Anonym skriver:
Er der nogle fitness entusiaster herinde med forstand på kalorie underskud for at tabe sig??
Sagen er den at jeg har lavet en beregning der hedder at jeg skal spise 2300 kcal om dagen for at holde min vægt. Hvor meget skal man så i underskud for at tabe sig? man skal jo heller ikke spise for lidt for så går kroppen i sulte position og så taber man sig slet ikke. Og tror desværre det har været mit problem
Jeg taber mig absolut IKKE til trods for hård styrketræning 4-5 gange om ugen. Spiser ikke for meget og ser bare ingen forandring på kroppen. Jeg er normal vægtig men har meget fedt på mave og lår
Det kommer lidt an på hvor hurtigt du vil tabe dig, men man anbefaler normalt 20% under 'maintance level', så det vil være 460 kalorier færre i dit tilfælde (altså 1840 kcal).
Hvis du ikke har talt kalorier før så kan det godt være du bare har spist mere end du tror. Det løber lyn hurtigt op. Husk at veje og måle alt korrekt
Hvis du ikke taber dig ved det, så er det enten fordi du ikke har talt kalorierne korrekt eller også fordi dit daglige behov er mindre end estimeret. Det skal selvfølgelig også justeres løbende når du taber dig eller ændrer dit aktivitetsniveau.
Anmeld
Citér