For meget forstervand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.166 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. juli 2015

msmukke

Jeg har termin på mandag og har lige været til Jordemoder i dag. Hun mente jeg havde alt for meget fostervand og jeg skulle ikke regne med at jeg selv gik i fødsel. 

Andre der har fået den Info?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2015

Disarobi

Næh, jeg fik stik modsat info da jeg havde for meget vand ved første graviditet, nemlig at livmoderen var så tung og udspilet at livmodermunden nok ikke ville kunne holde lukket helt til termin.  Det kunne den dog, blev sat i gang 41+4 ��

Anmeld Citér

23. juli 2015

Mrsopsand

Min søster blev sat i gang før tid pga for meget fostervand, da hun havde så meget vand at hun skulle lægge sig ned hvis vandet gik derhjemme, for at undgå navlesnorsfremfald, så de vurderede at det var sikrest for hende at være på sygehuset. Men mon ikke du får mere info når de ser om der er for meget fostervand og hvor meget der er. 

Navlesnorsfremfald skete for min søster, men det er meget sjældent. Jordemoderen sagde at hun kun har oplevet det den ene gang i de 12 år hun har været jordemoder, så ingen grund til bekymring.

Anmeld Citér

23. juli 2015

msmukke

Disarobi skriver:

Næh, jeg fik stik modsat info da jeg havde for meget vand ved første graviditet, nemlig at livmoderen var så tung og udspilet at livmodermunden nok ikke ville kunne holde lukket helt til termin.  Det kunne den dog, blev sat i gang 41+4 ��

Det er først i dag 39+3 at jeg får den besked. De har ikke tidligere snakket om for meget fostervand, så det er lidt et chok, og er der nogen ting i det? Jordemoderen sagde også at hovedet endnu ikke stod fast - pga fostervandet, det er vores andet barn 

Anmeld Citér

23. juli 2015

msmukke

Mrsopsand skriver:

Min søster blev sat i gang før tid pga for meget fostervand, da hun havde så meget vand at hun skulle lægge sig ned hvis vandet gik derhjemme, for at undgå navlesnorsfremfald, så de vurderede at det var sikrest for hende at være på sygehuset. Men mon ikke du får mere info når de ser om der er for meget fostervand og hvor meget der er. 

Jeg skal ikke til flere tjek, kun ringe ind på fødegangen to dage inden jeg skal sættes i gang 41+4 hvor jeg skal ha lavet hindeløsning. Jeg er i dag 39+4.

fik også afvide at jeg skulle sætte mig ned hvis vandet gik

Anmeld Citér

23. juli 2015

Mrsopsand

msmukke skriver:

Jeg skal ikke til flere tjek, kun ringe ind på fødegangen to dage inden jeg skal sættes i gang 41+4 hvor jeg skal ha lavet hindeløsning. Jeg er i dag 39+4.

fik også afvide at jeg skulle sætte mig ned hvis vandet gik

Okay, så er det nok ikke voldsomt meget ekstra vand. Min søster blev nemlig sendt til scanning for at vurdere hvor meget der var.

Anmeld Citér

23. juli 2015

Disarobi

msmukke skriver:

Det er først i dag 39+3 at jeg får den besked. De har ikke tidligere snakket om for meget fostervand, så det er lidt et chok, og er der nogen ting i det? Jordemoderen sagde også at hovedet endnu ikke stod fast - pga fostervandet, det er vores andet barn 

hos mig havde det den konsekvens, at fordi livmoderen havde været så udspilet, var den blevet slap og ville ikke trække sig sammen efter moderkagen var født. Jeg mistede derfor meget blod og røg akut på operationsbordet. Men vi fik den skønneste dreng som havde haft det helt fint i hans swimmingpool (han stod i øvrigt heller ikke fast på noget tidspunkt til trods for han var min første) 

tænker de har noteret bekymringen i din journal og ved at de skal være ekstra opmærksom ved fødslen. 

Anmeld Citér

23. juli 2015

msmukke

Hende vi var inde ved i dag virkede ikke rigtig til at have styr på noget som helst. Hun kunne ikke huske hvad vi snakkede om to min før. Men håber da hun vil ha sagt noget hvis jeg skulle være bekymret. Men så begyndte jeg selvfølgelig at læse om det på nettet og så blev jeg bekymret. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.