Kødboller i tomatsauce

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.244 visninger
4 svar
2 synes godt om
24. juli 2015

Karina84

Overvejer denne opskrift, og kan nok ikke lade være med at freestyle lidt... Nogen der har prøvet den eller kan komme med anbefalinger til tomatsaucen og kødbollerne?

http://www.valdemarsro.dk/lady-og-vagabonden-opskrift-kodboller-med-tomatsauce-og-pasta/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Karina84 skriver:

Overvejer denne opskrift, og kan nok ikke lade være med at freestyle lidt... Nogen der har prøvet den eller kan komme med anbefalinger til tomatsaucen og kødbollerne?

http://www.valdemarsro.dk/lady-og-vagabonden-opskrift-kodboller-med-tomatsauce-og-pasta/

Jeg har ikke lige prøvet den der, men har selv fremtryllet min egen gennem årene. 

Jeg ville komme lidt revet citronskal i bollerne.

Brug friskrevet Parmasanost og ikke det der er revet i forvejen. Husk ekstra til at komme ovenpå retten

jeg ville nok ikke gå så meget op i hvor meget jeg kommer i af hvad, men bruge den som rettesnor. 

Jeg laver det altid på slum. 

Sovsen plejer jeg at komme lidt basilikum i. Lad den gerne stå og simre lidt. 

Nu læste jeg ikke lige fremgangsmåden, men lad gerne "dejen"/klumpen stå i køleskab i noget tid(30-60 min)

Anmeld Citér

24. juli 2015

SandraXOXO

Vi laver den indimellem, jeg steger dog kødbollerne, synes de går i stykker hvis de kun er kogt. 

Anmeld Citér

24. juli 2015

fo82

Karina84 skriver:

Hm.....

altså hvis tiden var til det ville jeg bruge friske grøntsager til at bygge sovsen op med:

tomat og gulerod giver faktisk den røde farve og så løg, knoldselleri og diverse smagfulde grove grøntsager til at lave smagen. Det hele i meget små tern for det skal være nemt at koge i smadder og lige purere med en stavblender. Porrer giver også megen smag.

af krydderurter vil jeg bruge oregano og basilikum og måske en smule chili, bliver sovsen tynd vil jeg bruge noget revet ost som jævner i stedet for jævning. Det giver cremethed og fylde i sovsen.

kædbollerne kan du koge i forvejen og Nice som du synes, vandet fra kødbollerne ville jeg bruge når jeg koger grøntsagerne til sovsen :-)

Anmeld Citér

24. juli 2015

Mami

Mener meget om ret fra mit land (syd Europa) 

jeg laver dog bollerne sådan:

hvidt brød uden skorpe ligges i mælk når det har suget hældes resten af mælken fra 

persille, hvidløg, oregano, timian, rosemarien. Salt og peber ældes sammen med brødet til en grød herefter tilsættes HK oksekød, de steges ved høj varme i solsikke eller raps olie, i ca 4 min på alle sider og så i ovnen med sauce, spaghetti og toppet med ost

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.