?? ;s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

762 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. september 2009

AnjaTherese

Heej
Jeg blev tante for én uge siden, til en lille "stor" pige  

Er lidt bekymret, så jeg må lufte ud her 
Det der bekymrer mig er at, moderen snakkede så meget om hende. Og fortalte at hun sad med pigen på fanget, og holdt i hende sådan at hun også sat eller sådan. Og hun strakte sine ben imod sin mors mave, så hun stod   Det er jo slet ikke godt for ryggen til baby?  De skal ikke sidde før de er ca. ½ år?
Hun vil slet ikke ud at trille en tur med hende, fordi det er så koldt. Men hvad med at klæde hende godt på o.s.v.?  Det gør alle andre, untagen hun :O  kender 3 personer der også fødte ugen før hende. Alle triller tur o.s.v.
Hun vil ikke engang udenfor døren med hende
Hun fortalte også mig at hun var så glad for hun endelig blev gravid o.s.v., hun har prøvet at blive gravid bag min brors ryg :O  Og det virker meget som om hun ville have barn fordi de er søde o.s.v. og ikke ved hvad det helt drejer sig om eller sådan ? Hun begyndte også at snakke noget om at hun syntes det var noget mærkeligt med baby, fordi hun kun sover og spiser :O  Det er jo det de gør i begyndelsen.........  Er så bekymret, for hvad det næste bliver?? 

Anja - som vil have at baby skal have det godt <3  og ikke blive brugt næsten som en dukke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2009

Vingummien

Tror lige man skal give hende en chance, hun har kun haft hende 1 uges tid jo. Altså, nu var vi så godt nok indlagt, men vi var altså ikke ude at trille med barnevognen for Emil var 9 dage gammel og han er sund og rask i dag.
Ved ikke helt om jeg forstå det med hendes ben, men lyder altså som hendes måde at lege lidt med hende på, kunne da også finde på at sætte Emil på bagdelen osv og nusse ham og vil lige sige at når de hjalp mig på sygehuset med at få mælk i Emil satte de ham faktisk op men støttede hans hoved for at de kunne hælde mælken i ham fra det lille kop de brugte.

Jeg tror bare hun er en nybagt nervøs mor som lige skal lære tingene og lære at der ikke sker noget ved at gå en tur. Selvom hun måske siger hun ikke gider at gå er det nok fordi hun er lidt nervøs.
Er ikke alle der vil indrømme det så er det nemmere at sige man ikke gider osv.

Syntes i skal give hende en chance, der kommer jo sp på besøg der kan rådgive hende og hun skal skam nok sige noget hvis hun gør noget der skader barnet. så vær i rolig og så nyd jeres nye familie medlem

Anmeld

15. september 2009

mor_sabina

AnjaTherese skriver:

Heej
Jeg blev tante for én uge siden, til en lille "stor" pige  

Er lidt bekymret, så jeg må lufte ud her 
Det der bekymrer mig er at, moderen snakkede så meget om hende. Og fortalte at hun sad med pigen på fanget, og holdt i hende sådan at hun også sat eller sådan. Og hun strakte sine ben imod sin mors mave, så hun stod   Det er jo slet ikke godt for ryggen til baby?  De skal ikke sidde før de er ca. ½ år?
Hun vil slet ikke ud at trille en tur med hende, fordi det er så koldt. Men hvad med at klæde hende godt på o.s.v.?  Det gør alle andre, untagen hun :O  kender 3 personer der også fødte ugen før hende. Alle triller tur o.s.v.
Hun vil ikke engang udenfor døren med hende
Hun fortalte også mig at hun var så glad for hun endelig blev gravid o.s.v., hun har prøvet at blive gravid bag min brors ryg :O  Og det virker meget som om hun ville have barn fordi de er søde o.s.v. og ikke ved hvad det helt drejer sig om eller sådan ? Hun begyndte også at snakke noget om at hun syntes det var noget mærkeligt med baby, fordi hun kun sover og spiser :O  Det er jo det de gør i begyndelsen.........  Er så bekymret, for hvad det næste bliver?? 

Anja - som vil have at baby skal have det godt <3  og ikke blive brugt næsten som en dukke

Jeg tror faktisk at min jordmoder sagde at der skulle gå en uge for vi lod ham sove ude. Men ud over det så synes jeg lige du skal give hende en chance der kommer jo heldigvis sundhedsplejerske osv så hvis hun slet ikke ha tjek på det må man jo håbe at hun får noget hjælp. Men måske du kunne hjælpe hende på vej?

Anmeld

15. september 2009

Iliasmor

j må ærligt indrømme at j også selvførst var ude og gå tur efter en uges tid , d altså meget normalt man er helt udmattet efter en fødsel.. og tror bare som de andre at hun er nervøs da det jo er hendes første barn og alt ska være perfekt, sådan har jeg det hvertfald.. og mht legen, så rejser jeg også min søn på hans ben lidt det en slags leg og man styrker hans ben på den måde.. jeg syntes du ska være tålmodig prøve og træde til side se tiden an, det kan jo være det blir bedre...

Anmeld

15. september 2009

AnjaTherese

tak for jeres svar
men hun tænker altså på nogle mdr. med at gå ud med hende
og hun sagde engang til mig at hun skulle i fødselsdag med hende :O det var med engang hun kom hjem.
Hm ja, men jeg giver hende chance.   blev bare lidt bekymret, som jeg ikke har så helt meget grund til? 
Jeg kommer nok heller ikke til at se hende så meget, fordi hun og min bror er ikke sammen   Og ser ud til at hun kommer til at prøve alt hun kan, for at han ikke skal se hende   Fordi hun har en kæreste som ikke vil se min bror, men han tror han er hendes far. Men ja, der har min bror styr på tingene hvis det skulle ske noget sådan

Anmeld

16. september 2009

Iliasmor

ok held og lykke med det hele..

Anmeld

16. september 2009

Rikke, Liam & Linus

hmm.... tror altså ikke man skal være så bekymret for at babyen sidder. Så længe de er støttet af en hånd eller f.eks. en stol designet til babyens ryg kan det ikke være så farligt. Og når babyen først kan holde hovedet selv er det da vigtigt at styrke musklerne.

Men synes ærligt talt ikke at det virker som nogle meget alvorlige problemer.
Hun skal vel bare vænne sig til at være mor, på hendes måde.

Anmeld

18. september 2009

AnjaTherese

RikkeØ skriver:

hmm.... tror altså ikke man skal være så bekymret for at babyen sidder. Så længe de er støttet af en hånd eller f.eks. en stol designet til babyens ryg kan det ikke være så farligt. Og når babyen først kan holde hovedet selv er det da vigtigt at styrke musklerne.

Men synes ærligt talt ikke at det virker som nogle meget alvorlige problemer.
Hun skal vel bare vænne sig til at være mor, på hendes måde.

okej   jeg ville bare vide om det var noget der kunne ødelægges i hendes ryg eller noget, fordi de benene er jo så bløde o.s.v.  men det kan det jo ikke, så det er jo bare godt  

Anmeld

25. november 2009

Ox.

Synes ikke der er nogle alarmklokker der ringer hos mig

Der gik også lidt før jeg var ude og gå med prinsessen herhjemme, og hun har "sat" op længe nu hos hendes far, og sundhedsplejersken sagde at det var okay.

Hvis hun er førstegangsmor, som jeg går udfra hun er, så kan jeg da sagtens forstå hun sidder med de tanker, det ER da vildt underligt pludseligt at skulle tage vare på et nyt lille liv, og man sidder inde med mange følelser, jeg tudbrølede ca 1 uge efter jeg fødte og 2 uger frem, men det er meget normalt man bliver nervøs, ked af det osv ... det er faktisk størstedelen der gør, men det går over igen.

Med hensyn til om hun har prøvet at blive gravid uden din bror vidste det, synes jeg personligt ikke du skal rive mere op i det, nu har de et lille barn sammen, og det barn er bedst tjent med dem begge i sit liv, uanset hvad de har gjort, elsker de det barn begge to, det er barnet det handler om, og ikke om hun har gjort det ene eller andet ..

- Sussie med skønne Lilje

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.