Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Min søn er snart 7 måneder om et par dage .. Jeg synes det er så svært det her med at gi ham mad når jeg skal nogen steder hen eller noget? Hvordan gør i ? Mht deres mad ? Han får falske og grød og grønsager osv og jeg er os begyndt på st han får moget af vores mad os småt. Det kan han skam godt lide .. Men jeh tænker bare det er så svært mår vi skal nogen steder hen så tænker jeg hvordan skal jeg gøre med hans mad? Hvis han feks skal ha græd eller mos osv..
Feks kan jeg tag grønsagsmos med som jeg har kogt derhjemme og gi ham det koldt osv? Men kan man det skal det ikke varmes op? For bakterier osv. Ellers kom med nogle råd til mig er helt lost((
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
A.y.y.y skriver: Min søn er snart 7 måneder om et par dage .. Jeg synes det er så svært det her med at gi ham mad når jeg skal nogen steder hen eller noget? Hvordan gør i ? Mht deres mad ? Han får falske og grød og grønsager osv og jeg er os begyndt på st han får moget af vores mad os småt. Det kan han skam godt lide .. Men jeh tænker bare det er så svært mår vi skal nogen steder hen så tænker jeg hvordan skal jeg gøre med hans mad? Hvis han feks skal ha græd eller mos osv.. Feks kan jeg tag grønsagsmos med som jeg har kogt derhjemme og gi ham det koldt osv? Men kan man det skal det ikke varmes op? For bakterier osv. Ellers kom med nogle råd til mig er helt lost((
Jeg tog hjemmelavet grønsagsmos med på glas og gav det til ham uden at varme det op.
Ellers er en avocado rigtig god at have med. Så kan du bare skrælle og mose den når han skal spise.
Hvis han vil spise det koldt gør du bare det. Ellers kan du gøre mosen/grøden lidt ekstra tyk og have noget kogt vand med i termokande og putte lidt af det i så det bliver lidt lunt...
Grøntsagsmos kan du sagtens tage med og give koldt. Til mellemmåltider kan du tage en banan eller moden avocado med, som kan moses med en gaffel. Med grød har jeg tyet til pulvergrød når vi har været på tur, men skal vi hjem til nogen tager jeg bare en slat havregryn med i en bøtte så jeg kan lave grøden der
min baby er også 7mdr og hun spiser fint bondebrød i hapsere, det er en del lettere at have med end grød måske du skulle prøve det? vores aftensmad spiser hun også nu, det bliver bare skåret fint ud eller most groft med en gaffel, så det er efterhånden ikke så bøvlet mere synes jeg
Mor11 skriver: Grøntsagsmos kan du sagtens tage med og give koldt. Til mellemmåltider kan du tage en banan eller moden avocado med, som kan moses med en gaffel. Med grød har jeg tyet til pulvergrød når vi har været på tur, men skal vi hjem til nogen tager jeg bare en slat havregryn med i en bøtte så jeg kan lave grøden der min baby er også 7mdr og hun spiser fint bondebrød i hapsere, det er en del lettere at have med end grød måske du skulle prøve det? vores aftensmad spiser hun også nu, det bliver bare skåret fint ud eller most groft med en gaffel, så det er efterhånden ikke så bøvlet mere synes jeg
Har hun fået tænder ? Jeg er os lidt bekymret for at hvad han kan spise og ikke spise når han ikke har tænder endnu? Og hvor længe jeg skal give mos? Vil helelr ikke vare for bagud med at blive ved med at gi mos mos heltiden så kører han ikke det andet siger de fleste
A.y.y.y skriver: Har hun fået tænder ? Jeg er os lidt bekymret for at hvad han kan spise og ikke spise når han ikke har tænder endnu? Og hvor længe jeg skal give mos? Vil helelr ikke vare for bagud med at blive ved med at gi mos mos heltiden så kører han ikke det andet siger de fleste
Da min datter var 7 måneder fik hun også bondebrød med smøreost og hun fik først tænder da hun blev 9 måneder, så de kan sagtens rygge det. Blød det evt op i lidt mælk eller MME
Hun har 8 tænder men det er jo fortænder det hele, og det er jo ikke dem man primært tygger med du skal ikke være bange for at prøve med hapsere selvom han ingen tænder har, de har meget hårde gummer der kan tygge veldig godt
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128