Frit sygehusvalg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

614 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. juli 2015

Anonym trådstarter

Ja, nu nærmer tiden sig endelig hvor man ka begynde at forvente babys ankomst  

Men vi står i den situation at vi gerne vil føde et andet sted end den by vi bor i. Der er mange årsager hertil. Spørgsmålet er så hvad vi gør? Jeg er pt 36 uger henne og har ingen ide om, om vi overhovedet kan få lov til det, er der nogen af jer der har erfaring eller ved noget om det?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2015

Fremad

Du kontakter din læge der ændre sted efter ønske 

Sådan gjorde jeg ihvertfald i sin tid

Anmeld Citér

26. juli 2015

NBNixen

Anonym skriver:

Ja, nu nærmer tiden sig endelig hvor man ka begynde at forvente babys ankomst  

Men vi står i den situation at vi gerne vil føde et andet sted end den by vi bor i. Der er mange årsager hertil. Spørgsmålet er så hvad vi gør? Jeg er pt 36 uger henne og har ingen ide om, om vi overhovedet kan få lov til det, er der nogen af jer der har erfaring eller ved noget om det?? 

Vi sagde bare til jordmoderen og egen læge hvor vi rigtig gerne ville føde henne af mange grunde og det sagde de bare god for . . 

Jeg troede at man selv måtte vælge nemlig . . 

Anmeld Citér

26. juli 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ved første jm besøg fik jeg en seddel hvor jeg kunne ønske sygehus. Så vil tro at du bare kontakter jm og spørger. Synes godt nok det er lidt sent, men vil tro du godt kan nå det

Anmeld Citér

26. juli 2015

namaha

Husk at de store universitets hospitaler kan man ikke bare vælge, det skal man søge om lov til at føde 

Jeg skulle oprindeligt føde i Viborg, men pga en kronisk sygdom spurgte jeg vil alle første lægebesøg om det var muligt at få lov til at føde i Skejby. Dengang fik jeg at vide at lige netop universitetet hospilatlerne ikke høre under frit sygehus valg, da der åbenbart er rigtig mange som ønsker at få lov til at komme der 

Men spørg din læge eller jordmord. 

En ting du skal huske yderligere på er at hvis du skal med 112 til sygehuset så er det dit fødested som skal bestille ambulancen 

Hvis jeg ringer 112 for at få ambulance til min fødested så sender de mig til Viborg selvom der står i papirerne at jeg skal til århus, det har noget at gøre med at de SKAL køre en til nærmeste sted med speciale. Hvorimod hvis ambulancen er bestilt fra fødested så har de ikke noget valgt så skal de køre en der her hvor der er blevet bestilt fra 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.