Kun tynd mælk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.903 visninger
7 svar
18 synes godt om
24. juli 2015

Louisedp

Når jeg ammer min datter på 3 uger kommer der kun den tynde mælk, selvom jeg ammer længe.

Jeg bruger ammebrik, da jeg har flade brystvorter. I starten kunne der godt komme tyk mælk, men nu sker det bare ikke (ikke mens brikken er på, kan godt tage den af indimellem). Jeg ammer på begge brystet, men det er som om hun går i stå og ikke sutter så kraftigt. 

Er pænt frustreret, er der nogle der har prøvet noget lignende og har fået det til at fungere? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2015

Masig

Louisedp skriver:

Når jeg ammer min datter på 3 uger kommer der kun den tynde mælk, selvom jeg ammer længe.

Jeg bruger ammebrik, da jeg har flade brystvorter. I starten kunne der godt komme tyk mælk, men nu sker det bare ikke (ikke mens brikken er på, kan godt tage den af indimellem). Jeg ammer på begge brystet, men det er som om hun går i stå og ikke sutter så kraftigt. 

Er pænt frustreret, er der nogle der har prøvet noget lignende og har fået det til at fungere? 

Jeg havde også kun den tynde mælk, og var nødt til at supplere op med erstatning. Til trods for 7 ugers forsøg på at få amningen til at fungere, kom der bare ikke mere næring i, og jeg måtte opgive...

Jeg ved ikke om man kan få den tykke mælk frem på nogen måde, jeg kunne i hvert fald ikke, vi prøvede flere forskellige ting i samarbejde med SP, men det lykkedes altså bare ikke desværre...

Ved godt det ikke lige var det du ville høre, men ville alligevel lige sige at du ikke er den eneste med problemet...

Anmeld Citér

24. juli 2015

Berta

Hej

Amning - og især i den første tid kan give mange bekymringer. Hvad får dig til at tro at din mælk er tynd? Er det kun udseendet?

Tager dit barn på som det skal? 4-6 våde bleer i døgnet og daglig afføring? Er han glad og tilfreds mellem måltider? 

Det med tynd formæk og fed eftermælk er der nogen der mener er en skrøne. Det vigtigste er at dit barn trives (=tager på) og er tilfreds (utilfredshed kan dog også skyldes andre ting) Hvis ikke dit barn tager tilstrækkeligt på så skal du måske prøve at øge mælkenængden (masser af hud til hud, hyppige amninger, gerne flere natamninger, hvile og væske og mad til mor)

Jeg tænker i øvrigt på om det du betegner som den tykke mælk i starten var råmælken? - den er tyk og klistret. Mens den almindelige mælk er lidt tyndere. 

pøj pøj med det 

/Berta

Anmeld Citér

24. juli 2015

nemisis

Profilbillede for nemisis

Din mælk er sikkert helt fin, bare rolig:-)

Din mælk er sammensat præcis til at give næring til dit barn, og man kan intet sige om næringsværdien på baggrund af konsistens mv.

Lad baby sutte godt færdig ved brystet, og når baby selv beder om det andet, så skifter du. Undlad at tage baby fra, før baby selv slipper eller når baby ikke længere synker.

Det bedste du kan gøre for din baby, for amningen og for din mælkeproduktion, er at tro på at din krop ved hvad den laver, og at du har rigeligt med god og nærende mælk.

Jeg har perioder med helt tynd skummetmælks-agtig mælk, og perioder med mere tyk og hvid mælk, og jeg tænker at min krop tilpasser sig babys behov. Er den mere tynd skyldes det måske at baby har brug for mere væske, og tyknes den så er der måske mnere behov for at blive mættet.

De små gennemgår udvikling i ryk, vejret skifter, deres appetit skifter, indtag af fast føde skifter og alt sammen er vores krop bygget til at forstå og tilpasse sig.

Tager baby ikke på, bliver han sløv eller gul, har han ikke våde bleer så kan du begynde at gøre en indsats. Jeg vil foreslå dig atse påammenet, eller meld dig til gruppen på facebook, det er smadder god hjælp:-)

God amning:-)

Anmeld Citér

24. juli 2015

Louisedp

Berta skriver:

Hej

Amning - og især i den første tid kan give mange bekymringer. Hvad får dig til at tro at din mælk er tynd? Er det kun udseendet?

Tager dit barn på som det skal? 4-6 våde bleer i døgnet og daglig afføring? Er han glad og tilfreds mellem måltider? 

Det med tynd formæk og fed eftermælk er der nogen der mener er en skrøne. Det vigtigste er at dit barn trives (=tager på) og er tilfreds (utilfredshed kan dog også skyldes andre ting) Hvis ikke dit barn tager tilstrækkeligt på så skal du måske prøve at øge mælkenængden (masser af hud til hud, hyppige amninger, gerne flere natamninger, hvile og væske og mad til mor)

Jeg tænker i øvrigt på om det du betegner som den tykke mælk i starten var råmælken? - den er tyk og klistret. Mens den almindelige mælk er lidt tyndere. 

pøj pøj med det 

/Berta

Hun har haft tabt sig og vi er derfor begyndt at give modermælkserstatning efter amning. Men hovedårsagen til at jeg er i tvivl om hun får nok er at jeg ikke hører hende synke og mælken i ammebrikken er tynd og hvid

Anmeld Citér

24. juli 2015

Fremad

Du kan malke lidt ud inden du ligger til så der er mindre tyndt inden det tykke kommer...

Jeg havde masser af mælk men kun af det tynde, så efter 6 uger helved grundet det og andet måtte jeg bare erkende der ikke var næring til ham... Ren mælke vand han fik...

Anmeld Citér

24. juli 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg tænker heller ikke der er noget i vejen med din mælk, det er kun de første par uger hvor der er råmælk at det er helt gulligt/flødefarvet, herefter skifter det til slummetmælksfarve. Mit tynde mælk er nærmest som grumset vand, derefter kommer skummetmælken.

Løber mælken? Altså får du den der lidt prikkende smerte hvorefter mælken af sig selv kommer ud af brystet?

Jeg tænker lidt at ammebrikken måske gør det svært at sutte nok til så nedløbsrefleksen aktiveres, og så er det dælme hårdt arbejde for en baby at spise hvis mælken ikke løber. Hvis han/hun i forvejen ikke får nok næring, er der måske ikke kræfter til at sutte ordentlig til.

Husk basis kriterierne for en god amning: masser af mad & væske, sove når baby sover, ro omkring dig - smid kæresten ud af værelset, behagelig stilling, slappe af i skuldrene (ved godt det er svært fordi det gør mega ondt i starten), ingen forstyrrende elementer (tlf/tv/Ipad) - det er vigtigt at du kigger på dit barn, evt nusser lidt - det er dine følelser der får mælken til at løbe 

Anmeld Citér

4. august 2015

Louisedp

Problemet løste sig selv, hun fandt ud af at sutte så hun nu får nok og vi er stoppet med at give erstatning og hun tager fint på 

Det er svært at amme, men jeg fandt ro i at høre fra andre at det er svært og acceptere det og acceptere at man godt kan give erstatning i en periode uden at det skader amningen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.