anming hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

569 visninger
8 svar
13 synes godt om
26. juli 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

min datter på 3 uger.

er rigtig ked af det hver aften fra 9-23.

jeg ammer hende og det eneste der kan trøste er at amme. Det gør egentlig ikke noget. Men frygter lidt at den urolighed hun har er fordi hun til aften ikke kan blive mæt på min mælk.

hun vågner fra sidste lur kl 19.

så fra 19-23 er hun vågen hvilket er meget for så lille en pige.

hun bliver ammet kl 19 og så er 21-23.

vil det være en ide at give en flaske så hun får en roligere aften og sover bedre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2015

Mariposa2

Det er helt normalt, at babyer er urolige om aftenen. De skal fordøje dagens indtryk og tanke mad og tryghed op til natten. Så længe hun er i trivsel, dvs har våde bleer og tager på, ville jeg ikke begynde med flaske. Det kan nedsætte din egen mælkeproduktion.

Anmeld Citér

26. juli 2015

Sandratoft

hannetheis skriver:

min datter på 3 uger.

jeg ammer hende og det eneste der kan trøste er at amme. Det gør egentlig ikke noget. Men frygter lidt at den urolighed hun har er fordi hun til aften ikke kan blive mæt på min mælk.

vil det være en ide at give en flaske så hun får en roligere aften og sover bedre.

Sådan var det også med min datter dengang hun var så lille Hvis du gider, så lig hende til alt det hun gider, og smæk en god serie på TV'et. Hvordan sover hun om natten?

Anmeld Citér

26. juli 2015

Muffinmus

Alle vores tre børn startede deres aften uro mellem kl 17-20... Næsten hver aften i mange mange uger... Slynge, synge amme nogle timer.. Ja timer, for de spiser ofte uafbrudt om aftenen aftenen.

Anmeld Citér

26. juli 2015

migxher

Sådan har min knægt også været om aftenen på trods af at han har fået flaske næsten fra start. Det er først nu når han er 4 måneder at ulvetimen er ved at være væk så hæng I men flaske løser det ikke nødvendigvis.

Anmeld Citér

26. juli 2015

modesty

min datter på 3 uger.

Det er meget, meget normalt.  Hold ud! Det går over igen. 

Herhjemme hjalp det at have ham i Manduca-sele eller at sidde på en pilatesbold og hoppe med ham i armene. 

Anmeld Citér

27. juli 2015

nemisis

Profilbillede for nemisis

Puha jeg husker godt de aftener, hvor man bare syntes man havde ammet fra aftensmadstid og indtil næste morgen. Det er en fase man skal igennem, og jeg opdagede at det hjalp at acceptere det som sådan.

Jeg sagde til mig selv, dette er en fase og jeg skal igennem den på den bedst mulige måde.

Jeg slog mig ned med noget lækkert og en god bog/serie og så lod jeg lillen ligge i mine arme indtil jeg skulle i seng. Så tog jeg hende med ind og lagde mig sammen med hende så vi lå på siden mave mod mave og så ammede hun mens jeg hvilede. Når hun selv slap lagde jeg hende i liften og så kunne vi sove et par timer, og så startede vi forfra. Jeg sov når hun sov og fik al mad serveret i bidder der kunne tages med en gaffel og så gik det over hurtigere end jeg havde turde håbe på.

Du vil hele tiden støde på faser i dit barns udvikling og behov, så det er vigtigt at du stoler på at du gør det rigtige, at det er en periode du skal igennem, at du har nok mælk og at din baby har det godt.

Hold ud, det skal nok gå:-)

Anmeld Citér

27. juli 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Min datter græd hver aften fra 17 til 23 i ca 3 mdr. Det kan være hun er ved at udvikle kolik. Det er meget alm om aftenen med lidt gråd.

lig mærke til om det bliver ved. Skriv evt datoer ned med afvigelser. Se om der danner et mønster, eller om I evt er på vej ud af det. 

Jeg er sikker på at det intet har med din mælk at gøre. Am du bare

Læs lidt om kolik. Måske det også er et appetitspring. De forekommer en gang i mellem. 

Anmeld Citér

27. juli 2015

Babygirl2014

hannetheis skriver:

min datter på 3 uger.

Kære du, det lyder rigtig hårdt!

Jeg vil sige, at det er helt normalt. Der ligger appetitspring ved 3 uger, 6 uger, 3 mdr. og 6 mdr. Det lyder som om, at i er lige i den periode nu.

Din datter kan sagtens blive mæt på din mælk, det er en amme myte at mælken ikke mætter. Hvis du får overskud, så vil jeg råde dig til at læse dette link:  http://www.ammenet.dk/wiki/appetitspring

Det har hjulpet mig igennem nogle hårde perioder (min datter er nu 10 mdr.), for jeg kunne læse mig til, at det var en fase på nogle dage 

Og så vil jeg sige, at når din datter er så lille, så kan en strækvikle være fantastisk! Jeg har brugt en til min datter, for hun kunne heller ikke falde til ro. Men når jeg kom hende i den, så slappede hun helt af. 

Så hold ud, for jeg lover dig at det bliver lettere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.