Xolia skriver:
Der er håb forude
For snart 7 uger blev min mand indlagt på psykiatrisk pga depression. Jeg har 4 børn (11+8 år + 22 + 3 mdr). Jeg ammer den lille.
Putteritualet for den ham på 22 mdr var at stå med ham i armene og synge indtil han "accepterede" at blive lagt ned. Nogle gange tog det 2 sange (ca. 5 min) men oftest skulle vi igennem sangene MANGE gange hvilket var et problem når lillebror ikke ville ligge selv men kun snakke eller spise.
Jeg bad om hjælp hos kommunen da jeg hver aften havde venner eller familie til at være der for at hjælpe med at passe den lille imens jeg puttede.
Lang historie kort så fik jeg beskeden fra kommunen om at hjælp om aftenen kunne jeg godt skyde en hvid pil efter men jeg skulle putte anderledes så han bare kunne lægges, Ja right! !!
Jeg udtænkte derfor et nyt Putteritual som jeg kunne overskue :
Nattøj, læse en bog (evt. under amning af den lille ) og så 2 Godnatsange og herefter Godnat. Så sagde jeg Godnat. Jeg kommer ind og kigger til dig om 1/2/5 min osv. Første aften skreg han en time indtil jeg lige satte mig 2 min og holdt på hans hånd.
fra dag 2 brugte jeg så lige 1-2 min på at holde på hånden. Han sover nu efter Max 1-2 kig og oftest med det samme . Jeg tager ham ikke op imellem men siger Godnat og ligger ham ned og sidder lige 1 min...
vigtig at det er det samme hver aften og at I ikke giver jer. Tror det er gået så nemt fordi han har kunne mærke at mor mener det. Vågner han så er der igen 2 sange og Godnat ; -)
Pøj pøj med projektet
-Xolia-
Tak for dit svar 
Jeg har bestemt ikke tænkt mig, at give op, da det er mig der skal have styringen, ikke min 1 år gamle datter.
Altså hun får selvfølgelig nattøj på + børstet tænder først, hvorefter hun bliver tilbudt vand af kop, da hun som regel er meget tørstig om aftenen.
Og herefter går vi ind i sove rummet og får aet mave og synger godnat sang 
Men når hun så er faldet til ro og jeg nærmer mig hendes seng, for at ligge hende, begynder de vilde protester - har aldrig oplevet det før?
Igår aftes var specielt slem, da hun blev ved på samme måde, lige meget hvor mange gange jeg lagde hende ned, kyssede hendes kinder og sagde godnat (præcis som jeg plejer, når hun ikke falder i søvn med det samme).
Til sidst blev jeg nødt til, at ligge hende i vores seng, jeg lagde mig ved siden af med en hånd på hendes mave - så gik der 2 min og hun sov.
Synes godt nok, det er mærkeligt. For når jeg er alene med hende om dagen i weekenden (lørdag) er hun noget lettere at putte.