PernilleDK skriver:
Det ville jeg da meget hellere
min problemformulering er omkring ultralyd af børnehofter ..
Fysiologi om selve hoften
Hvorfor ultralyd og ikke røngten, hvordan behandlingen foregår og noget adminstration om sundhedsjura dvs tavhedspligt
Bum bum...
jeg ville lave en liste over spørgsmål jeg vil besvare i min rapport, og så arbejde ud fra den...
Jeg har lidt svært ved at finde dit udgangspunkt, og relevansen i forbindelse med uddannelsen, det ligger ikke i sus metier at skulle undersøge diagnostik og undersøgelse?
ud fra et overordnet perspektiv tror jeg din rapport bliver en ordentlig mundfuld, især sammenholdt med selve niveauet i uddannelsen (jeg havde nok lavet samme nummer)
du skal huske på at du har begrænset sideantal at gøre med, så du er ude i en opgave hvor dine tanker skal simplificeres en del.
Umiddelbart skulle du, ud fra din problemformulering, have de spørgsmål du vil have besvaret, så kan du lave problemformuleringen om til konkrete spærgsmål eksempelvis:
hvorfor undersøger man hofterne hos patienterne?
hvad er fremgangsmåden hos denne gruppe patienter?
Hvorfor har man valgt denne form for fremgangsmåde kontra andre metoder?
Hvilke behandlingsformer tilbydes disse patienter? Og hvorfor?
hvilke behandlere er inde over? Og hvordan forvaltes infomationsflowet? (Her er der noget med samtykkeerklæringer og journalføringslov inde over)
hvad er en sus opgave i denne process? Og hvad er hendes ansvarsområde?
det er de ting jeg fornemmer at du ønsker at belyse, men det efterlader bare meget lidt omkring arbejdsopgaverne og det at være sus, hvis du forstår.
Jeg skrev selv en case omkring det at have en elev, jeg var inde over ting som tabshedspligt (hvordan jeg sikrer at den bliver overholdt), uniformsetikette, budget, læringsteorier osv. Vores case var meget specifikt omkring de opgaver der følger en sus, og det er jeg lidt bange for at du kommer for langt væk fra, så husk husk husk, at det du skal blive så meget som muligt omkring dit fag og ikke bevæge dig ud i en analyse der ikke har udgangspunkt i dit fag og dine opgaver.