anonym skriver:

tak på forhånd 

Fik den første pille kl 11 og fødte 16:38

havde ikke tegn på snarlig fødsel da de satte mig igang 

Anmeld Citér

27. juli 2015

Junipige15

Jeg fik de første piller omkring kl 16, og en halv time senere gik vandet. jeg blev overført til fødegangen halvanden time efter vandafgang hvor jeg havde åbnet mig 3 cm og kl 01.46 er min datter født :-) 

Anmeld Citér

29. juli 2015

ekebiv

Jeg blev sat igang med stikpiller fredag morgen, middag og aften. Fik også piller 3 gange lørdag, søndag og mandag og fødte endelig tirsdag eftermiddag.

Anmeld Citér

30. juli 2015

Skouboe

Jeg blev sat i gang i 39+0 men min ældste og det tog knap 4 døgn og endte i AKS midt om natten.

Anmeld Citér

30. juli 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

tak på forhånd 

Jeg fik også orale piller, dog 11 dage over tid.

Jeg fik første dosis kl 11:30, anden dosis kl 18:30 og fødte kl 3:55 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.