At få fjernet mandler som voksen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.184 visninger
9 svar
1 synes godt om
27. juli 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Er der nogle der har prøvet det?

Jeg skal til en forundersøgelse imorgen eftermiddag på Holstebro sygehus, for at se om de vil fjerne mine mandler da de er meget store og jeg som et resultat heraf snorker rigtig meget og lyder som om jeg er ved at blive kvalt. (Lægens konklusion at det er derfor).

Men jeg er sgu lidt nervøs..

Får at vide at det er det rene helvede, og man absolut ingenting kan i op til 14 dage efter?? Passer det? Er det så slemt at man f.eks. ikke ville kunne tage vare på et barn?

For jeg er jo alene med min datter.. Ville dog måske kunne lave en aftale med min mor, men hun har jo også sit arbejde at passe, og har ikke altid fri så det passer med vuggestue tider..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2015

Dina1987

MummiT skriver:

Jeg skal til en forundersøgelse imorgen eftermiddag på Holstebro sygehus, for at se om de vil fjerne mine mandler da de er meget store og jeg som et resultat heraf snorker rigtig meget og lyder som om jeg er ved at blive kvalt. (Lægens konklusion at det er derfor).

Får at vide at det er det rene helvede, og man absolut ingenting kan i op til 14 dage efter?? Passer det? Er det så slemt at man f.eks. ikke ville kunne tage vare på et barn?

For jeg er jo alene med min datter.. Ville dog måske kunne lave en aftale med min mor, men hun har jo også sit arbejde at passe, og har ikke altid fri så det passer med vuggestue tider..

Det er meget forskelligt hvor mange bivirkninger man får efter operationen.... Jeg lå selv ned i 14 dage og havde meget ondt- og kunne ikke spise osv. Nogle har ikke ret ondt og kan spise efter nogle dage. 

Men mener du skal være sygemeldt 14 dage. Nogle døjer jo også med at det kan springe op osv... Uha håber ikke jeg skræmmer dig for meget - håber du hurtigt bliver frisk

Anmeld Citér

27. juli 2015

nemisis

Profilbillede for nemisis

Jeg fik dem fjernet i 2011, jeg var 26 år.

Jeg havde rigtig ondt de første dage, men efter en lille uge gik det bedre. Desværre sprang mit op flere gange og jeg endte med flere operationer, og en måneds sygemelding.

Jeg er dog alligevel glad for at jeg fik det gjort, da jeg havde stort set kronisk halsbetændelse og snorkede helt vildt. Nu er min nattesøvn bedre og jeg har ikke rigtig været syg siden:-)

Anmeld Citér

27. juli 2015

MamaGulloev

nemisis skriver:

Jeg fik dem fjernet i 2011, jeg var 26 år.

Jeg havde rigtig ondt de første dage, men efter en lille uge gik det bedre. Desværre sprang mit op flere gange og jeg endte med flere operationer, og en måneds sygemelding.

Jeg er dog alligevel glad for at jeg fik det gjort, da jeg havde stort set kronisk halsbetændelse og snorkede helt vildt. Nu er min nattesøvn bedre og jeg har ikke rigtig været syg siden:-)

Uh hvor træls at det tog dig så længe at komme ovenpå igen :/

Det er nemlig det, jeg kan også mærke at jeg er blevet meget mere træt på det seneste, som om jeg ikke får sovet ordenligt, på trods af at jeg sover lige så meget som jeg plejer. 

Og jeg starter i skole igen efter barsel inden længe, så skulle jo gerne kunne være nogenlunde frisk til en hel lang skoledag.

Jeg har heldigivs ikke problemer med halsbetændelse, men snorker som sagt meget voldsomt. 

Anmeld Citér

27. juli 2015

MamaGulloev

Dina1987 skriver:

Det er meget forskelligt hvor mange bivirkninger man får efter operationen.... Jeg lå selv ned i 14 dage og havde meget ondt- og kunne ikke spise osv. Nogle har ikke ret ondt og kan spise efter nogle dage. 

Men mener du skal være sygemeldt 14 dage. Nogle døjer jo også med at det kan springe op osv... Uha håber ikke jeg skræmmer dig for meget - håber du hurtigt bliver frisk

Nej, det lyder næsten bedre end hvad min læge sagde. Hun fik det til at lyde som om man INTET kunne udover at ligge og have ondt af sig selv..

Anmeld Citér

27. juli 2015

Spiloppi

MummiT skriver:

Jeg fik fjernet som27-årig, og vil sige at jeg var meget dårlig 14 dage efter. Nu havde jeg ikke barn, men tror bestemt det ville være en god ide for dig at få lavet en aftale med din mor når du er alene. Jeg boede hos min mor i 14 dage efter operationen, det var så dejligt at hun passede og plejede mig men vil dertil sige at det er det hele værd, jeg har nærmest ikke været syg siden! Så rigtigt meget held og lykke, men mit råd vil være at det er en god ide at regne med smerter og derfor alliere sig med de nærmeste i tiden efter

Anmeld Citér

27. juli 2015

MamaGulloev

Spiloppi skriver:

Jeg fik fjernet som27-årig, og vil sige at jeg var meget dårlig 14 dage efter. Nu havde jeg ikke barn, men tror bestemt det ville være en god ide for dig at få lavet en aftale med din mor når du er alene. Jeg boede hos min mor i 14 dage efter operationen, det var så dejligt at hun passede og plejede mig men vil dertil sige at det er det hele værd, jeg har nærmest ikke været syg siden! Så rigtigt meget held og lykke, men mit råd vil være at det er en god ide at regne med smerter og derfor alliere sig med de nærmeste i tiden efter

Okay, tak for svar.

Nu må jeg se hvordan det går i morgen, og hvis konklusionen bliver at de skal fjernes må jeg jo snakke med min mor.

Hun plejer dog at være god til at hjælpe, så tror godt det kunne være muligt at finde ud af noget.

Anmeld Citér

27. juli 2015

mor2011_

jeg har fået fjernet mine og hold da op var sygemeldt i flere uger pga smerter og at jeg blev dårligt men kan anbefale det, haft hals betændelse kun 1 gang siden 2007

Anmeld Citér

27. juli 2015

Maja88

Følger lige med for jeg skal til forundersøgelse den 17

Anmeld Citér

27. juli 2015

LBK

Følger lige med 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.