Sundhedsservice sekretær fagprøve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.231 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. juli 2015

PernilleDK

Profilbillede for PernilleDK

Hej alle sammen

Jeg står og skal til at skrive min fagprøve som sundhedsservice sekretær. Har skrevet min problemformulering og ved hvad jeg skal skrive om men kender i det ? Jeg er SÅ meget i tvivl om hvordan og hvorledes opgaven skal bygges op...

Såå ville høre om der var nogen herinde så havde skrevet en opgave inden for det område som kunne hjælpe mig ?

Hilsen Pernille

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

27. juli 2015

fo82

Profilbillede for fo82
PernilleDK skriver:

Hej alle sammen

Jeg står og skal til at skrive min fagprøve som sundhedsservice sekretær. Har skrevet min problemformulering og ved hvad jeg skal skrive om men kender i det ? Jeg er SÅ meget i tvivl om hvordan og hvorledes opgaven skal bygges op...

Såå ville høre om der var nogen herinde så havde skrevet en opgave inden for det område som kunne hjælpe mig ?

Hilsen Pernille

Jesus - de er da slet ikke enige om hvordan den eksamen skal forløbe. Andre steder får de cases med spørgsmål...

hvordan lyder din problemformulering? 

Anmeld Citér

3. august 2015

PernilleDK

Profilbillede for PernilleDK
fo82 skriver:

Jesus - de er da slet ikke enige om hvordan den eksamen skal forløbe. Andre steder får de cases med spørgsmål...

hvordan lyder din problemformulering? 

Det ville jeg da meget hellere �� 

min problemformulering er omkring ultralyd af børnehofter .. 

Fysiologi om selve hoften

Hvorfor ultralyd og ikke røngten, hvordan behandlingen foregår og noget adminstration om sundhedsjura dvs tavhedspligt

Anmeld Citér

3. august 2015

fo82

Profilbillede for fo82
PernilleDK skriver:

Det ville jeg da meget hellere �� 

min problemformulering er omkring ultralyd af børnehofter .. 

Fysiologi om selve hoften

Hvorfor ultralyd og ikke røngten, hvordan behandlingen foregår og noget adminstration om sundhedsjura dvs tavhedspligt

Bum bum...

jeg ville lave en liste over spørgsmål jeg vil besvare i min rapport, og så arbejde ud fra den...

Jeg har lidt svært ved at finde dit udgangspunkt, og relevansen i forbindelse med uddannelsen, det ligger ikke i sus metier at skulle undersøge diagnostik og undersøgelse?

ud fra et overordnet perspektiv tror jeg din rapport bliver en ordentlig mundfuld, især sammenholdt med selve niveauet i uddannelsen (jeg havde nok lavet samme nummer)

du skal huske på at du har begrænset sideantal at gøre med, så du er ude i en opgave hvor dine tanker skal simplificeres en del.

Umiddelbart skulle du, ud fra din problemformulering, have de spørgsmål du vil have besvaret, så kan du lave problemformuleringen om til konkrete spærgsmål eksempelvis:

hvorfor undersøger man hofterne hos patienterne?

hvad er fremgangsmåden hos denne gruppe patienter?

Hvorfor har man valgt denne form for fremgangsmåde kontra andre metoder?

Hvilke behandlingsformer tilbydes disse patienter? Og hvorfor?

hvilke behandlere er inde over? Og hvordan forvaltes infomationsflowet? (Her er der noget med samtykkeerklæringer og journalføringslov inde over)

hvad er en sus opgave i denne process? Og hvad er hendes ansvarsområde?

det er de ting jeg fornemmer at du ønsker at belyse, men det efterlader bare meget lidt omkring arbejdsopgaverne og det at være sus, hvis du forstår.

Jeg skrev selv en case omkring det at have en elev, jeg var inde over ting som tabshedspligt (hvordan jeg sikrer at den bliver overholdt), uniformsetikette, budget, læringsteorier osv. Vores case var meget specifikt omkring de opgaver der følger en sus, og det er jeg lidt bange for at du kommer for langt væk fra, så husk husk husk, at det du skal blive så meget som muligt omkring dit fag og ikke bevæge dig ud i en analyse der ikke har udgangspunkt i dit fag og dine opgaver. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.